Gå til innhold

Følelser for 14 år eldre mann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en fyr som er hele 14 år eldre enn meg (jeg er 21) for en god stund tilbake. I starten var jeg ikke noe særlig interessert og jeg holdt avstand. Etter hvert tok han kontakt på nytt, og siden da har vi hatt kontakt hver eneste dag via mobil. Vi møttes for første gang for en liten stund tilbake, og han tilbød seg å betale alt av kostnader for at dette skulle være mulig å få til. Han bor veldig langt unna – noe som gjør det veldig utfordrende økonomisk for meg som student. Han hentet meg da jeg landet på flyplassen og tok meg med hjem til seg der jeg tilbrakte en uke sammen med han. Vi hadde det utrolig koselig sammen, men likevel blir man i tvil om han faktisk virkelig liker meg, eller om det er sexen som gjør det – for det har vi hatt veldig mye av når jeg først kommer på besøk. Han ville møte meg igjen – og det fikk vi til, bare noen uker etter. Vi var hjemme hos han da også, og vi hadde noen veldig fine dager sammen. Jeg merket også at han var mye mer kosete den gangen, uten at det var seksuelt. Han holdt rundt meg, kysset meg og var nær meg på en veldig uskyldig måte. Og når jeg må dra igjen så gir han meg alltid et kyss før jeg tar flyet - i offentligheten, noe som viser at han ikke er redd for at andre skal se det. Merker også at han er veldig bekymret for meg sånn generelt – om jeg snakker om reising, en eventuell fest eller lignende. Han bryr seg veldig om meg - det er noe jeg virkelig merker. Det har også blitt mindre fokus på sex den siste tiden i motsetning til i starten - da var det liksom sex som var hoved-temaet. Nå snakker vi om alt mulig annet, og selv om sexen fortsatt naturligvis er en stor del så føler jeg at relasjonen vår har utviklet seg til å bli noe som betyr mer (i hvert fall for meg).

 

Likevel er jeg veldig i tvil når det kommer til hva han føler, og selv om han vil møte meg igjen så sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal tenke. Selvsagt vil jeg møte han igjen, men jeg begynner å bli veldig glad i han og jeg aner virkelig ikke hva han tenker. Det er alltids en mulighet å spørre, men jeg er redd for å stresse han i og med at vi bare har møttes og vært sammen i 2 uker totalt. Er det noen av dere som kan gi meg noen gode råd, eller bare en kommentar? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for jeg bruker veldig mye energi på å tenke på det. Jeg må også tilføye at selv om jeg er ung så er jeg veldig reflektert og voksen for alderen, og dette er ikke den første eldre mannen jeg har ¨datet¨ (om man kan kalle det det). Dermed vet jeg hvilke utfordringer jeg står overfor, og råd om at jeg for eks. burde finne meg noen på min egen alder hjelper meg absolutt ikke. 

Og – jeg tror jeg begynner å få følelser for han. Har et stort tomrom inni meg hver gang jeg drar fra han. Det lover virkelig ikke bra…

Håper ikke at folk dømmer den relasjonen vi har og at jeg kan motta noen ordentlig gode råd - fremfor irettesettelse. 

Anonymkode: fdd18...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Virker som han bryr seg veldig om deg, og har følelser. Go for it, se hvor det fører. For alt du vet kan han være den store kjærligheten i livet ditt;) eneste minuset jeg ser er avstanden mellom dere... 

Anonymkode: a2a18...79d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stol på hvordan han oppfører seg når dere bruker tid sammen. Dette kan ikke bli noe seriøst for noen av dere, men han er nok overbegeistret som får ligge med en ung sprek 21 åring. Noe følelser tror jeg ikke han har, selvom han viser deg at han bryr seg om deg som person.
Mitt råd er å avslutte dette her når du kjenner at du har blitt glad i han og håper på noe mer. Han bryr seg nok om deg også, men vet at det ikke kan bli noe mer enn sex og uforpliktende samvær som egentlig ikke kommer noen vei utover det å ha det hyggelig sammen i nuet. Noe som går fint om man holder følelser og forhåpninger unna, men siden du allerede har fått det så vil du bare ende opp såra før eller senere uansett.

Anonymkode: 4556c...0f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville satt meg ned sammen med han og snakke om hvordan dere begge føler og hvordan dere ser på forholdet. Ser ikke helt hvorfor dette skal stresse han. Syntes det vil være naturlig, både med tanke på avstanden mellom dere og aldersforskjellen. Og selv om dere ikke har vært sammen så lenge, bør han ha gjort seg noen tanker på om han er villig til å være i ett forhold med deg, eller om det bare er sex. Ikke vær redd for å spørre. Tror ikke han reagerer negativt på det. Ville sett på det som naturlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror damer at det alltid bare er sex menn er ute etter? Hvis det er tilfellet her ville det vært både billigere og mer praktisk å kjøpe seg hore når han var kåt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, FrodeF skrev:

Hvorfor tror damer at det alltid bare er sex menn er ute etter? Hvis det er tilfellet her ville det vært både billigere og mer praktisk å kjøpe seg hore når han var kåt 

Vi tror ikke at dere alltid er ute etter sex, men relasjonen mellom en ung jente og en voksen mann er veldig spesiell. Mange menn syns jo at dette er veldig spennende. I tillegg så har jeg tidligere erfaring som gir meg grunnlag for å tenke det jeg tenker. Har gått på smeller før, for å si det sånn.

Anonymkode: fdd18...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva tenker du rundt det praktiske? Er du villig til å flytte dit hvor han bor? Er han villig til å flytte dit hvor du bor?

Er du klar for å være med en mann som gjør deg mye eldre enn det du er? Og er du klar for at barna dine skal ha en pappa som er veldig mye eldre enn mamma?

Jeg er selv gift med en mann som er 6 år eldre enn meg og jeg kunne aldri tenke meg en mann som var enda eldre (enn meg). Både mtp at de ER eldre både fysisk og psykisk men også da det kan begrense familien (her ble det bare to barn da han ikke ønsket å få flere barn etter at han hadde fylt 40, noe jeg selvfølgelig har full forståelse for. Kjedelig å gå inn i pensjonisttilværelsen bare noen få år etter at barna har forlatt redet). 

Jeg syna du skal tenke en del på det her. Kan godt hende han er forelsket i deg. Men tror du ikke at du kan få et bedre liv med en yngre mann som bor mye nærmere? 

Dersom du ønsker å satse på denne mannen så bør du i det minste få ham til å flytte til deg og i nærheten av din familie. Hans foreldre er sannsynligvis svært gamle og jeg snakker av erfaring når jeg forteller deg at det er gull verdt med besteforeldre som har energi til å stille opp for barnebarna sine.

Du er så ung og livet vil endre seg radikalt ut i fra hvem du ønsker å dele livet ditt med. Bare se for deg livet med en mann som er på din alder og en mann som er 15 år eldre enn det. Hvordan tror du f eks at hans jevnaldrende venner på 35 vil reagere når du presenteres? 

Anonymkode: 72f42...0e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 23.57, FrodeF skrev:

Hvorfor tror damer at det alltid bare er sex menn er ute etter? Hvis det er tilfellet her ville det vært både billigere og mer praktisk å kjøpe seg hore når han var kåt 

Tja, det er ikke så mange som er interessert i å gjøre seg kriminelle ,skuffe sin mor og alle moralske prinsipper, handle uten selvrespekt og uten respekt for kvinner og dermed bli evig uattraktiv som kjæresteemne , bare for å få seg sex heller.

Anonymkode: 4556c...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dersom du ønsker å satse på denne mannen så bør du i det minste få ham til å flytte til deg og i nærheten av din familie. Hans foreldre er sannsynligvis svært gamle og jeg snakker av erfaring når jeg forteller deg at det er gull verdt med besteforeldre som har energi til å stille opp for barnebarna sine.

 

Anonymkode: 72f42...0e4

Hans foreldre trenger vel ikke være svært gamle??😂😂 de kan jo være så unge som 55 (eller yngre om de fikk han tidlig) og kanskje de er rundt 60, og det er ikke veldig gammelt😉

Anonymkode: ac0af...bc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 3 år siden satt jeg i nøyaktig samme situasjon. Jeg 22, han 36. Bodde på hver sin side av landet. Nå har vi vært gift et halvt år :-) 

Anonymkode: db736...8ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 års aldersforskjell her. Jeg 30, han 45. Vi har det kjempe bra sammen på alle områder :) du må bli bedre kjent med han så finner du ut av det.

