Gå til innhold

Sex med venner, hvorfor tabu?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så få som har sex med vennene sine? Nesten som tabu på en måte, litt på samme måte som sex med slekt. Hvorfor er det sånn egentlig?

Anonymkode: 458cc...22a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er da absolutt ikke tabu.

Anonymkode: d0b7d...d20

• Liker 4
Skrevet

Jeg har sex med bestevennen min jeg, han er tross alt kjæresten min.
har også hatt sex med flere venninner. Uten problem.. Jeg er alltid venn med de jeg har sex med.. så jeg ser ikke helt poenget ditt her :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, SlemUlv skrev:

Jeg har sex med bestevennen min jeg, han er tross alt kjæresten min.
har også hatt sex med flere venninner. Uten problem.. Jeg er alltid venn med de jeg har sex med.. så jeg ser ikke helt poenget ditt her :)

Men sjekk da, hvor mange i en lignende tråd her, som har aversjon mot sex med venner.

Anonymkode: aef36...789

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For folk flest er vel forskjellen på venn og kjæreste at den seksuelle interessen mangler..

Anonymkode: b39d6...980

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Syns det er veldig mye snakk om det, til det kjedsommelige. Er ikke mye som er tabu lengre akkurat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så få som har sex med vennene sine? Nesten som tabu på en måte, litt på samme måte som sex med slekt. Hvorfor er det sånn egentlig?

Anonymkode: 458cc...22a

Ah, du tenker på den forslitte frasen om at man ikke kan være venner lengre etter sex? At man har "krysset en linje", liksom?

Anonymkode: 49e9c...bc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tabu er det vel ikke, men i mine øyne er det en grunn til at vennene mine er venner, og det er fordi de ikke tenner meg på den måten. Så det ville vært fullstendig unaturlig og uaktuelt for meg å ha sex med mine venner.

Anonymkode: 0113d...6af

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

.. 

Endret av annebanane
  • Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns heller ikke dette er tabu. Men ikke alltid så lurt. Blir fort slitsomt dersom en får følelser for den andre uten at det blir gjengjeldt og det kan også bli vanskelig i forhold til nye partnere og sjalusi dersom det er kjent at dere har rotet sammen tidligere. 

Anonymkode: 79e88...5f4

• Liker 2
Skrevet

For min del så har jeg ikke hatt seksuell interesse for noen av mine venner. Så for min del så er de og har bestandig vært uaktuelle kandidater for flørt eller sex, og er ganske sikker på at de føler det samme. Og bare tanken på sex gjør at jeg tenker "æsj". De er kjekke menn og greie menn, så det er ikke det. Jeg bare tenker på dem som familie.

Kjæresten min er også bestevennen min, men det var romantisk og sekuell interesse nesten med en gang, så nærheten og vennskapet blomstret i takt med forelskelsen.

• Hjerte 1
Gjest Alterego666
Skrevet
1 time siden, FluffyJuggernaut skrev:

For min del så har jeg ikke hatt seksuell interesse for noen av mine venner. Så for min del så er de og har bestandig vært uaktuelle kandidater for flørt eller sex, og er ganske sikker på at de føler det samme. Og bare tanken på sex gjør at jeg tenker "æsj". De er kjekke menn og greie menn, så det er ikke det. Jeg bare tenker på dem som familie.

Kjæresten min er også bestevennen min, men det var romantisk og sekuell interesse nesten med en gang, så nærheten og vennskapet blomstret i takt med forelskelsen.

Du er strengt monogam, ikke sant. Du reserverer seksualiteten din for èn person? Det er helt OK, all respekt for det. Ikke alle begrenser seg selv på den måten.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Alterego666 skrev:

Du er strengt monogam, ikke sant. Du reserverer seksualiteten din for èn person? Det er helt OK, all respekt for det. Ikke alle begrenser seg selv på den måten.

Hvorfor i all verden var det noe å kommentere imot på det hun skrev uansett? Vi er mange her i tråden som sier at vi ikke tenner på vennene våres på den måten , og at det er umulig å få seksuell interesse for noen av de vi har et allerede etablert vennskap med selvom de er kjekke og greie.

Ja akuratt som familie eller brødre, sånn ser man på de. Det er bare ekkelt å tenke seg å ha sex med noen av de da.

Det betyr ikke at man er "strengt monogam og reserverer seksualiteten sin" og "begrenser seg selv" det.

Jeg kan signere på det hun skriver (og skrev også lenger oppi tråden her) men er ikke strengt monogam, reserverer seksualiteten min eller begrenser meg selv fordet. Jeg kan ha sex med mange menn , og leve ut seksualiteten min, men det er med menn som tiltrekker meg seksuelt med en gang og som jeg innleder en romantisk og seksuell relasjon til, og ikke utvikler et platonisk vennskap med først.

Hvorfor tror du så mange menn "blir" friendzonet? Fordi man går inn for et vennskap fra starten av, og en gang friendzonet alltid friendzonet. Går man inn for en flørt og seksuell relasjon med en gang så blir det sånn man definerer hverandre, da som flørter eller sexvenner og ikke VENNER. Er ganske stor forskjell for oss kvinner skjønner du.

Du kunne jo fortalt ditt syn uten å rakke ned på noen andres.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som bifil kvinne har jeg to venninner som opp gjennom årene har mast på meg om at de har lyst til å forsøke sex med kvinne eller par, og de synes at det hadde vært trygt å forsøke med meg. Eventuelt meg og min mann. Jeg ser det helt annerledes. Jeg betrakter ikke venninner som seksuelle objekter, mer som søstre. Jeg synes tanken er litt ekkel. 

Jeg synes ikke det er tabu, jeg har bare ikke seksuelle tanker om dem. Jeg kunne sikkert fint ha hatt sex med en venninne jeg ble kjent med i voksen alder. Jeg hadde heller ikke tenkt vondt om to venner som hadde sex. Men meg og en av de to barndomsvenner... NEI! Jeg har ikke problemer med å se at de er flotte damer, de er bare ikke seksuelle for meg. Det må vel være greit å føle? Man tenner rett og slett ikke på alle, og for meg er de like lite seksuelt fristende som min søster. For det er omtrent det de er for meg. 

Anonymkode: 0660b...17a

Skrevet

Jeg har aldri sett på det som tabu, jeg har stadig sex med venner. :) Men er nok en del som mener det er umoralsk og jeg vet ikke hva. Dem om det. 

Gjest Alterego666
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden var det noe å kommentere imot på det hun skrev uansett? Vi er mange her i tråden som sier at vi ikke tenner på vennene våres på den måten , og at det er umulig å få seksuell interesse for noen av de vi har et allerede etablert vennskap med selvom de er kjekke og greie.

Ja akuratt som familie eller brødre, sånn ser man på de. Det er bare ekkelt å tenke seg å ha sex med noen av de da.

Det betyr ikke at man er "strengt monogam og reserverer seksualiteten sin" og "begrenser seg selv" det.

Jeg kan signere på det hun skriver (og skrev også lenger oppi tråden her) men er ikke strengt monogam, reserverer seksualiteten min eller begrenser meg selv fordet. Jeg kan ha sex med mange menn , og leve ut seksualiteten min, men det er med menn som tiltrekker meg seksuelt med en gang og som jeg innleder en romantisk og seksuell relasjon til, og ikke utvikler et platonisk vennskap med først.

Hvorfor tror du så mange menn "blir" friendzonet? Fordi man går inn for et vennskap fra starten av, og en gang friendzonet alltid friendzonet. Går man inn for en flørt og seksuell relasjon med en gang så blir det sånn man definerer hverandre, da som flørter eller sexvenner og ikke VENNER. Er ganske stor forskjell for oss kvinner skjønner du.

Du kunne jo fortalt ditt syn uten å rakke ned på noen andres.

Du store! Jeg kommenterer fodi dette er et diskusjonsforum. Google ordet diskusjon.

Jeg stiller et par spørsmål for å klarlegge premisset for meningen, og presiserer at jeg respekterer andres mening.

Hvordan blir det å rakke ned på noen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...