AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #1 Skrevet 14. mai 2018 Ser flere og flere og etterhvert alle snakker om hvor mange dater de har hatt med en person. Hva er en date? Sånn helt konkret? Anonymkode: e33a2...e36
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Du og en person tar en kaffe sammen alene. Ja det betyr at du har venne dates også
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Du og en person tar en kaffe sammen alene. Ja det betyr at du har venne dates også Så ganske enkelt avtale? Du kan møte en du er forelsker i ti ganger på fest, senter, tilstelninger osv 10 ganger og så avtale 2 møter i tillegg, men hele progresjonen kalkuleres etter at dere har vært på to dater? Anonymkode: e33a2...e36
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #4 Skrevet 14. mai 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ganske enkelt avtale? Du kan møte en du er forelsker i ti ganger på fest, senter, tilstelninger osv 10 ganger og så avtale 2 møter i tillegg, men hele progresjonen kalkuleres etter at dere har vært på to dater? Anonymkode: e33a2...e36 Fest er ikke date. Date er privat hvor fokuset er å bli kjent med den andre, og mer eller mindre prate om "alt og ingenting" for å finne kjemi mellom dere når dere er alene. F.eks utforske felles interesse. Dere drar på kino og ser en grøsser for å ha noe å prate om etterpå. Endret 14. mai 2018 av Drakan 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #5 Skrevet 14. mai 2018 Ja, men dere er jo kommet litt lenger i relasjonen på mange måter.. Anonymkode: 7b280...25f
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #6 Skrevet 14. mai 2018 Jeg ser på date som et treff der man har blitt enige om at det er en date, der man snakker for å bli kjent følelsesmessig og romantisk. Om en mann jeg møter på fylla spør om jeg vil ta en øl en dag ser jeg ikke på det som date, da ser jeg på det som en hangout og blir sjeldent romantisk interessert, merker at både på øldates og kaffedates har stemningen lett for å bli vennskapelig og tilfeldig , der man prater mest om ting som ikke betyr noe, som hvilket utested man var på sist helg og hvordan øl man liker og om man har de og de felles kjente og annet tull som egentlig ikke gjør en kjent med den andre personens indre i det hele tatt.. Om en mann derimot sier til meg "jeg er nysgjerrig på deg, har du lyst til å bli med på date en dag? Ta en kaffe, spise eller dra på fisketur?" og vi snakker om dype og meningsfulle ting som definerer oss som personer under treffet, så teller jeg det som en date. Anonymkode: e594c...a3c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #7 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, Drakan skrev: Fest er ikke date. Date er privat hvor fokuset er å bli kjent med den andre, og mer eller mindre prate om "alt og ingenting" for å finne kjemi mellom dere når dere er alene. for et romantisk forhold? Eller kan man arrangere dater for hvilken som helst relasjon? Blir det ikke feil å stryke kommunikasjonen man har hatt på fest om han har vakt interesse for åbli kjent med en ny person? Anonymkode: e33a2...e36
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #8 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på date som et treff der man har blitt enige om at det er en date, der man snakker for å bli kjent følelsesmessig og romantisk. Om en mann jeg møter på fylla spør om jeg vil ta en øl en dag ser jeg ikke på det som date, da ser jeg på det som en hangout og blir sjeldent romantisk interessert, merker at både på øldates og kaffedates har stemningen lett for å bli vennskapelig og tilfeldig , der man prater mest om ting som ikke betyr noe, som hvilket utested man var på sist helg og hvordan øl man liker og om man har de og de felles kjente og annet tull som egentlig ikke gjør en kjent med den andre personens indre i det hele tatt.. Om en mann derimot sier til meg "jeg er nysgjerrig på deg, har du lyst til å bli med på date en dag? Ta en kaffe, spise eller dra på fisketur?" og vi snakker om dype og meningsfulle ting som definerer oss som personer under treffet, så teller jeg det som en date. Anonymkode: e594c...a3c Men det siste du beskriver virker jo helt hinsides og unaturlig? Snakka på måfå og se om dere kan bli kjærester? Det er vel det som skjer etter tistrekkelig mange hangouts. Anonymkode: e33a2...e36
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #9 Skrevet 14. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så ganske enkelt avtale? Du kan møte en du er forelsker i ti ganger på fest, senter, tilstelninger osv 10 ganger og så avtale 2 møter i tillegg, men hele progresjonen kalkuleres etter at dere har vært på to dater? Anonymkode: e33a2...e36 Nei fest, senter, tilstelninger osv er ikke date. Å sitte en og en i et avtalt møte (kan være kaffe, tur, bowling, middag osv) å snakke om dype og meningsfulle ting er en date(ikke akuratt nødvendigvis om Gud finnes eller hvorfor man ble født, men hva slags visjoner man har for fremtiden og livet, hvordan moraler og livssyn man har, hvordan følelsesmessige erfaringer man har hatt og intensjonen for å bli kjent, hvordan man er som person og ikke bare med den masken på man ofte har når man går på fest og er med andre) Anonymkode: e594c...a3c
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #10 Skrevet 14. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: for et romantisk forhold? Eller kan man arrangere dater for hvilken som helst relasjon? Blir det ikke feil å stryke kommunikasjonen man har hatt på fest om han har vakt interesse for åbli kjent med en ny person? Anonymkode: e33a2...e36 Man kan ha date med hvilken som helst relasjon. Man kaller ikke det dating i starten, med mindre begge er romantisk interessert i den andre. Ved vennskap er det vanliger å kalle det å "henge" for å bli kjent.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #11 Skrevet 14. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei fest, senter, tilstelninger osv er ikke date. Å sitte en og en i et avtalt møte (kan være kaffe, tur, bowling, middag osv) å snakke om dype og meningsfulle ting er en date(ikke akuratt nødvendigvis om Gud finnes eller hvorfor man ble født, men hva slags visjoner man har for fremtiden og livet, hvordan moraler og livssyn man har, hvordan følelsesmessige erfaringer man har hatt og intensjonen for å bli kjent, hvordan man er som person og ikke bare med den masken på man ofte har når man går på fest og er med andre) Anonymkode: e594c...a3c Og hensikten er å å få venner eller kjæreste? Anonymkode: e33a2...e36
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #12 Skrevet 14. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: for et romantisk forhold? Eller kan man arrangere dater for hvilken som helst relasjon? Blir det ikke feil å stryke kommunikasjonen man har hatt på fest om han har vakt interesse for åbli kjent med en ny person? Anonymkode: e33a2...e36 Man stryker jo ikke kommunikasjonen man har hatt tilfeldig på fest, men tar den fra tilfeldig til intensjonelt og avtalt når man inviterer på date. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men det siste du beskriver virker jo helt hinsides og unaturlig? Snakka på måfå og se om dere kan bli kjærester? Det er vel det som skjer etter tistrekkelig mange hangouts. Anonymkode: e33a2...e36 Huh? Hva er unaturlig ? Å møtes en og en? Hmm nei. Det er det som er date. Nei ikke snakke på måfå, men er jo viktig å faktisk bli kjent med hverandres indre for å avgjøre om det er en man kan komme overens med på nært hold over lengre elle permanent tid. Selvom man har lik musikksmak på fest og kan skravle om felles kjente, så er det jo ikke det som betyr noe for om man vil fungere sammen i et langvarig forhold og i å etablere livet sammen. Anonymkode: e594c...a3c
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #13 Skrevet 14. mai 2018 Det relevante for Dating når det gjelder venner, familie og potensiel type/dame er at du har et ønske om å bli kjent med personen.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #14 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, Drakan skrev: Man kan ha date med hvilken som helst relasjon. Man kaller ikke det dating i starten, med mindre begge er romantisk interessert i den andre. Ved vennskap er det vanliger å kalle det å "henge" for å bli kjent. Men man definerer jo ikke en hangout med venner som en date Kan tulle med venninder å si "da har vi en date(som i avtale) til helga da" , men med motsatt kjønn brukes jo date kun når det er romantisk interesse. Aldri fått høre eller selv brukt ordet date fordi jeg henger med en kompis liksom.. Men kanskje vi har det litt forskjellig i våre kretser. Jeg tolker ikke at menn som vil "henge" er romantisk interessert, så sånne havner raskt i friendzonen hos meg. Anonymkode: e594c...a3c
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #15 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man stryker jo ikke kommunikasjonen man har hatt tilfeldig på fest, men tar den fra tilfeldig til intensjonelt og avtalt når man inviterer på date. Huh? Hva er unaturlig ? Å møtes en og en? Hmm nei. Det er det som er date. Nei ikke snakke på måfå, men er jo viktig å faktisk bli kjent med hverandres indre for å avgjøre om det er en man kan komme overens med på nært hold over lengre elle permanent tid. Selvom man har lik musikksmak på fest og kan skravle om felles kjente, så er det jo ikke det som betyr noe for om man vil fungere sammen i et langvarig forhold og i å etablere livet sammen. Anonymkode: e594c...a3c 2 minutter siden, Drakan skrev: Man kan ha date med hvilken som helst relasjon. Man kaller ikke det dating i starten, med mindre begge er romantisk interessert i den andre. Ved vennskap er det vanliger å kalle det å "henge" for å bli kjent. Jeg takker veldig mye for ale svar, men blir igrunn mer forvirret. Var lettere før når folk plutselig var sammen. Jeg er aromantisk og prøver å legge litt energi i å forstå meg på utfordringene og sorgene til vennene mine. Er ikke alltid helt lett fordi jeg ikke føler det samme som de. Det er en funky verden dere lever i i hvertfall Anonymkode: e33a2...e36
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #16 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men man definerer jo ikke en hangout med venner som en date Kan tulle med venninder å si "da har vi en date(som i avtale) til helga da" , men med motsatt kjønn brukes jo date kun når det er romantisk interesse. Aldri fått høre eller selv brukt ordet date fordi jeg henger med en kompis liksom.. Men kanskje vi har det litt forskjellig i våre kretser. Jeg tolker ikke at menn som vil "henge" er romantisk interessert, så sånne havner raskt i friendzonen hos meg. Anonymkode: e594c...a3c https://www.urbandictionary.com/define.php?term=friend date
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #17 Skrevet 14. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men man definerer jo ikke en hangout med venner som en date Kan tulle med venninder å si "da har vi en date(som i avtale) til helga da" , men med motsatt kjønn brukes jo date kun når det er romantisk interesse. Aldri fått høre eller selv brukt ordet date fordi jeg henger med en kompis liksom.. Men kanskje vi har det litt forskjellig i våre kretser. Jeg tolker ikke at menn som vil "henge" er romantisk interessert, så sånne havner raskt i friendzonen hos meg. Anonymkode: e594c...a3c Kanskje forrvirringen min ligger i at vi har begynt å bruke det engelske ordet og finner kjæreste på en mer konstruert måte..? Anonymkode: e33a2...e36
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #18 Skrevet 14. mai 2018 Jeg er en ensom ulv og dater ikke. Ikke venner, ikke potensielle interesser.Så dating er noe andre lever med, ikke noe jeg finner relevant for min del.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #19 Skrevet 14. mai 2018 12 minutter siden, Drakan skrev: Jeg er en ensom ulv og dater ikke. Ikke venner, ikke potensielle interesser.Så dating er noe andre lever med, ikke noe jeg finner relevant for min del. Du forstår det i hvertfall. Det er mer en det jeg kan skryte av. For meg virker det totalt idiotisk😂 Anonymkode: e33a2...e36
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #20 Skrevet 15. mai 2018 57 minutter siden, Drakan skrev: https://www.urbandictionary.com/define.php?term=friend date Ja men date på engelsk betyr avtale. Man bruker det også der i business sammenhenger. Her er ordbruket overtatt i den mer romantiske definasjonen. Det er ikke normalt å bruke ordet date om vanlige avtaler her i Norge, i allefall ikke med motsatt kjønn. Date i norge = romantisk, eller i alle fall et avtalt møte pga romantisk nysgjerrighet for å bli bedre kjent til å se om det kan utvikle seg til noe romantisk og følelsesmessig. Anonymkode: e594c...a3c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå