Gå til innhold

Uenige om størrelse på bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri egentlig følt noe behov for å gifte meg, men det endret seg da jeg traff min forlovede. Nå har vi begynt å snakke om bryllup for alvor, men her er det ting vi er uenige om. Jeg har aller helst lyst til å reise bort bare han og jeg og gifte oss, ha bryllupsreise i samme slengen (har flere vennepar som har gjort dette og syns det virker så kos). Han vil ha skikkelig tradisjonsbryllup. 

Tenker at hvis vi ender opp med bryllup og bryllupsfest og alt som hører med så ønsker jeg å ha det så lite som mulig. Bare nærmeste familie (dette inkluderer tanter og onkler). Ha middag og kaker og ferdig med det. Føler egentlig det er å strekke meg langt i forhold til hva jeg ønsker selv. For meg handler et giftemål om «å få» mannen i mitt liv, og ikke om fest og kjole og alt det. 

Noen andre som også har vært veldig uenige, og i tilfellet hvordan løste dere det? 

Anonymkode: d4c81...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vi var uenige. Mannen ønsket vel egentlig bare å være gift og ikke noe bryllup. (Så tinghuset og ferdig med det.) Mens jeg gjerne ville ha stort og tradisjonelt bryllup med kjole, kake, fest og blomster.

Vi endte med å reise til utlandet.(Florida). Vi sa til familie og venner at de som ønsket å være med gjerne måtte joine oss, men at de da måtte koste reise og opphold selv. (Vi var da forberedt på at det kunne bli bare oss 2 og barna våre- men vi var vel 15 totalt.) 

Vi hadde prest og lekkert lokale til vielsen, og leide ett chambre separe på en restaurant til middag. (Der hadde vi vel 7 retter + fri bar. i de 4 timene vi var der.)  Vi avsluttet i 23.00 tiden. 

Så det ble tradisjonelt i den forstand at jeg hadde «stor hvit kjole»,  jeg bestilte pynt og diverse til lokalet vi hadde middagen, fin middag, bryllupskake, fotograf og gjester.

Men han fikk det han ønsket: ikke noen kirke, ikke noen stor fest, nesten ingen taler- ikke noe dans og rett og slett at alt var litt low key :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vinglet litt på dette I starten vi også. Før forlovelsen ville vi begge gjøre bryllupet så lite som mulig, type tinghus og middag. Men så snudde typen og ville ha en hel feiring med flere titalls onkler, tanter og kolleger, I tillegg til våre nærmeste familie og venner, til tross for at vi begge hater oppmerksomhet. Jeg var sur ganske lenge, for jeg forstår ikke hvorfor han absolutt skal invitere tanter og onkler han ikke har noe forhold til.

Jeg fant derimot et fint lokale som hadde maksgrense på 100 personer. Vi skal fordele gjestelisten på 50/50 slik at jeg fortsatt får invitert mine nærmeste, så får han invitere de han vil med mine resterende "plasser".

Jeg slo så I fra meg bitterheten om dette, fordi det er jo hans bryllupsdag også. Det blir nok flere kompromisser som må gjøres underveis I bryllupsplanleggingen.

Anonymkode: 5a99d...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giftet meg selv, og har et ganske annet utgangspunkt enn deg(det er jeg som ønsker stort bryllup).

Men kan et alternativ være å gjøre begge deler? Altså at dere gifter dere i utlandet først - bare dere to, og så har en mer uformell feiring når dere kommer hjem. En slik type feiring kan inneholde en velsignelse i kirken eller en ikke-religiøs seremoni, men må ikke gjøre det og så ha det litt enklere enn "vanlig bryllup" type spekemat-buffet, grilling, enkel sommerkjole i stedet for typisk brudekjole og heller ingen taler. Tenker bare om det går an å legge opp til litt mindre oppmerksomhet - altså typisk at man unngår settingen hvor alle gjestene sitter i hestesko og ser på brudeparet for eksempel.

Lykke til!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompromissser, møt hverandre i midten. 

Anonymkode: a56cf...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som skikkelig gøy å være sammen med.  

Anonymkode: 5c68e...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri egentlig følt noe behov for å gifte meg, men det endret seg da jeg traff min forlovede. Nå har vi begynt å snakke om bryllup for alvor, men her er det ting vi er uenige om. Jeg har aller helst lyst til å reise bort bare han og jeg og gifte oss, ha bryllupsreise i samme slengen (har flere vennepar som har gjort dette og syns det virker så kos). Han vil ha skikkelig tradisjonsbryllup. 

Tenker at hvis vi ender opp med bryllup og bryllupsfest og alt som hører med så ønsker jeg å ha det så lite som mulig. Bare nærmeste familie (dette inkluderer tanter og onkler). Ha middag og kaker og ferdig med det. Føler egentlig det er å strekke meg langt i forhold til hva jeg ønsker selv. For meg handler et giftemål om «å få» mannen i mitt liv, og ikke om fest og kjole og alt det. 

Noen andre som også har vært veldig uenige, og i tilfellet hvordan løste dere det? 

Anonymkode: d4c81...5c2

Venter fortsatt på å finne en løsning. Han vil invitere alt og alle, men jeg setter grense på 3 vennepar hver utenom forlovere og familie. Likevel er vi oppi 60 stk. 

Anonymkode: 7efc2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Venter fortsatt på å finne en løsning. Han vil invitere alt og alle, men jeg setter grense på 3 vennepar hver utenom forlovere og familie. Likevel er vi oppi 60 stk. 

Anonymkode: 7efc2...fe3

Du får ganske enkelt bare sørge for at han er så keen på deg at du får det som du vil! ;) 

Anonymkode: e7b36...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Du får ganske enkelt bare sørge for at han er så keen på deg at du får det som du vil! ;) 

Anonymkode: e7b36...bc2

Vil jo helst at vi begge får det som vi vil 😛

Anonymkode: 7efc2...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...