Gå til innhold

Har clarins dårlige produkter?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og en venninne var innom en hudpleier, og da hadde hudpleieren massevis av Clarins produkter. Venninnen min ville ikke bestille time der pga det.

Hun mente at en hudpleier burde ha "bedre" produkter.

Er clarins dårlig?

Jeg har selv noe derifra og liker det godt.

Hun mente at det kunne sammenlignes med oil of u'lay :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, Olay (tidligere Oil of Ulay) er ikke noe dårlig produkt. Jeg har sverget til ansiktskremen deres i årevis, den er fantastisk og lukter mildt og godt. Jeg har prøvd mange forskjellige dyre og billige ansiktskremer, og ingen kommer i nærheten av denne. Herlig myk hud! For det andre har jeg kun prøvd håndkrem og bodylotion fra Clarins, de var veldig gode begge to, gav myke hender/hud, men et stort minus er at det lukter veldig parfymert, og det er ikke så greit når man har migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med innholdstoffer da? hvis man får migrene av det så ville ikke jeg brukt noe så parfymert.

Det er selve parfymen som gir meg migrene (når man har migrene kan det lett utløses av sterke lukter), ingen farlige innholdsstoffer så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både foundation og solpudder fra Clarins og er kjempefornøyd, det passer hvertfall til min hudfarge og hudtype. Jeg synes det sitter lenge også, så jeg fikk langt i fra noen følelse av at dette var noe billig!

Men så har ikke jeg prøvd så mye annet heller, så har ikke noe særlig å sammenligne med...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes produktene i hudpleieserien fra Clarins er altfor sterkt parfymerte, men jeg liker ikke at slike ting lukter noe særlig.

Ellers liker jeg den fargede lipbalmen, de vannfaste kajalene, og vurderer å teste mascara derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clarins har naturlige ingredienser' date=' derfor lukten. De er ikke parfymerte.[/quote']

Da lurer jeg VELDIG på hva som er den hemmelige ingrediensen i alle produktene, siden de fleste lukter akkurat likedan? Spesielt bodylotion og håndkrem stinker skikkelig sterkt, og også Moisture Quench-serien. Og den lukta er ikke naturlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes håndkremen lukter syntetisk tyggegummi, ala Hubba Bubba. Naturlig lukt finner du for eksempel hos Weleda eller Dr. Hauschka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clarins er ikke et merke en hudpleier bør ha, jeg vil gi venninnen din rett der! Clarins er et merke for parfymerier.

Og det at den lukten skal være naturlig...?! Skikkelige produkter uten parfyme lukter omtrent ingenting!

En hudpleier bør ha merker som Decleor, MD formulation, Babor, Dermalogica, Matis og den sjangeren der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clarins er ikke et merke en hudpleier bør ha, jeg vil gi venninnen din rett der! Clarins er et merke for parfymerier.

En hudpleier bør ha merker som Decleor, MD formulation, Babor, Dermalogica, Matis og den sjangeren der.

Jepp. Det er jeg også enig i. Har prøvd både concealer og øyeskygge fra Clarins, og ble ikke helt overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte etter anbefaling en Clarins nattkrem sist jeg var ute og reiste. Hadde dårlig tid og testet den ikke før jeg kjøpte den. Ble utrolig skuffet da jeg oppdaget at den var kraftig parfymert. Har litt sensitiv og til tider tørr hud og det gjør det helt uaktuelt å bruke denne sterkt parfymerte kremen i ansiktet mitt.

Har derimot brukt et par andre Clarins produkter i årevis og er veldig fornøyd med de. Beauty flash balm (lukter litt, men egentlig ikke parfymert) og en lett øyegele som reduserer hovenhet og blå ringer.

Mangeårige favoritter i mitt badeskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest piarina (ikke innlogget)

Jeg jobbet i parfymeri tidligere, og Clarins gikk for å være et bra og mer "naturlig" merke enn de andre typiske parfymeri-merkene. Clarins er faktisk det parfymeri-merket som er nærmest hudpleie-produktene når det gjelder ingredienser. En venninne av meg som er hudpleier sier at Clarins er det eneste av parfymeri-produktene hun kunne tenkt seg å bruke. Clarins inneholder feks ikke parfyme men endel planteekstrakter etc. Feks er Clinique fremstilt kjemisk på laboratorier og inneholder ikke en eneste liten naturlig plante-ekstrakt. Samme med Biotherm tror jeg. Bortsett fra den ene lille dråpen med biothermalsk kildevann som de skryter av... :) Clarins har også solfaktor 4 "innebygget" i ansiktskremene sine.

Jeg har veldig sensitiv hud selv, og sensitiv-serien til Clarins syns jeg er veldig god. De har feks en egen sensitiv-nattkrem som er verdt å prøve. Verite-serien til Estee Lauder likte jeg også. Nå skal jeg teste ut Guinot, etter å ha forsøkt ulike produkter fra Dermalogica i et år. Dermalogica er tydligvis ikke noe for meg, har fått mye fetere hud, større porer og blitt litt rødflekket... Babor likte jeg godt. Hvis de får Babor på lookfantastic kommer jeg til å bruke det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de Clarins-produktene jeg har brukt er gode. Men er enig i at de hører hjemme i et parfymeri, ikke hos en hudpleier. Jeg hadde heller ikke bestilt time hos en hudpleier som brukte Clarins.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...