AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Er det noen som vet hvor lang tid det tar før tabletter med Apocillin er tatt opp i blodet? Jeg tok tablettene for ca 1,5 time siden, men nå kastet jeg opp. Vet at jeg helst burde ringe feks legevakten å spørre, men jeg klarer ikke alltid å ringe. Anonymkode: c866d...770
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #2 Skrevet 15. mai 2018 Hvor ofte skal du ta? 4 ganger daglig? Isåfall vil jeg tro du har fått i deg mesteparten av dosen iallefall. Taes opp ganske raskt vanligvis. Har selv spydd mye på antibiotikakurer, og det har gått greit. Har det kommer seg forbi magesekken (som ikke tar så lang tid) er det nok greit. Så du noen pillerester? Anonymkode: 8241d...d55
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #3 Skrevet 15. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor ofte skal du ta? 4 ganger daglig? Isåfall vil jeg tro du har fått i deg mesteparten av dosen iallefall. Taes opp ganske raskt vanligvis. Har selv spydd mye på antibiotikakurer, og det har gått greit. Har det kommer seg forbi magesekken (som ikke tar så lang tid) er det nok greit. Så du noen pillerester? Anonymkode: 8241d...d55 Ja, 4 ganger daglig. Så ingen rester tror jeg, men var litt vanskelig å se fordi jeg hadde spist noe sjokolade, så var ganske brunt. Anonymkode: c866d...770
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, 4 ganger daglig. Så ingen rester tror jeg, men var litt vanskelig å se fordi jeg hadde spist noe sjokolade, så var ganske brunt. Anonymkode: c866d...770 Jeg vil tro det går fint. Du kan uansett ikke ta ny dose for å erstatte den gamle når det er såpass lenge siden, så det er ikke så mye du får gjort med det uansett. Mest sannsynlig er det tatt opp. Antibiotika pleier å ha 1-2 timer på opptak (sjekket nettopp med apoteket ifbm. noe annet), så det skal mye til for at du ikke har fått i deg dosen. Anonymkode: 8241d...d55
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #5 Skrevet 15. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som vet hvor lang tid det tar før tabletter med Apocillin er tatt opp i blodet? Jeg tok tablettene for ca 1,5 time siden, men nå kastet jeg opp. Vet at jeg helst burde ringe feks legevakten å spørre, men jeg klarer ikke alltid å ringe. Anonymkode: c866d...770 Hva du har i blodet er mindre interessant enn hva du hadde i oppkastet ditt. Sannsynligvis har du kastet opp mye eller hele pillen ufordøytd og da får du for lite antibiotika i deg til,å ta knekken på de bakteriene antibiotikaen skal drepe. Du opplyser ikke om hvilken infeksjon du har, og heller ikke hvor syk du er. Derfor må du være snill og ringe legevakten og få en vurdering av dem om hva du skal gjøre. De kan best avgjøre om du trenger annen behandling nå i natten eller kan vente til i morgen og snakke med fastlegen. Anonymkode: dba58...c50 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #6 Skrevet 15. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro det går fint. Du kan uansett ikke ta ny dose for å erstatte den gamle når det er såpass lenge siden, så det er ikke så mye du får gjort med det uansett. Mest sannsynlig er det tatt opp. Antibiotika pleier å ha 1-2 timer på opptak (sjekket nettopp med apoteket ifbm. noe annet), så det skal mye til for at du ikke har fått i deg dosen. Anonymkode: 8241d...d55 Tusen takk for svar. Vet at jeg uansett ikke kan ta ny dose, men vil jo helst vite om jeg har fått i meg mesteparten eller om det kunne ha kommet opp igjen. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva du har i blodet er mindre interessant enn hva du hadde i oppkastet ditt. Sannsynligvis har du kastet opp mye eller hele pillen ufordøytd og da får du for lite antibiotika i deg til,å ta knekken på de bakteriene antibiotikaen skal drepe. Du opplyser ikke om hvilken infeksjon du har, og heller ikke hvor syk du er. Derfor må du være snill og ringe legevakten og få en vurdering av dem om hva du skal gjøre. De kan best avgjøre om du trenger annen behandling nå i natten eller kan vente til i morgen og snakke med fastlegen. Anonymkode: dba58...c50 Jeg dør ikke, så bare ro ned. Hvorfor skulle jeg trenge annen behandling? Anonymkode: c866d...770
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #7 Skrevet 15. mai 2018 På felleskatalogen står det maks serumkonsentrasjon etter en time, så du har nok fått i deg alt. Anonymkode: 90a4b...ce9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #8 Skrevet 15. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På felleskatalogen står det maks serumkonsentrasjon etter en time, så du har nok fått i deg alt. Anonymkode: 90a4b...ce9 Hvor fant du det? Jeg prøvde å lese der, men så det ikke. Takk! Anonymkode: c866d...770
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #10 Skrevet 15. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 90a4b...ce9 Tusen takk! Anonymkode: c866d...770 1
Kragebein Skrevet 15. mai 2018 #11 Skrevet 15. mai 2018 Kjære Ts Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Vennlig hilsen Kragebein, mod
Fremhevede innlegg