AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #21 Skrevet 16. mai 2018 Delta i alt du kan finne av sosiale aktiviteter og sammenhenger. Har en kollega vors en helg? Spør om du kan ta turen! Ser du en lapp på butikken om søppelplukker langs veien aksjon, bli med! Bli med på workshops av alle mulige slag, aktiviteter, grupper. Begynn å engasjer deg i politiske grupper osv. Jo mer sosial omgang jo flinkere sosialt blir du Og ang det du skriver om at du føler at du ikke vil dra en dame inn i ditt kjipe, vel da er jo første pri å ikke ha det så kjipt eller føle seg så kjip først Siden du føler at andre mener du ikke har retten til å være sosial og egentlig burde sperres inne på en instutisjon, så må det enten være noe du ikke forteller her om din egen psyke og holdning, eller at du overdriver og legger ansvar og skyld på andre fordi du ikke gidder å ta grep om deg selv.. Det finnes mange raringer rundt omkring men så lenge man er grei og med sunne holdninger så er det ingen som har noe nødvendigvis i mot dem. Anonymkode: 1df5e...6e6
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #22 Skrevet 16. mai 2018 8 timer siden, Leeloo skrev: Hva med et sjekkekurs (ikke type PUA der man bare lærer å være drittsekk, men der man faktisk øver på å være mer avslappet og ta kontakt med folk, helst med praksis der kursholder er med deg som wing man en kveld eller to)? Øvelse gjør mester, også på den sosiale fronten. Jeg er enig med deg i at det er en selvforsterkende situasjon der det bare blir vanskeligere og vanskeligere å hoppe uti. Jeg har selv gått fra supersjenert til å fungere greit sosialt, selv om jeg sliter litt når jeg er helt utenfor min komfortsone. For min del var det som fungerte best å lære meg at de fleste har nok med seg selv, om jeg driter meg ut så går ikke "resten av verden" (dvs. de få som faktisk fikk det med seg) rundt og tenker på det utover de få minuttene situasjonen varte. Å tåle å tape ansikt kan være veldig forløsende. Jeg vil nok alltid være introvert av natur, men å kunne overstyre det når det trengs er deilig. For å være litt slem har jeg sett de merkeligste typer med dame, ganske normale damer til og med, så det burde jo være noen der ute for deg også. Singelturer kan jo også være noe? Det er flere som arrangerer slike, inkl. DNT. Da er det i hvert fall folk som er åpne for å treffe andre som er med, en bøyg mindre å komme over. Sukker har også av og til singeltreff slik at du får møtt folk ansikt til ansikt slik du foretrekker, og igjen er det jo en trygghet i at de som er der er åpne for å treffe noen. Gode råd! Skal på første tur med DNT allerede i morgen. Angående sjekkekurs er det prisen som har skremt meg fra å prøve, men har nok penger til å melde meg på nå! Føler at jeg er igang igjen! Tusen takk! Anonymkode: d47df...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #23 Skrevet 16. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Delta i alt du kan finne av sosiale aktiviteter og sammenhenger. Har en kollega vors en helg? Spør om du kan ta turen! Ser du en lapp på butikken om søppelplukker langs veien aksjon, bli med! Bli med på workshops av alle mulige slag, aktiviteter, grupper. Begynn å engasjer deg i politiske grupper osv. Jo mer sosial omgang jo flinkere sosialt blir du Og ang det du skriver om at du føler at du ikke vil dra en dame inn i ditt kjipe, vel da er jo første pri å ikke ha det så kjipt eller føle seg så kjip først Siden du føler at andre mener du ikke har retten til å være sosial og egentlig burde sperres inne på en instutisjon, så må det enten være noe du ikke forteller her om din egen psyke og holdning, eller at du overdriver og legger ansvar og skyld på andre fordi du ikke gidder å ta grep om deg selv.. Det finnes mange raringer rundt omkring men så lenge man er grei og med sunne holdninger så er det ingen som har noe nødvendigvis i mot dem. Anonymkode: 1df5e...6e6 Tenkt en del å på å delta på politiske samlinger/debatter, f.eks på Litteraturhuset. Men merker at desto kjipere jeg har det, desto mer engasjerer jeg meg i politisk ting, føles liksom lettende å engasjere seg i noe annet en sitt eget liv. Føler at jeg bruker det som distraksjon. Burde kanskje ha orden på sitt eget liv, før man for å engasjere seg med dette. Ja det er meningsløst og feil å ha det kjipt. Det finnes egentlig ikke grunner til å ha det kjipt, det er bare enkelte ganger så vanskelig at å se at det skyldes «programmeringen» av (under)bevisstheten, og ikke hvordan det er og faktisk være i verden. Angående å bli sperret inne på institusjon, så skjedde dette på slutten av en periode av livet mitt da jeg aktivt gikk inn for å leve helt uavhengig av kontakt med andre. Du har helt rett i at jeg ikke tar grep selv, selv om jeg overhodet ikke skylder på psykiatrien eller andre for at jeg er i den situasjon jeg er i. Jeg er, som alle andre, ansvarlig for mitt eget liv. Men jeg gjør det ikke fordi jeg ikke «gidder», men fordi jeg ikke tør. Min frykt kommer faktisk av hvordan jeg faktisk ble behandlet av psykiatrien. Skjønner om du har problemer å ta inn over deg hvordan psykiatrien kan behandle avvikere, jeg klarer det ikke selv en gang. Poenget er uansett at jeg projiserer dems holdninger over på «alle», og ønsker å få bekreftet at jeg ikke har noe grunnlag for å gjøre dette. Jeg tolker det som at du ikke er enig med psykistrien, og det er i så fall hyggelig, men er litt usikker. Anonymkode: d47df...3a9
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2018 #24 Skrevet 17. mai 2018 Tinder er et kjøttmarked, utrolig useriøst. De fleste er ute etter sex. Prøv Møteplassen feks, finn deg et seriøst sted. Sukker er heller ikke et veldig seriøst sted. Vi nordmenn er reserverte, ikke alltid vi takler at en fremmed tar kontakt på gata. Anonymkode: 0025a...ef3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå