LadyM Skrevet 15. mai 2018 #1 Skrevet 15. mai 2018 Heisan. Jeg har mørkebrunt hår med noe grått i, spesielt ved ørene. Jeg har pleid å ta glanskvask/minikolorasjon selv hjemme omtrent hver 3.måned og har brukt L'oreal Casting creme gloss, Light brown. Det har funket perfekt og dekket de grå hårene etterhvert som de har vokst fram. Nå er det på tide å farge bort det grå igjen. Men så har jeg vært hos frisøren og fått noen gylne striper for noen uker siden. Spørsmålene mine er: Hva skjer med mine gylne striper hvis det kommer farge i det? Kan det bli feks grønt? Kan man unngå å farge stripene ved å feks smøre dem inn med noe fettholdig før man farger etterveksten? På forhånd takk for svar.
LadyM Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #2 Skrevet 16. mai 2018 Er det ingen som har gjort noen arfaringer med dette og kan hjelpe meg litt? Nå begynner jeg å tenke at det er rene galskapen
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #3 Skrevet 16. mai 2018 Ta en liten dert farge på en av stripene og se hva som skjer Anonymkode: 65742...c3f
LadyM Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta en liten dert farge på en av stripene og se hva som skjer Anonymkode: 65742...c3f Takk for svar. Ja, det går an og det blir vel til det, men tenkte å ta en "snarvei" med å spørre noen som kanskje hadde gjort noen erfaringer om dette. Vet ikke om det går an å oppbevare fargevæsken i flasken over langre tidsrom. Den blir jo nærmest eksplosiv etter noen sekunder etter at du har blandet serumet i fargeflasken.
Gjest The ceiling lamp Skrevet 16. mai 2018 #5 Skrevet 16. mai 2018 Dette har jeg gjort sikkert hundre ganger. Dersom du kommer borti stripene blir de farget i samme farge som fargen du bruker. Muligens litt lysere dersom det er stor forskjell på ditt naturlige hår og stripene.
LadyM Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2018 Tusen takk for svar, det var akkurat det jeg trengte å vite. <3 Jeg tenkte at kanskje stripene vil ta til seg mer farge siden de virker å være tørrere enn resten av håret. Men da trenger jeg ikke bekymre meg om at stripene blir feks grønnaktig eller lilla eller noe.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2018 #7 Skrevet 16. mai 2018 Si ifra hvordan det ble da :D Anonymkode: 65742...c3f
LadyM Skrevet 16. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Si ifra hvordan det ble da :D Anonymkode: 65742...c3f Ikke gått løs på oppgaven enda. Gruer meg litt hvis det blir helt katastrofe :O
Blingblingtahei Skrevet 18. mai 2018 #9 Skrevet 18. mai 2018 Hvorfor trenger du å farge hele håret hvis du bare skal ta bort det grå? Farg bare hodebunn og der det er grått så holder stripene seg ikke lurt å ha farge oppå farge heller.. Men det var kanskje det du hadde tenkt til uansett og det bare var jeg som misforsto
Muscae Skrevet 19. mai 2018 #10 Skrevet 19. mai 2018 Jeg har lite erfaring med sånn hårfarge, men kjøpte en hos frisøren sist jeg var der, for å gjevne ut overgangen mellom ettervekst og stripet hår. Farget altså hele håret. Frisøren sa at det håret som er stripet og mest slitt vil ta opp fargen mer, men vil også slippe fargen fortere. Og det stemte. Noen uker etter fargingen var stripene igjen synlige, men har fått et mer helhetlig utseende på håret, uten et skarpt skille. Vil tro at dersom du får litt hårfarge i stripene vil det forsvinne etter noen vask. Prøv å være mest mulig forsiktig for å få farge kun på etterveksten, og ikke dra fargen ut i lengdene.
LadyM Skrevet 20. mai 2018 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2018 Nå har jeg farget håret. Først tok jeg litt vaselin på noen striper som jeg ville bevare, vætet håret og farget det først inn med rota, så ut i lengdene. Det ble utrolig fint! De stripene som var smurt inn med vaselin, tok nesten ikke farge i det hele tatt. De andre stripene fikk en tone mørkere, men likevel ikke så mørkt som mitt eget hår. Så nå har jeg tre nyanser i håret og det ble et flott fargespill. Anbefales! Juhuuu, er sååå glad! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå