Gå til innhold

Vaske bh for hånd eller.....??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det lurt å vaske bher i biotex? Og det skader vel ikke at de ligger bløt i en arbeidsdag? Dersom jeg er helt ute på bærtur så vil jeg gjerne høre  hvordan du vasker bhene dine? Jeg vurderer å kjøre de i vaskemaskin med i vaskebag, men jeg er ikke sikker om jeg skal tørre.Har ikke lyst til å ødelegge en splitt ny vaskemaskin....det er bare det...

Anonymkode: 46e2a...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har de i en tøypose. 
Jeg har tøypose for sokker, truser, strømper, bh og diverse. 
Da forsvinner det ikke. :) 
Bh med håndvask kan oftest vaskes på finvask og maks 30 grader.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker vaskepose i maskinen. Den fanger vel opp hvis en spile kommer ut? Kjøper aldri klær som må vaskes for hånd :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker de for hånd, uten om sport-bh. Jeg skyller de, legger de i en balje med biotex eller milo og lar de ligge i 10 min, skyller flere gang med rent vann i en annen balje og så henger jeg de opp til tørk. 

Anonymkode: 7751c...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv de i vaskemaskinen

Anonymkode: 1b1da...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker for hånd med biotex. Jeg har hatt alt for mange som, selv om de er i vaskepose osv så blir de mishandla i vaskemaskin. Selv spileløse osv så ramler innlegga ut og blir i dårlig forfatning (altså innlegg som skjuler nippsa, jeg har sånne kronisk synlige brystvorter) Tror ikke 8 timer i biotex er særlig bra. Står vel max 15 min på pakken ellerno?? Jeg pleier ha de typ 20 - 30 min i bløt også "skrubber" jeg de og spyler, vrir opp forsiktig og henger til tørk. 

Anonymkode: 9a721...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gidder ikke vaske noe for hånd så sånne klær kjøper jeg ikke. 

Putter bh’ene i vaskepose og slenger de i maskina. Har aldri fått en ødelagt maskin.

Anonymkode: b1847...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt vaskepose og min maskin er ikke ødelagt.

Men kanskje jeg burde kjøpe??

Anonymkode: fbfda...fb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere pleide jeg å vaske BHene mine for hånd, men jeg har sluttet med det. Nå vasker jeg dem på 15-minutters kortprogram i vaskemaskinen, og bruker alltid vaskepose. De blir rett og slett mye finere og virker reinere enn da jeg vasket for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskepose og finvask i vaskemaskin. BH'ene varer i årevis og maskinen er nå....nesten 10 år, tror jeg. Eller 12. Har for så vidt aldri mistet en spile i vaskeposen heller, men greit å ha den ekstra sikkerheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Putter dem i vaskepose og tar dem i vaskemaskinen:) Hender at jeg legger inn en med uhell uten vaskepose og, og det har gått helt fint det også.

Anonymkode: 9475d...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 grader i maskinen sammen med resten av bomullsklærne, og i vaskepose. Bruker en bh i 4 dager og føler at de trenger såpass for å bli rene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...