Gå til innhold

Hvordan kan jeg hjelpe til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min 11åring sin best venninnes mamma er dødssyk som ligger på sykehuset. De har veldig lite hjelp fra omgivelsene. Faren løper mellom barn og konen , noen timer hjemme med barna og resten av dagen og natt er på pleiehjem.  Det er forferdelig trist å se situasjonen deres. 

Jeg tilbyr hjelp til uansett hva de trenger, som barna kan komme til meg til middag etter skolen, være hos meg når de vil, tar med jenter ut på tur,tilbyr avlastning på pleiehjem hvis de trenger /vil.jenten har  vært hos meg i helgen .Kunne lage mat til og sende over til dem  (vi er i nabo blokk )

Føler jeg må være veldig forsiktig sånt at det ikke bli noe misfortståelse siden jeg er alene med barn.Dette er en familie som hjelper meg mye med følger og henter av barna siden de henger sammen veldig mye og jeg er veldig takknemlig for. 

Hva og hvordan kan jeg hjelpe til i denne vonde tiden deres. Har dere noe gode råd? 

Anonymkode: 8ce7e...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare fortsett å gjøre det du gjør. Hjelp med det du kan,si at du kan passe ungen foreksempel,lag middag osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kan fortsette slik du har gjort til nå. Kanskje også bare gjøre ting uten at far nødvendigvis sier ja, da det ikke alltid er like lett å takke ja til hjelp. Eks bare lag en rett og lever på døra, send sms til far om at du henter barna og at de kan være hos deg til leggetid osv.

Anonymkode: 3ae12...824

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett som før, men vil og også si at du bør ikke påtvinge degselv. Du kan ha en opplevelse av situasjonen  og de kan ha en annen. Om du nærmest «maser» eller invaderer deres privatliv kan det oppleves som mer belastende enn hjelpende. (Snakker av erfaring) så bare fortsett som du gjør. De vet at du er der om det trengs og det er kjempefint :) 

Anonymkode: a9f8a...0b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...