Gå til innhold

Pengegaver i konfirmasjon


solmåneogstjerner

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/buskerud/legger-ut-skrytebilder-etter-konfirmasjonen-1.14050360

 

Jeg er helt satt ut! For noen enorme summer! 

Da jeg ble konfirmert var det også litt 'jeg fikk det, hva fikk du?' Men da var det mye å ha fått 15 000. 

Egentlig så tenker jeg at de ikke burde fått så mye penger i det hele tatt. I det minste kunne der vært satt på bsu. Vi snakker om 14-15åringer her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt konfirmant i år og vi snakket mye i forkant om at det sikkert ikke kommer til å være h*n som fikk mest penger i gave. Jeg vet at ungdommene snakket mye om dette i forkant, men har ikke hørt at det har vært så mye skryting i etterkant, så jeg tror nok de største summene tilhører ungdommer på helt andre kanter av landet.....
Det eneste jeg vet er at ei jente i klassen fikk 50.000,- av foreldrene, men ho hadde "kun" fått 68.000,- totalt, så gavesummen fra øvrige givere var omtrent lik som hos de andre. Det er også en vanlig oppfatning her at de med skilte foreldre får mer enn de som har foreldre som fortsatt bor sammen..., i alle fall kunne junior fortelle at "Mons" hadde fått over 50.000,-, men han har jo skilte foreldre, så da er det ikke så rart... (Jeg ser ikke helt den logikken, må jeg innrømme)
Tror snittet rundt her ligger på omtrent 30.000,-, så det er vel i verdi omtrent det samme som da jeg selv var konfirmant for 30 år siden. Jeg husker jeg selv fikk 11.000,- og da lå jeg sånn ca midt på treet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Angelheart2 said:

Jeg har hatt konfirmant i år og vi snakket mye i forkant om at det sikkert ikke kommer til å være h*n som fikk mest penger i gave. Jeg vet at ungdommene snakket mye om dette i forkant, men har ikke hørt at det har vært så mye skryting i etterkant, så jeg tror nok de største summene tilhører ungdommer på helt andre kanter av landet.....
Det eneste jeg vet er at ei jente i klassen fikk 50.000,- av foreldrene, men ho hadde "kun" fått 68.000,- totalt, så gavesummen fra øvrige givere var omtrent lik som hos de andre. Det er også en vanlig oppfatning her at de med skilte foreldre får mer enn de som har foreldre som fortsatt bor sammen..., i alle fall kunne junior fortelle at "Mons" hadde fått over 50.000,-, men han har jo skilte foreldre, så da er det ikke så rart... (Jeg ser ikke helt den logikken, må jeg innrømme)
Tror snittet rundt her ligger på omtrent 30.000,-, så det er vel i verdi omtrent det samme som da jeg selv var konfirmant for 30 år siden. Jeg husker jeg selv fikk 11.000,- og da lå jeg sånn ca midt på treet.

Dette kan jo komme av at barnet har to hjem, og kanskje er begge foreldrene etablert på nytt. Da er det to foreldre, to steforeldre og fire familier

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal de få så sinnsykt mye penger da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...