Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg ammet jentene mine brukte jeg chicco ammeinnlegg begge gangene, og det var kun disse jeg var fornøyd med. Lakk mye melk, og dette var innleggene som holdt best på væsken uten at det trakk igjennom. De loet heller ikke. I tillegg var disse mest "usynlige" - flere andre jeg var borti var veeldig synlige "puter", noe som så lite pent ut...

Nå er det jo ikke så lenge til jeg skal igang med amming igjen, men siden det er snart ti år siden jeg sist hadde behov for ammeinnlegg trenger jeg litt råd. Kan jo hende det har kommet noe nytt og bedre i mellomtiden... Så....hva anbefales liksom av ammeinnlegg i dag? Er det kun chicco som gjelder (for dere som liker disse) eller finnes det andre likeverdige alternativer? Husker fra sist at chicco sine var veldig vanskelige å få tak i -kun noen få apotek som hadde de, og svært ofte var de tomme for de. Hvordan er de i så fall å få tak i nå?

Takker for alt av svar, tanker og erfaringer 

Anonymkode: 21275...9d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fornøyd med Avent sine :) har hørt at de og Chicco sine er ganske like, men Avent er lettere å få tak i. Jeg kjøper mine på barnas hus eller apoteket :) 

Anonymkode: 20ced...8f8

• Liker 1
Skrevet

Har bare prøvd dr brown og libero sine. De brown var fæle, så av de to foretrekker jeg libero

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd Medela, Chicco, Rema 1000, Libero og Natusan sine. Syntes i grunn det er litt hipp som happ, men for store lekkasjer syntes jeg Medela er best. Bruker Natusan sine i hverdagen siden jeg ikke lekker så mye og de er fine på pris. 

Anonymkode: 2eaf6...449

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes personene bak ammehjelpen er de beste til å skrive innlegg om amming. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker vaskbare bambusinnlegg fra lillegullbleier.

Anonymkode: 16935...907

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vaskbare innlegg er så mye bedre, bambus eller bomull/flanell, er alt som skal til. Jeg kjøpte ti par for hundre kroner på nettet, de kunne vaskes på 60 grader, noe som er pluss fremfor ullinnlegg som ikke kan det. Og jeg hadde  mange at jeg kunne skifte de ofte. De var mye bedre enn både avent eller libero engangs, som ble bare stive, ekle, og loet, og var for mye plastik for at puppene skulle få puste, og de ble jeg bare sår av. 

Anonymkode: 30c0f...5dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

vaskbare innlegg er så mye bedre, bambus eller bomull/flanell, er alt som skal til. Jeg kjøpte ti par for hundre kroner på nettet, de kunne vaskes på 60 grader, noe som er pluss fremfor ullinnlegg som ikke kan det. Og jeg hadde  mange at jeg kunne skifte de ofte. De var mye bedre enn både avent eller libero engangs, som ble bare stive, ekle, og loet, og var for mye plastik for at puppene skulle få puste, og de ble jeg bare sår av. 

Anonymkode: 30c0f...5dd

Superwash ullinlegg fra f.eks janus eller ull-rik kan vaskes på 60°.

Anonymkode: 765bc...bbd

• Liker 1
Skrevet

Avent sine!

De er også ofte på tilbud på -40% på komplettapotek 👍🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Må man bruka ammeinnlegg? Kva skjer dersom eg ikkje bruke det? hmm...

Eg er førstegongsgravid, så har aldri amma før. Hjelpe meg så mykje greier eg må kjøpa haha.

Anonymkode: 4b884...985

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man bruka ammeinnlegg? Kva skjer dersom eg ikkje bruke det? hmm...

Eg er førstegongsgravid, så har aldri amma før. Hjelpe meg så mykje greier eg må kjøpa haha.

Du risikerer våte flekker på klærne på puppene ;) kjekt å ha noe som samler opp. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Omo skrev:

Du risikerer våte flekker på klærne på puppene ;) kjekt å ha noe som samler opp. 

Skjer det med alle eller berre nokon? I så fall ville eg søkt på "washable nursing pads" på ebay.

Skrevet

Jeg var mest fornøyd med Avent sine. 

Skrevet

Denne gangen har jeg kjøpt Rema sine egne, og syns de er bra. Men nå som jeg er obs på min tendens til overproduksjon (som jeg ikke var klar over med første barn i starten), lekker jeg mindre også. Men jeg skjønner likevel ikke hvordan jeg skulle bruke vaskbare innlegg. Holder de på lekkasje, da? Har bare prøvd innlegg av ull og silke alene, og det gikk rett gjennom. Så når jeg bruker ull må jeg ha engangs under.

• Liker 1
Skrevet

Kjøp i bomull eller bambus, så kan de vaskes og brukes på nytt :)

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjer det med alle eller berre nokon? I så fall ville eg søkt på "washable nursing pads" på ebay.

Skjer med de fleste i starten av ammeperioden. Typisk også når man ammer fra et bryst, at det andre begynner å lekke også. Jeg trengte bare ammeinnlegg i starten :) 

Anonymkode: a2840...0b4

AnonymBruker
Skrevet

Rema sine, og coop sine. Sistnevnte er ofte på 40%, tror jeg betalte i overkant av 20kr boksen sist jeg hamstret👌 

Anonymkode: cb2d5...324

Skrevet

Jeg liker Natusan sine, de er heller ikke vanskelig å få tak i. 

AnonymBruker
Skrevet

Lansinoh. Føles silkemyk. Melken som lekker blir til gelaktig og man føler seg aldri våt. Må nok bestilles på nett, ikke er de billige heller, men absolutt best. Vaskbar innlegg av ull eller bambus var fæle greier og mtp bleiebruk syns jeg miljøhensyn spiller liten rolle.

Anonymkode: 7fa3b...023

AnonymBruker
Skrevet

Natusan. De har litt sånn koppform og former seg etter puppen. Veldig greit når jeg bruker ammesinglet og den holder seg på plass :)

Anonymkode: 72182...51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...