Gå til innhold

Gå fra Mac til Windows?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bytte ut min gamle Macbook pro snart, og jeg er i tvil om jeg skal fortsette med Mac, eller gå tilbake til Windows. Har vært veldig fornøyd med Mac, lite tull i forhold til gamle windows maskiner jeg hadde. Men så var det også i den lavere prisgruppen jeg hadde da, noe som sikkert også gjenspeilet seg i holdbarheten.

Har Iphone, eneste smarttelefonen jeg har hatt. Det er jo veldig enkelt og greit når man holder seg til Apple. Men jeg merker at jeg sliter med strålingen fra Iphone, og har derfor bestemt meg for at jeg må kjøpe en tlf som har langt lavere SAR verdi (iphone er versting). Vurderer sterkt Samsung s7 edge.

Hvis jeg går over til Samsung, bør jeg da gå fra Mac til Windows hvis jeg likevel skal bytte pc? 

Har noen her hatt Mac/Iphone i lang tid, og gått over til Windows/Android? Hvordan var det isåfall?

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker mac hjemme, men har windows på jobb.

Det er en fryd å komme hjem til mac'en for å si det sånn! Som du sier, det er så mye tull med windows. Opplever aldri slikt med mac. Jeg personlig vil aldri ha en windowsmaskin i hus!

Anonymkode: 9fafc...35b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en høyst personlig preferanse. Hvorvidt du vil trives med Windows fremfor Mac er det vanskelig å spå. Selv trives jeg best med Windows og iphonen min var det like mye krøll med som Samsungen jeg har nå. 

Brutter'n er Mac frelst og mener det er fantastisk å ha en Mac der han aldri har problemer. At han opplever en feilmelding annenhver gang han skal vise noe til meg er visst ikke noe som regnes med😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at windows er noe tull. Har bare mac hjemme, men må hjelpe mamma alt for ofte fordi maskinen hennes tuller seg til. Og hun har lært seg å bruke pcen ordentlig, etter mange års prøving :fnise:

 

Selv om du velger å bytte til windowsmobil, så må du jo ikke bytte til windows. Satt på spissen skulle du jo da heller byttet til Chrome OS, siden google eier Android :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt apple i åresvis. Aldri mer. Fikk nylig ny tlf. Samsung. Veldig fornøyd. Uvant, men perfekt! Min nye macbook er det bare tull med. Hater den... 

Anonymkode: f5d1e...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker mac hjemme, men har windows på jobb.

Det er en fryd å komme hjem til mac'en for å si det sånn! Som du sier, det er så mye tull med windows. Opplever aldri slikt med mac. Jeg personlig vil aldri ha en windowsmaskin i hus!

Anonymkode: 9fafc...35b

Nja, jeg hadde tull med min forrige Mac, måtte inn til flere reperasjoner. Kundeservicen hos Apple var også elendig (jevnt over erfaring med alle filialene jeg har vært i kontakt med). Kjøper jeg noe som helst Apple igjen blir det via Elkjop e.l.
 

Jeg hadde MYE tull med min forrige windows pc, men det var en billig-sak til 4-5000 kr. Man får kanskje hva man betaler for? Jeg hadde sett for meg en pc med noenlunde like spesifikasjoner som en Mac, hvis jeg bytter. Hva slags pc har du på jobb?

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Villa2000 skrev:

Det er vel en høyst personlig preferanse. Hvorvidt du vil trives med Windows fremfor Mac er det vanskelig å spå. Selv trives jeg best med Windows og iphonen min var det like mye krøll med som Samsungen jeg har nå. 

Brutter'n er Mac frelst og mener det er fantastisk å ha en Mac der han aldri har problemer. At han opplever en feilmelding annenhver gang han skal vise noe til meg er visst ikke noe som regnes med😉

Haha, ja du har jo rett. Jeg må bytte tlf til Android, iphone stråler for mye til at jeg klarer å bruke den. Men jeg kan kanskje holde meg til Mac selv om jeg går over til f.eks Samsung? Det har vært veldig ukomplisert å ha Mac og Iphone mtp synkronisering, men jeg lager kanskje mer problemer enn det bør være nå?

Har vært veldig fornøyd med min siste Mac. Skal jeg gå tilbake til Windows, må det bli en pc som har noenlune like spesifikasjoner.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Titania skrev:

Min mening er at windows er noe tull. Har bare mac hjemme, men må hjelpe mamma alt for ofte fordi maskinen hennes tuller seg til. Og hun har lært seg å bruke pcen ordentlig, etter mange års prøving :fnise:

 

Selv om du velger å bytte til windowsmobil, så må du jo ikke bytte til windows. Satt på spissen skulle du jo da heller byttet til Chrome OS, siden google eier Android :)

Jeg hadde også mye problemer med min forrige windows pc, men det var en budsjettpc. Jeg vet ikke hvordan det er med moren din, men mamma sin windows pc er en pc til 4-5000 kr med dårlig prosessor. Mye tull med mamma sin også. Men jeg tenkte da og kjøpe en windows pc som hadde spesifikasjoner ala Mac, da må jeg opp i 10-12 000 kr. De er vel en hel del bedre? Eller?