Anonymkode: 36b7d...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For 3 år siden satt jeg i nøyaktig samme situasjon. Jeg 22, han 36. Bodde på hver sin side av landet. Nå har vi vært gift et halvt år :-) 

Anonymkode: db736...8ed

Når man er 22 år er man litt umoden og i hvert fall for en på 36, han må være spesiell siden han giftet seg med deg bare tre år sammen, man må være sammen litt lenger for å oppdage om man er sammen med riktig person eller ikke. Noen er så desperate og skynder ting uten at de rekker å kjenne etter ordentlige følelser. Vet om en som fikk barn med en dame bare noen måneder etter de traff hverandre. 😂

Anonymkode: 23aec...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 22 år er man litt umoden og i hvert fall for en på 36, han må være spesiell siden han giftet seg med deg bare tre år sammen, man må være sammen litt lenger for å oppdage om man er sammen med riktig person eller ikke. Noen er så desperate og skynder ting uten at de rekker å kjenne etter ordentlige følelser. Vet om en som fikk barn med en dame bare noen måneder etter de traff hverandre. 😂

Anonymkode: 23aec...384

Umoden? Altså, alle mennesker er helt forskjellige. Finnes folk som er umodne i alle aldere skal jeg si deg. Mange 22-åringer som er mer modne enn folk på 40 - sånn er det bare. 

Anonymkode: fdd18...297

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville vært evig skeptisk til menn som går så langt ned i alder. Mange av de mennene hadde hatt seg med jenter på 15 også om det ikke var for at de risikerte straff for det. 

 

Anonymkode: 2e2b6...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man er 22 år er man litt umoden og i hvert fall for en på 36, han må være spesiell siden han giftet seg med deg bare tre år sammen, man må være sammen litt lenger for å oppdage om man er sammen med riktig person eller ikke. Noen er så desperate og skynder ting uten at de rekker å kjenne etter ordentlige følelser. Vet om en som fikk barn med en dame bare noen måneder etter de traff hverandre. 😂

Anonymkode: 23aec...384

Er da ganske normalt å gifte seg etter 2,5 år sammen? ;) Ingen av oss er spesielle. Modne, voksne mennesker begge to i full jobb, ferdig studert, kjøpt hus og greier. Nå har jeg alltid vært moden for alderen også da, blir 26 på slutten av året. Vi har det kjempegodt sammen, er bestevenner og kjærester. Alder er bare et tall så lenge kjemien stemmer ;)

Anonymkode: db736...8ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 23.12, AnonymBruker skrev:

Ikke stol på hvordan han oppfører seg når dere bruker tid sammen. Dette kan ikke bli noe seriøst for noen av dere, men han er nok overbegeistret som får ligge med en ung sprek 21 åring. Noe følelser tror jeg ikke han har, selvom han viser deg at han bryr seg om deg som person.
Mitt råd er å avslutte dette her når du kjenner at du har blitt glad i han og håper på noe mer. Han bryr seg nok om deg også, men vet at det ikke kan bli noe mer enn sex og uforpliktende samvær som egentlig ikke kommer noen vei utover det å ha det hyggelig sammen i nuet. Noe som går fint om man holder følelser og forhåpninger unna, men siden du allerede har fått det så vil du bare ende opp såra før eller senere uansett.

Anonymkode: 4556c...0f6

Snakk om å være fordomsfull! Du aner ingenting om hvordan de to personene er, og har ingen forutsetninger for å vite at dette ikke kan bli noe seriøst.

Jeg vet om mange par med stor aldersforskjell, og som har levd sammen i gode forhold, noen av dem med barn. Så du vet ikke noe om hvordan dette forholdet vil utvikle seg. Går dette greit for andre, kan det gå helt fint for ts.

Ingen av oss kan vite om typen ts treffer ønsker et seriøst forhold til henne, eller om han bare tenker kortsiktig. Sånn er det i starten av alle forhold, uavhengig av alder. Det er ikke gitt at begge parter vet med sikkerhet hva de vil fra dag èn.

TS: Siden dere ikke har møtt hverandre fysisk mer enn to uker, så la det gå litt lenger tid før du tar opp at du er åpen for et seriøst forhold. Dere må bli bedre kjent først, kanskje kommer denne samtalen helt av seg selv fordi begge tenker på det. Jeg tenker også på det rent praktiske. Vil du kunne flytte dit han bor, eller kunne han tenke seg å bosette seg i Norge? Det er avstanden mellom dere jeg ser på som den største trusselen for forholdet.

Anonymkode: 20ab1...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ville vært evig skeptisk til menn som går så langt ned i alder. Mange av de mennene hadde hatt seg med jenter på 15 også om det ikke var for at de risikerte straff for det. 

 

Anonymkode: 2e2b6...b53

I så fall har han jo fortsatt valgt TS. Det er helt åpenbart at han liker henne. Hvilken rolle spiller da det da om han kunne hatt seg med en på 15 under et annet lovverk? 

