Gå til innhold

Donere til sædbank for å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Begynner å tro at det er eneste måten jeg kan bli pappa på. Iallefall føre genene mine videre; vite at de fins der ute et sted.

Dere tror sikkert dette her er absurd, men av en del grunner har jeg skjønt at jeg åpenbart ikke får barn og en vanlig familie. Bare tro meg på det.

Jeg aner ikke om jeg KAN få barn selv, men jeg antar det. Så det er ikke problemet. Ting går bare ikke min vei, og jeg tror aldri noen damer vil være interessert i barn med meg.

Anonymkode: b52d7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såfremt du består de helsemessige kravene, og noen velger deg som donor så får du muligens "spredd genene dine". Dog velger kvinner på let etter donor, som regel resurssterke, høye, sunne og "pene" donorer. 

Anonymkode: 6745c...3d2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såfremt du består de helsemessige kravene, og noen velger deg som donor så får du muligens "spredd genene dine". Dog velger kvinner på let etter donor, som regel resurssterke, høye, sunne og "pene" donorer. 

Anonymkode: 6745c...3d2

Så man kan få det mer overfladisk enn virkeligheten.. Det er bare trist.

Anonymkode: b52d7...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såfremt du består de helsemessige kravene, og noen velger deg som donor så får du muligens "spredd genene dine". Dog velger kvinner på let etter donor, som regel resurssterke, høye, sunne og "pene" donorer. 

Anonymkode: 6745c...3d2

I det offentlige velger man ikke donor. Også i noen av sædbankene er det litt begrensninger i hva man får se/vite. Uansett er det ikke så sykt mye å velge i, (hvertfall skandinaviske) så ville ikke sett så mørkt på det. 

Men helsemessige krav må jo donor bestå uansett. 

Anonymkode: 00059...46a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier at du ikke kan få barn eller at en dame vil være interessert i deg, så derfor tenker du at å donere sæd og  tvinge samvær med ungen, og med en dame som ikke er interessert i deg, er en god ide? :klo::klo:

Du tenker ikke at det er en bedre ide å gjøre seg selv til en mer attraktiv partner da? Du kan jo blandt annet starte med å legge fra deg de kvinnefiendtlige holdningene og offerrollen, og innse at man har hverken krav på partner eller barn bare fordi man har lyst.
Alle som ønsker det må være en god partner og et godt farsemne først og fremst.

Forsåvidt funker spermbanken på den måten at man sier fra seg retten til barnet uansett.

Anonymkode: 4eed3...8b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt egentlig. Noe av grunnen til at jeg fikk barn selv var for å føre genene videre. Tenk forfedre på forfedre har disse genene blitt overlevert, skulle det liksom slutte med meg? Så jeg forstår at dette er en mulighet du vurderer, når du ikke vil få barn på vanlig måte. Du vil jo ikke vite noe om disse barna, men vissheten om at genene føres videre kan jo være en trøst.

Anonymkode: 5b61a...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg veldig godt egentlig. Noe av grunnen til at jeg fikk barn selv var for å føre genene videre. Tenk forfedre på forfedre har disse genene blitt overlevert, skulle det liksom slutte med meg? Så jeg forstår at dette er en mulighet du vurderer, når du ikke vil få barn på vanlig måte. Du vil jo ikke vite noe om disse barna, men vissheten om at genene føres videre kan jo være en trøst.

Anonymkode: 5b61a...e81

Hvis dere vil ha barn bare for å føre genene videre så høres det ikke ut som at dere har særlig gode gener.

Anonymkode: 4eed3...8b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha barn eller vil du spre genene? Jeg er sikker på at du ikke er så håpløst case som du tror selv, så hvis du vil ha barn er det sannsynligvis en sjanse for å få til det hvis du ikke er veldig gsmmel allerede? 

 

Endret av Mynona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har du bra gener da?

Anonymkode: 1e3b7...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier at du ikke kan få barn eller at en dame vil være interessert i deg, så derfor tenker du at å donere sæd og  tvinge samvær med ungen, og med en dame som ikke er interessert i deg, er en god ide? :klo::klo:

Du tenker ikke at det er en bedre ide å gjøre seg selv til en mer attraktiv partner da? Du kan jo blandt annet starte med å legge fra deg de kvinnefiendtlige holdningene og offerrollen, og innse at man har hverken krav på partner eller barn bare fordi man har lyst.
Alle som ønsker det må være en god partner og et godt farsemne først og fremst.

Forsåvidt funker spermbanken på den måten at man sier fra seg retten til barnet uansett.

Anonymkode: 4eed3...8b6

Det er ikke mulig å tvinge gjennom samvær som donor. Men man kan jo håpe på at ungen leter en opp når han eller hun er gammel nok, og vil ha en eller annen sorts relasjon.

Jeg forstår tanken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det offentlige velger man ikke donor. Også i noen av sædbankene er det litt begrensninger i hva man får se/vite. Uansett er det ikke så sykt mye å velge i, (hvertfall skandinaviske) så ville ikke sett så mørkt på det. 

Men helsemessige krav må jo donor bestå uansett. 

Anonymkode: 00059...46a

Men de fleste som går inn for dette, velger ofte utenfor norge - som de kan ha innsikt i hvem donorene er, både utseende, personlighet, utdanning, IQ osv. 

Anonymkode: 6745c...3d2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan få barn til uti 70årene. Mick Jagger ble jo pappa for 12. gang for et par år siden.

 

Anonymkode: b8b5a...d88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo derfor vi velger Danmark. Vi kan velge hvilken type mann vi vil ha. Om jeg skal ha et barn til så viser jeg bilde av far til mitt barn og forteller om hans mest typiske trekk. Jeg tar ikke hvilken som helst sædcelle.

Er slik det funker desverre.

Anonymkode: 32a84...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke blir valgt på den naturlige måten, blir du neppe valgt som donor heller. Kvinner stiller enda strengere krav til en donor enn til en mann de ligger med.

Anonymkode: 719fe...3bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare lage en avtale med en kvinne som ønsker barn med ikke finner en mann? Hun kan i teorien kreve deg for bidrag, men hvis hun mot formodning gjør det har du samværsrettigheter. Jeg tror mange kvinner ville være interessert. 1/6 kvinner får ikke barn og kunstig befruktning i utlandet er en dyr affære og det er ikke som om alle disse kvinnene nødvendigvis ønsker en ren donor.

Anonymkode: 2c03e...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare lage en avtale med en kvinne som ønsker barn med ikke finner en mann? Hun kan i teorien kreve deg for bidrag, men hvis hun mot formodning gjør det har du samværsrettigheter. Jeg tror mange kvinner ville være interessert. 1/6 kvinner får ikke barn og kunstig befruktning i utlandet er en dyr affære og det er ikke som om alle disse kvinnene nødvendigvis ønsker en ren donor.

Anonymkode: 2c03e...cae


Dette er nok det nærmeste som kan gå, men få kvinner er interessert i å ha en for de fremmed mann i livet sitt og ungen sin. De som ønsker barn men ikke finner en mann tar ikke til takke med hvilken som helst mann bare fordi han kan gi de barn. Velger man kunstig befruktning så har man gått i mange år å forberedt seg på å bli alenemor og velger det foran å ha en fremmed mann inne i livet sitt. Det er også sånn at man skal vise at man er et bra farsemne og kvinnen må da ha kjent mannen i mange år får hun vurderer om han er det og om hun syntes at han kan omgå hennes barn.
Så sjansen for at han finner noen som vil ha en sånn avtale er minimal. Det er best å heller gjøre seg til et godt kjæresteemne som alle andre må da og ta de årene det tar på å finne seg en partner å stifte familie med

Anonymkode: 4eed3...8b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare lage en avtale med en kvinne som ønsker barn med ikke finner en mann? Hun kan i teorien kreve deg for bidrag, men hvis hun mot formodning gjør det har du samværsrettigheter. Jeg tror mange kvinner ville være interessert. 1/6 kvinner får ikke barn og kunstig befruktning i utlandet er en dyr affære og det er ikke som om alle disse kvinnene nødvendigvis ønsker en ren donor.

Anonymkode: 2c03e...cae

Du har ikke barn, skjønner jeg? 

Barn er ikke en «ting» man kan dele med hvem som helst. 

Anonymkode: 5bd6a...7d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 18.02, AnonymBruker skrev:

Begynner å tro at det er eneste måten jeg kan bli pappa på. Iallefall føre genene mine videre; vite at de fins der ute et sted.

Dere tror sikkert dette her er absurd, men av en del grunner har jeg skjønt at jeg åpenbart ikke får barn og en vanlig familie. Bare tro meg på det.

Jeg aner ikke om jeg KAN få barn selv, men jeg antar det. Så det er ikke problemet. Ting går bare ikke min vei, og jeg tror aldri noen damer vil være interessert i barn med meg.

Anonymkode: b52d7...824

Sædbanken i Haugesund søker fra tid til annen etter innskytere. Men du blir ikke pappa når du donerer til en sædbank, du blir en donor og gir en gave andre kan  bruke til å prøve å lage barn med. Du får heller ikke vite om eller når din gave blir brukt.

Papparollen er det dermed andre som innehar. 

Anonymkode: e5520...3c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sædbanken i Haugesund søker fra tid til annen etter innskytere. Men du blir ikke pappa når du donerer til en sædbank, du blir en donor og gir en gave andre kan  bruke til å prøve å lage barn med. Du får heller ikke vite om eller når din gave blir brukt.

Papparollen er det dermed andre som innehar. 

Anonymkode: e5520...3c4

Passende betegnelse i denne sammenhengen :fnise:

Anonymkode: 480fd...f6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...