AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #1 Skrevet 16. mai 2018 Jeg veit ikke hva som skjer, men den siste uka har jeg vært så ekstremt trøtt. Det begynner i 3 tiden og blir verre og verre utover ettermiddagen, til rundt 8 og jeg blir zombie og føler meg fjern. Jeg har kun litt mangel på vitamin d etter et besøk hos legen nå denne uka. Kaffe hjelper ikke (drikker 3 kopper pluss om dagen), cola hjelper ikke. Jeg sover 8 timer hver natt. Har ikke mulighet for å sove noe særlig på dagen, da jeg er hjemmeværende med barn. Når barnet sover, tar jeg igjen husarbeid. Jeg føler meg energiløs, og er sulten hele tiden, men orker ikke mat. Før dette var jeg sjeldent sulten. Turer ut hjelper sjeldent. Det er greit der og da, men blir ekstra ille når jeg kommer hjem. Hva skjeeerr.... Anonymkode: 043b6...bd5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #2 Skrevet 16. mai 2018 Kaffe kan gi deg kræsj senere på dagen og du kan bli stuptrøtt, du får først en high, så kan det komme en low senere. Cola med sukker og koffein er sløvende i større mengder. Har du sjekket jern? Mulig d vitamin tilskudd vil hjelpe når nivåene blir litt høyere Spiser du nok grønt og sunn mat? Mye junk og sukker kan gjøre deg sløv og fjern Anonymkode: 1edbe...6d5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kaffe kan gi deg kræsj senere på dagen og du kan bli stuptrøtt, du får først en high, så kan det komme en low senere. Cola med sukker og koffein er sløvende i større mengder. Har du sjekket jern? Mulig d vitamin tilskudd vil hjelpe når nivåene blir litt høyere Spiser du nok grønt og sunn mat? Mye junk og sukker kan gjøre deg sløv og fjern Anonymkode: 1edbe...6d5 Har ikke tenkt over kostholdet noe særlig, men får ta en gjennomgang:) Kanskje det rett og slett er blitt for mye koffein.. tenke seg til! Anonymkode: 043b6...bd5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #4 Skrevet 16. mai 2018 Vitaminmangel? Ta deg en tur til legen Anonymkode: 964ce...791
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 Vet ikke hvor i landet du bor, men her har det vært veldig varmt siste uka. Jeg kjenner det gjør meg veldig sliten og jeg har sovnet på sofaen hver ettermiddag/kveld. Anonymkode: 741cf...ca9 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 16. mai 2018 #6 Skrevet 16. mai 2018 Sånn trøtt har jeg vært i 6 år uten stopp. Ingen ting galt heller annet enn psyken, så satser på å være like trøtt om 6 år. Så har jeg gått halve livet utslitt. Gøy. Not
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #8 Skrevet 16. mai 2018 3 timer siden, Jegskulleønskeat skrev: Sånn trøtt har jeg vært i 6 år uten stopp. Ingen ting galt heller annet enn psyken, så satser på å være like trøtt om 6 år. Så har jeg gått halve livet utslitt. Gøy. Not Er du 12 år? Får du i deg nok mat? Du er fortsatt under vokseprosessen og trenger all den næringen du kan få:) Anonymkode: 043b6...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #9 Skrevet 16. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor i landet du bor, men her har det vært veldig varmt siste uka. Jeg kjenner det gjør meg veldig sliten og jeg har sovnet på sofaen hver ettermiddag/kveld. Anonymkode: 741cf...ca9 Jeg bor i Oslo syd, her har det vært deilig og varmt. Kanskje det har noe med saken å gjøre:) Anonymkode: 043b6...bd5
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #10 Skrevet 16. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vitaminmangel? Ta deg en tur til legen Anonymkode: 964ce...791 Har vært der. Har d vitaminmangel, skrev det i HI Anonymkode: 043b6...bd5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #11 Skrevet 16. mai 2018 Prøv å lage smoothie med kun frukt og grønnsaker. Det gjorde jeg. En stor mugge som jeg koste meg med på kveld og drakk så fort jeg kunne uten at det ble for kaldt i munn og mage. Det satte virkelig opp energien min når jeg ikke orket å spise noe som helst. Jeg brukte kiwi blandingen med litt vann, litt juice og ekstra grønnkål, frossen spinat, fersk ingefær, lime og annen frukt. I tillegg gikk jeg over til kun vann og kuttet all cola og kaffe. Anonymkode: c5dc1...693