Anonymkode: e2719...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎15‎.‎05‎.‎2018 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Jeg møtte en fyr som er hele 14 år eldre enn meg (jeg er 21) for en god stund tilbake. I starten var jeg ikke noe særlig interessert og jeg holdt avstand. Etter hvert tok han kontakt på nytt, og siden da har vi hatt kontakt hver eneste dag via mobil. Vi møttes for første gang for en liten stund tilbake, og han tilbød seg å betale alt av kostnader for at dette skulle være mulig å få til. Han bor veldig langt unna – noe som gjør det veldig utfordrende økonomisk for meg som student. Han hentet meg da jeg landet på flyplassen og tok meg med hjem til seg der jeg tilbrakte en uke sammen med han. Vi hadde det utrolig koselig sammen, men likevel blir man i tvil om han faktisk virkelig liker meg, eller om det er sexen som gjør det – for det har vi hatt veldig mye av når jeg først kommer på besøk. Han ville møte meg igjen – og det fikk vi til, bare noen uker etter. Vi var hjemme hos han da også, og vi hadde noen veldig fine dager sammen. Jeg merket også at han var mye mer kosete den gangen, uten at det var seksuelt. Han holdt rundt meg, kysset meg og var nær meg på en veldig uskyldig måte. Og når jeg må dra igjen så gir han meg alltid et kyss før jeg tar flyet - i offentligheten, noe som viser at han ikke er redd for at andre skal se det. Merker også at han er veldig bekymret for meg sånn generelt – om jeg snakker om reising, en eventuell fest eller lignende. Han bryr seg veldig om meg - det er noe jeg virkelig merker. Det har også blitt mindre fokus på sex den siste tiden i motsetning til i starten - da var det liksom sex som var hoved-temaet. Nå snakker vi om alt mulig annet, og selv om sexen fortsatt naturligvis er en stor del så føler jeg at relasjonen vår har utviklet seg til å bli noe som betyr mer (i hvert fall for meg).

 

Likevel er jeg veldig i tvil når det kommer til hva han føler, og selv om han vil møte meg igjen så sitter jeg her og vet ikke helt hva jeg skal tenke. Selvsagt vil jeg møte han igjen, men jeg begynner å bli veldig glad i han og jeg aner virkelig ikke hva han tenker. Det er alltids en mulighet å spørre, men jeg er redd for å stresse han i og med at vi bare har møttes og vært sammen i 2 uker totalt. Er det noen av dere som kan gi meg noen gode råd, eller bare en kommentar? Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre, for jeg bruker veldig mye energi på å tenke på det. Jeg må også tilføye at selv om jeg er ung så er jeg veldig reflektert og voksen for alderen, og dette er ikke den første eldre mannen jeg har ¨datet¨ (om man kan kalle det det). Dermed vet jeg hvilke utfordringer jeg står overfor, og råd om at jeg for eks. burde finne meg noen på min egen alder hjelper meg absolutt ikke. 

Og – jeg tror jeg begynner å få følelser for han. Har et stort tomrom inni meg hver gang jeg drar fra han. Det lover virkelig ikke bra…

Håper ikke at folk dømmer den relasjonen vi har og at jeg kan motta noen ordentlig gode råd - fremfor irettesettelse. 

Anonymkode: fdd18...297

hvor lang studie har du? og hva kommer du til å bli? er det mulighet for jobb der han bor? dessuten må du huske at de møtene dere har hatt er rene ferie modus. Dessuten betrakter dere hverandre som kjærester allerede? men det jeg skulle frem til at de møtene dere har nå kan betrakte som ferie, men så må du huske på det kommer en hverdag. Hvordan vil du fremstilt når dere møter slekt og familie, og din familie og slekt. Og hvordan ville du hatt det om du møtte en mann som er omtrent like gammel som deg? har du erfaring med gutter på din alder, og trives du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Ville vært evig skeptisk til menn som går så langt ned i alder. Mange av de mennene hadde hatt seg med jenter på 15 også om det ikke var for at de risikerte straff for det. 

 

Anonymkode: 2e2b6...b53

Beklager, men jeg kan ikke annet enn å le. Det å date en jente på 21 og en på 15 er to VIDT forskjellige ting! Helt sykt at du antar at denne mannen kunne hatt sex med 15 år gamle jenter. Det er snakk om 6 år der det skjer helt ufattelig mye både fysisk og psykisk, så jeg skjønner ikke helt hvor denne påstanden kommer fra

Anonymkode: fdd18...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er rart er at unge folk i dag som lever i et parforholdlignende forhold uten å ha avklart at det er det det er. Hvorfor besøker du han og har sex med han jevnlig uten å vite om det ligger følelser der fra begge sider? Du risikerer jo å bli veldig såret da. 

Anonymkode: 21601...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...