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, ja du har jo rett. Jeg må bytte tlf til Android, iphone stråler for mye til at jeg klarer å bruke den.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Det er bare noe du tror du føler (nocebo). Det er ingen som klarer å føle seg til slike ting i en blindtest, så om du tror du merker forskjell er det kun psykologisk.

Anonymkode: d606d...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Mac. Synes det er så deilig å slippe å være låst slik man er på windows pc 👍

Anonymkode: 52b58...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare noe du tror du føler (nocebo). Det er ingen som klarer å føle seg til slike ting i en blindtest, så om du tror du merker forskjell er det kun psykologisk.

Anonymkode: d606d...2e0

Jeg var ikke ute etter dine synsinger rundt stråling og min erfaringer med det. Svar heller på deg jeg spør om, istedet for å fortelle meg hva du tror at jeg tror jeg opplever. 

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg var ikke ute etter dine synsinger rundt stråling og min erfaringer med det. Svar heller på deg jeg spør om, istedet for å fortelle meg hva du tror at jeg tror jeg opplever. 

Anonymkode: 5f1bc...81c

Jeg tror ikke, jeg vet. Du kan selvsagt tro hva du vil, men siden det er 100% psykologisk er det helt tilfeldig om du vil lure deg til å tro at du føler mindre med Android. Det kan like godt være at du føler mer plager, men siden tallet er mindre vil du sannsynligvis føle mindre. Det er den omvendte effekten av sukkerpiller. De gir som kjent større placebo-effekt jo større de er.

Anonymkode: d606d...2e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er helt irrelevant for meg, JEG merker strålingen fra Iphone på negativ måte, og gjør det ikke med Samsung. Dette merket jeg FØR jeg var klar over SAR verdier. Hold deg til det tråden faktisk handler om.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også mye problemer med min forrige windows pc, men det var en budsjettpc. Jeg vet ikke hvordan det er med moren din, men mamma sin windows pc er en pc til 4-5000 kr med dårlig prosessor. Mye tull med mamma sin også. Men jeg tenkte da og kjøpe en windows pc som hadde spesifikasjoner ala Mac, da må jeg opp i 10-12 000 kr. De er vel en hel del bedre? Eller?

Anonymkode: 5f1bc...81c

Hun har ikke den dyreste akkurat, men ikke den billigste heller.  Før jeg gikk over til mac (greit, det er en del år siden nå) hadde jeg pc med samme specs som macen jeg kjøpte, og macen kjørte mer stabilt og holdt lenger enn windowsmaskinen gjorde. Pcen var treg etter et år, macen fungerte omtrent likt som da den var ny - med nøyaktig lik bruk - 4 år senere. Så for min del ville jeg ikke byttet til windows, men den vurderingen får du jo ta selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt irrelevant for meg, JEG merker strålingen fra Iphone på negativ måte, og gjør det ikke med Samsung. Dette merket jeg FØR jeg var klar over SAR verdier. Hold deg til det tråden faktisk handler om.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Nei, du tror du merker. Det er ingen sjanse for at du ville merke om Iphonen er påskrudd eller ikke i en blindtest.

Anonymkode: d606d...2e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt irrelevant for meg, JEG merker strålingen fra Iphone på negativ måte, og gjør det ikke med Samsung. Dette merket jeg FØR jeg var klar over SAR verdier. Hold deg til det tråden faktisk handler om.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Hold deg til det tråden handler om? Vi er faktisk flere som er uenig med deg her. Og det ér relevant for tråden.

Anonymkode: 9b6de...3c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt irrelevant for meg, JEG merker strålingen fra Iphone på negativ måte, og gjør det ikke med Samsung. Dette merket jeg FØR jeg var klar over SAR verdier. Hold deg til det tråden faktisk handler om.

Anonymkode: 5f1bc...81c

Og hvordan merker du det? Bare lurer.

Anonymkode: 9b6de...3c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Hold deg til det tråden handler om? Vi er faktisk flere som er uenig med deg her. Og det ér relevant for tråden.

Anonymkode: 9b6de...3c8

Det er alltid noen overtroiske som er uenige i alt mulig, uansett hvor godt dokumentert det er hva fakta er. Siden det i virkeligheten ikke det er noen vits i å bytte telefon slik TS tror så er dette relevant for tråden.

Anonymkode: d606d...2e0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, en av grunnene til at jeg byttet fra Nokia til iPhone var at det var lettere å synkronisere med mac. Når det er sagt så bruker jeg mac hjemme og Windows på jobb og i det store og hele er jeg mest fornøyd med mac. På jobb er alle systemer treeeeeege og det å hale opp et dokument eller regneark tar evigheter. (Har sikkert en del med det øvrige dataoppsettet og alle mulige sikkerhetsinstallasjoner å gjøre også). Men brukeropplevelsen min er at mac er raskere og smidigere og tuller mindre. Tror telefoner og PC'er i dag er såpass kompatible på kryss og tvers at kombinasjonen Samsung telefon og Mac PC ikke skulle ha stort å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...