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #12 Skrevet 16. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøv å lage smoothie med kun frukt og grønnsaker. Det gjorde jeg. En stor mugge som jeg koste meg med på kveld og drakk så fort jeg kunne uten at det ble for kaldt i munn og mage. Det satte virkelig opp energien min når jeg ikke orket å spise noe som helst. Jeg brukte kiwi blandingen med litt vann, litt juice og ekstra grønnkål, frossen spinat, fersk ingefær, lime og annen frukt. I tillegg gikk jeg over til kun vann og kuttet all cola og kaffe. Anonymkode: c5dc1...693 Kiwi blanding= smoothie blanding fra kiwi butikken. Anonymkode: c5dc1...693
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #13 Skrevet 17. mai 2018 Endre kostholdet ditt, drikk mye vann, kutt ut kaffe (abstinensene går over etterhvert), sjekk om du har vitaminmangel, få sol på kroppen, gå turer. Masse grønnsaker og frukt. Spis mindre kjøtt eller kutt det helt ut. Anonymkode: 72f01...dcb
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #14 Skrevet 17. mai 2018 Har det sånn jeg også. Sover en liten time når jeg er på det trøtteste, eneste som hjelper. Anonymkode: 9cc10...7c4
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #15 Skrevet 17. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er du 12 år? Får du i deg nok mat? Du er fortsatt under vokseprosessen og trenger all den næringen du kan få:) Anonymkode: 043b6...bd5 Tror personen er 18 om jeg regnet rett. Anonymkode: a7f6e...876
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 17. mai 2018 #16 Skrevet 17. mai 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du 12 år? Får du i deg nok mat? Du er fortsatt under vokseprosessen og trenger all den næringen du kan få:) Anonymkode: 043b6...bd5 Er 20. 1/3 av livet har jeg vært utslitt
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #17 Skrevet 17. mai 2018 Jeg trengte hrstekur på vitamin D. Jeg sovnetbuansett hvor mye jeg kjempet imot på ettermiddagen. Anonymkode: 0702b...8ce
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #18 Skrevet 17. mai 2018 Jeg var sånn i tillegg til at jeg mistet matlyst og etterhvert smakssansen. Så gikk jeg til legen. B12 var innenfor normalområdet, men legen mente det som er nedre del av normalområdet er egentlig likevel for lavt, så da jeg fikk b12-injeksjoner ble jeg i superform etter noen uker. B12 verdien min var vel rett under 200, og legen sa at de fleste merker symptomer på b12-mangel med verdi under 200 selv om referanseverdi er 178-666. Jeg måtte opp på over 300 for å ikke ha symptom. Jeg ville derfor sjekka hva verdien var om jeg var deg. Anonymkode: dd7fd...0c1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #19 Skrevet 17. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg veit ikke hva som skjer, men den siste uka har jeg vært så ekstremt trøtt. Det begynner i 3 tiden og blir verre og verre utover ettermiddagen, til rundt 8 og jeg blir zombie og føler meg fjern. Jeg har kun litt mangel på vitamin d etter et besøk hos legen nå denne uka. Kaffe hjelper ikke (drikker 3 kopper pluss om dagen), cola hjelper ikke. Jeg sover 8 timer hver natt. Har ikke mulighet for å sove noe særlig på dagen, da jeg er hjemmeværende med barn. Når barnet sover, tar jeg igjen husarbeid. Jeg føler meg energiløs, og er sulten hele tiden, men orker ikke mat. Før dette var jeg sjeldent sulten. Turer ut hjelper sjeldent. Det er greit der og da, men blir ekstra ille når jeg kommer hjem. Hva skjeeerr.... Anonymkode: 043b6...bd5 Gå og snakk med lege. Når barnet sover, legger du deg ned og sover. Husarbeidet løper ikke fra deg. Du kan også fint gjøre husarbeid når barnet ikke sover. Anonymkode: c2675...fa4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå