Gå til innhold
AnonymBruker

Hvem inviterer man egentlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvem inviterer man egentlig i et bryllup? Jeg vil gjerne feire kjærligheten med alle jeg har hengt med og vært glad i gjennom livets epoker. Venner jeg har festet med i alle år, venninder jeg var nær på skolen, venninder fra sportslaget jeg var på i mange år.
Men er det unaturlig? Er det egentlig mer for de man bare henger med i dag?
Jeg tenker jo at jeg ville tenkt "å så hyggelig, men litt rart" hvis jeg hadde fått invitasjon fra noen jeg gikk i klasse med for 10 år siden,
men hva med nære arbeidskolleger fra en tidligere arbeidsplass som man ikke treffer lenger, eller venner man ser hver helg på byen?

Mener ikke 200 gjester, men jeg har få nære venner, kun 6 stk , men det er kanskje 30-40 stykker jeg tenker jeg gjerne ville feiret kjærligheten med som er vennskap som har sklidd vekk med tiden og kanskje har vært mer bekjentskap enn vennskap i og med at vi aldri har vært ordentlig nære selvom vi har vært mye sammen.

Hvem er vanlig å invitere? Hilsen en bryllupsklar dame som aldri har vært i noen bryllup før

Anonymkode: 45158...384

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drakan

Om det er flere år siden du pratet med dem, nei. 
Familie eller venner som du ikke snakker med er unødvendig å invitere. Og ikke inviter bekjente... om du ikke kjenner dem godt, hvordan vet du at de ikke spyr i bryllupet eller om de bryr seg? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
1 time siden, Drakan skrev:

Om det er flere år siden du pratet med dem, nei. 
Familie eller venner som du ikke snakker med er unødvendig å invitere. Og ikke inviter bekjente... om du ikke kjenner dem godt, hvordan vet du at de ikke spyr i bryllupet eller om de bryr seg? 

Men hva med venner man gjennom hele livet har møtt sporadisk og tilfeldig fordi man går på samme utesteder,felles krets og vokst opp samme sted, og alltid prater masse med når man ses, men ikke nødvendigvis ringer for å prate om personlige problemer med? 

Det er ikke diffuse bekjente jeg ikke vet hvordan oppfører seg, men folk som på en måte alltid har vært der gjennom livet og som jeg vet at vi bryr oss om hverandre, selvom vi ikke besøker hverandre hjemme hos hverandre på dagtid for en kaffe hver uke.
Men som man møter på stranda, konserter, i nabolaget, hos felles venner, og anser som venner, selvom man ikke henger sammen fast ?  Vi kan ikke livshistorien til hverandre, men regner de som gode venner fordet. Tror de også regner meg som en hyggelig og god venn, men vet jo ikke om bryllup kun er for de nærmeste, eller om det er normalt å invitere folk fra lenger ut i kretsen ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ymra
6 hours ago, AnonymBruker said:

Men hva med venner man gjennom hele livet har møtt sporadisk og tilfeldig fordi man går på samme utesteder,felles krets og vokst opp samme sted, og alltid prater masse med når man ses, men ikke nødvendigvis ringer for å prate om personlige problemer med? 

Det er ikke diffuse bekjente jeg ikke vet hvordan oppfører seg, men folk som på en måte alltid har vært der gjennom livet og som jeg vet at vi bryr oss om hverandre, selvom vi ikke besøker hverandre hjemme hos hverandre på dagtid for en kaffe hver uke.
Men som man møter på stranda, konserter, i nabolaget, hos felles venner, og anser som venner, selvom man ikke henger sammen fast ?  Vi kan ikke livshistorien til hverandre, men regner de som gode venner fordet. Tror de også regner meg som en hyggelig og god venn, men vet jo ikke om bryllup kun er for de nærmeste, eller om det er normalt å invitere folk fra lenger ut i kretsen ?

Inviter dem om du vil! Når du skriver det er snakk om 30-40 personer synes jeg det må være helt innafor. Selv om man bare treffes i større settinger, er det jo snakk om folk man setter stor pris på! Kretsen av dem man ringer for å diskutere personlige problemer med er jo for mange av oss ganske liten, sammenlignet med alle man liker å henge med i større settinger, og slik har lyst til å ha i bryllupet.

Jeg har vært i noen bryllup hvor jeg har vært positivt overrasket over å ha vært invitert - folk jeg gikk på skole med lenger tilbake, folk jeg ser en gang i året og ikke alltid det en gang, og har alltid satt skikkelig stor pris på invitasjonen! En slik invitasjon er jo et signal om at du setter stor pris på dem og ønsker å ha de med videre i livet. Skjønner ikke hvordan det blir feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Vi inviterte kun familie, foreldre, søsken barna deres, besteforeldre, tanter og onkler.

Anonymkode: 6a552...22e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

30-40 pluss partner, det blir jo 80. Og så har vel din mann noen han vil invitere også?

Anonymkode: 2cbdd...6d9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

For meg er familien viktigst å invitere, og da er det nesten ikke plass til venninner. Og da er det i alle fall ikke plass til folk jeg gikk i klasse med for 10 år siden. Det handler om prioriteringer. Hvis jeg ble bedt i bryllup til noen jeg ikke har snakket med på 10 år hadde jeg nok tenkt "har hun virkelig ingen bedre å invitere?" og tenkt at det var litt trist.

Anonymkode: e01ff...8bc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ymra
3 hours ago, AnonymBruker said:

For meg er familien viktigst å invitere, og da er det nesten ikke plass til venninner. Og da er det i alle fall ikke plass til folk jeg gikk i klasse med for 10 år siden. Det handler om prioriteringer. Hvis jeg ble bedt i bryllup til noen jeg ikke har snakket med på 10 år hadde jeg nok tenkt "har hun virkelig ingen bedre å invitere?" og tenkt at det var litt trist.

Anonymkode: e01ff...8bc

Der hadde jeg tenkt annerledes. Jeg hadde syntes det hadde vært skikkelig hyggelig å bli invitert, dersom vi hadde hatt god kontakt lenger tilbake. Likevel ser jeg at 10 år er lenge, men jeg har i alle fall folk i livet mitt jeg ikke har sett på et 2-3 år som det ikke hadde vært unaturlig å bli invitert i bryllupet til. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg synes den gjestelista hadde vært topp i en bursdag, f eks 25/30-årsdag. Men rart å be i bryllup. Et bryllup er en ganske intim affære hvor de to familiene skal bli litt kjent. Nære venner er fint, de bærer kanskje over med alle referansene til din barndom i onkel Reidars tale, men herregud så dørgende uinteressant og kjedelig for en du jobba sammen med i 2005.

Anonymkode: 9dd86...5b2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den gjestelista hadde vært topp i en bursdag, f eks 25/30-årsdag. Men rart å be i bryllup. Et bryllup er en ganske intim affære hvor de to familiene skal bli litt kjent. Nære venner er fint, de bærer kanskje over med alle referansene til din barndom i onkel Reidars tale, men herregud så dørgende uinteressant og kjedelig for en du jobba sammen med i 2005.

Anonymkode: 9dd86...5b2

Jeg har bare en mamma og ikke mere familie enn det , ingen søsken, ingen besteforeldre, tanter, tremenninger osv så alle får slippe å høre onkel reidar eller bestefars tale heldigvis hehe

Syns det blir litt dødt om det bare er mamma og mine to bestevenninder tilstede, og hans familie (som er ca 14 stk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her