Gå til innhold

Hva tenker dere om folk som ikke har bunad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er de dårligere mennesker enn dere som har bunad? 
Eller er det greit å gå i det man ønsker på 17 mai? 

Anonymkode: fce34...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ingenting om det. Folk har på seg det de har lyst til. :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker heller ingenting om det. Det betyr ikke nødvendigvis at man ikke har bunad dersom man ikke går med det på 17 mai heller. Jeg prøver å anta minst mulig om andre, kommer generelt lite godt ut av det.

Anonymkode: bcfb8...eda

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen verdens ting som helst, tenker kun over det om jeg ser en jeg synes er spesiell fin, eller om jeg ser en kjole jeg synes er spesielt fin. Selv har jeg bunad, men med morgendagens værmelding her blir det sommerkjole på meg:) Hvis det finnes galninger som tenker ting om stakkars meg som ikke har bunad så får de bare det altså ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man tenke noe om det? Folk går da med det de vil. Bunad har omtrent ingenting med tradisjon å gjøre da det er et ganske nytt fenomen.

Anonymkode: b9ecf...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke en gang hatt det om noen hadde gitt meg en kvalitetsbunad direktesydd av lokalt husflidspoliti. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: Se, en person som har pyntet seg til 17.mai. Fin! 

 

Det samme tenker jeg når jeg ser noen i bunad. 

Anonymkode: 4f489...357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker: Så bra de ikke stapper seg inn i dette plagget hvor alle ser feite ut. Ingen kler bunad.

Anonymkode: db8f2...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er bra folk har vett til ikke å bruke 50000 på et plagg de har på seg 1-2 ganger i året.

Spradebasser.

Anonymkode: 830e2...775

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligere mennesker, faktisk. :hoho: Er det noen som faktisk tenker sånn sier det mest om dem.

Jeg tenker ingenting om mennesker som ikke har bunad. Kan tenke at "oi, det var en fin kjole, lurer på hvor hun har kjøpt den", men pleier ikke å tenke over hva andre har på seg med mindre noen stikker seg veldig ut med hettegenser og hullete jeans eller en tøsete nattkjole der alle andre har på seg gallaantrekk.

Jeg har ikke bunad, jeg har aldri vært så begeistret for det. Ble tilbudt det til konfirmasjonen, men ville heller ha penger og smykker. Jeg kommer til å arve min mors nordlandsbunad som min mormor har sydd, men jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke den. Men kommer ikke til å selge den heller, for den er et fint minne etter mormor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bunad men den passer ikke, hvorfor i alle dage skulle jeg tenke noe spesielt om folk som ikke har på seg bunad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bunad, men bruker den aldri fordi bunader er stygge og ukomfortable. Håper etterhvert en kvinnelig slektning som bryr seg om slike ting kan overta den

Anonymkode: 0ce0b...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker: Så bra de ikke stapper seg inn i dette plagget hvor alle ser feite ut. Ingen kler bunad.

Anonymkode: db8f2...10f

Haha, helt enig! Skjønner godt at du er anonym når du sier dette så du slipper å bli forfulgt av gærne bunadsdiggere. Jeg gjør det samme. :) Alle ser feite ut i det plagget der uansett hvor tynne de er. 

Anonymkode: 4f7c6...144

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at det er bra folk har vett til ikke å bruke 50000 på et plagg de har på seg 1-2 ganger i året.

Spradebasser.

Anonymkode: 830e2...775

Det er jo et festplagg så da er det naturlig at det koster mer og brukes mindre. Om jeg bruker bunaden min 2 ganger i året i 50 år (min kostet 40k) så betyr det at for hver anledning jeg har brukt den så har antrekket kostet meg 400kr. Hadde jeg ikke hatt bunad så hadde jeg nok vært meeeget fristet til å kjøpe ny kjole hver 17 mai. Med andre ord så tror jeg at jeg hadde brukt de pengene som bunaden kostet meg på andre kjoler til de samme anledningen som jeg bruker bunaden til. 

Bunad er helt nydelig men jeg tenker ikke over det andre ikke har bunad. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker ikke noe om det. Har selv valgt å ikke ha bunad. Alle velger selv.
Jeg valgte f.eks. ikke bunad fordi jeg vet det er sjeldent jeg ville fått bruk for den. Arbeider også slik at jeg ofte jobber på 17. mai og eventuelt andre dager hvor det er vanlig med bunad. Utenom dette brukes det jo kun i dåp, konfirmasjon, evt. bryllup.
Jeg ønsker heller å kunne variere klærne mine og kle meg etter "forholdene". Er det sol på 17. mai foretrekker jeg en fin sommerkjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenker jeg overhodet ingenting over :)

Jeg har selv bunad, men jeg har ikke gått med den hvert år. Noen ganger skal jeg ikke noe spesielt, og gidder da ikke styre med det. Andre år, har det vært for varmt, og jeg vil gå med noe annet. Andre ganger tar jeg på meg bunaden. :)

Og hva andre går i, bryr meg lite, med mindre det er noe som virkelig skiller seg ut (både positivt og negativt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var lurt av meg, har ikke plass til å ha en bunad noe sted, eller noe anledning til å bruke den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad får man gjerne av foreldre til konf, eller arver. Bunad er dyrt. Jeg synes de som har bunad er flotte. At de skal synes  verken det ene eller det andre om meg som ikke har bunad er ikke mitt problem. De bør heller være takknemlige for at de ser så pene ut sjæl og nøye seg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...