Drakan Skrevet 15. mai 2018 #21 Skrevet 15. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja men date på engelsk betyr avtale. Man bruker det også der i business sammenhenger. Her er ordbruket overtatt i den mer romantiske definasjonen. Det er ikke normalt å bruke ordet date om vanlige avtaler her i Norge, i allefall ikke med motsatt kjønn. Date i norge = romantisk, eller i alle fall et avtalt møte pga romantisk nysgjerrighet for å bli bedre kjent til å se om det kan utvikle seg til noe romantisk og følelsesmessig. Anonymkode: e594c...a3c Det er faktisk en feiltolkning. Jeg vurderer ordet ut fra hva det faktisk betyr, ikke hva enkelte måte mene det betyr. Og du sier det kun brukes romantisk, men jeg vet om flere som bruker det om å møte venner, så poenget ditt er irrelevant om at det kun brukes "romantisk".
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #22 Skrevet 15. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser flere og flere og etterhvert alle snakker om hvor mange dater de har hatt med en person. Hva er en date? Sånn helt konkret? Anonymkode: e33a2...e36 Det er et amerikansk ord for det som før ble kalt for stevnemøte. Anonymkode: 0916c...15a 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #23 Skrevet 15. mai 2018 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ser på date som et treff der man har blitt enige om at det er en date, der man snakker for å bli kjent følelsesmessig og romantisk. Om en mann jeg møter på fylla spør om jeg vil ta en øl en dag ser jeg ikke på det som date, da ser jeg på det som en hangout og blir sjeldent romantisk interessert, merker at både på øldates og kaffedates har stemningen lett for å bli vennskapelig og tilfeldig , der man prater mest om ting som ikke betyr noe, som hvilket utested man var på sist helg og hvordan øl man liker og om man har de og de felles kjente og annet tull som egentlig ikke gjør en kjent med den andre personens indre i det hele tatt.. Om en mann derimot sier til meg "jeg er nysgjerrig på deg, har du lyst til å bli med på date en dag? Ta en kaffe, spise eller dra på fisketur?" og vi snakker om dype og meningsfulle ting som definerer oss som personer under treffet, så teller jeg det som en date. Anonymkode: e594c...a3c Haha slutt å tull Anonymkode: 1d52d...c1f
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #24 Skrevet 15. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Haha slutt å tull Anonymkode: 1d52d...c1f Hilsen han som alltid blir friendzonet og aldri får noe romantisk forhold, ja? Anonymkode: e594c...a3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå