Gå til innhold

Har du en "hobby-jobb" (utenom vanlig jobb). Startet opp selv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen her på KG som driver med en "hobby-jobb" utenom sin vanlige jobb? Evt. kun jobber i en jobb dere har laget selv?

Tenker da f.eks å ha startet opp en liten butikk, kafe, utsalg av diverse (f.eks hobbyprosjekter) som selges osv. 

Ønsker i såfall å høre hva og hvordan dere klarte dette. 

Jeg er litt lei av A4-livet med 100% stilling i en "vanlig" jobb. Men jeg har ikke råd til å ikke ha en jobben. Så derfor skulle jeg ønske å finne meg en "hobbyjobb" (helst noe jeg kan starte selv på sikt) til f.eks helgene og som kanskje kan utvikle seg videre. 

Jeg har på ingen måte håp eller lyst til å tjene masse penger (selvsagt noe, men kun for å "leve"). Jeg har kun lyst til å rett og slett gjøre noe nytt. 

Anonymkode: 3a552...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her på KG som driver med en "hobby-jobb" utenom sin vanlige jobb? Evt. kun jobber i en jobb dere har laget selv?

Tenker da f.eks å ha startet opp en liten butikk, kafe, utsalg av diverse (f.eks hobbyprosjekter) som selges osv. 

Ønsker i såfall å høre hva og hvordan dere klarte dette. 

Jeg er litt lei av A4-livet med 100% stilling i en "vanlig" jobb. Men jeg har ikke råd til å ikke ha en jobben. Så derfor skulle jeg ønske å finne meg en "hobbyjobb" (helst noe jeg kan starte selv på sikt) til f.eks helgene og som kanskje kan utvikle seg videre. 

Jeg har på ingen måte håp eller lyst til å tjene masse penger (selvsagt noe, men kun for å "leve"). Jeg har kun lyst til å rett og slett gjøre noe nytt. 

Anonymkode: 3a552...48e

ja, jeg begynte på noe som ikke ble helt vellykket i første omgang, så jeg har gjort retrett. Det er ufattelig mye du må tenke igjennom for at skal bli helt. Man kan liksom ikke gjøre et halvveis. Før du begynner i det hele tatt, så ha for gud skyld kapital. Om jeg hadde hatt 30.000 kr i egenkapital, så ville klart å produsere og klare meg på egne bein. Men siden jeg ikke hadde kontaktene eller noen som støttet meg, så ble det for tøft til slutt. Men jeg har fått en lærdom iallfall. Nå søker jeg faste stillinger, en fast jobb trenger jeg nå. 

Anonymkode: 1d84c...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...