AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #21 Skrevet 14. mai 2018 Syntes det virker litt som at "alle andre" er problemet, og ikke dere her. At sykehuset, naboen OG barnehagen sender bekymringsmelding, altså 3 helt separate kilder som har sett dere og barnet med helt forskjellige øyne vil i mine øyne være nok til at jeg ville tatt en runde meg med selv om det kanskje er på tide å være mer åpne for hjelp? De fleste som jobber i bv er ganske oppdatert på diagnoser, og de er ikke der for å sjekke om dere er bra nok foreldre, men om de kan bidra med hjelp. Omsorgsovertakelse er kun i tilfeller hvor de ser at det ikke går for barnet å bo hjemme, noe jeg ikke i min villeste fantasi vil tro gjelder hos dere. Du virker som en god og reflektert mor, men utifra hva jeg leser virker det som du kanskje har lukket døren litt for hjelp? Viktig å sette barnet ditt sine behov foran stoltheten. Anonymkode: 6d4c2...1df 7
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #22 Skrevet 14. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Syntes det virker litt som at "alle andre" er problemet, og ikke dere her. At sykehuset, naboen OG barnehagen sender bekymringsmelding, altså 3 helt separate kilder som har sett dere og barnet med helt forskjellige øyne vil i mine øyne være nok til at jeg ville tatt en runde meg med selv om det kanskje er på tide å være mer åpne for hjelp? De fleste som jobber i bv er ganske oppdatert på diagnoser, og de er ikke der for å sjekke om dere er bra nok foreldre, men om de kan bidra med hjelp. Omsorgsovertakelse er kun i tilfeller hvor de ser at det ikke går for barnet å bo hjemme, noe jeg ikke i min villeste fantasi vil tro gjelder hos dere. Du virker som en god og reflektert mor, men utifra hva jeg leser virker det som du kanskje har lukket døren litt for hjelp? Viktig å sette barnet ditt sine behov foran stoltheten. Anonymkode: 6d4c2...1df Vi har tatt imot hjelpen de har gitt hvert steg av veien, jeg tenkte også som deg og det er klart vi setter barna først. Selvfølgelig er det rart, men når jeg vet at en melding var falsk (naboen på grunn av gråt på et tidspunkt vi ikke var tilstede), en melding kom når vi var syke og barnet innlagt på sykehus, og en nå godt over 3 år etter 2 første kom og på grunn av adferd som allerede er under utredning og oppfølging, så blir jeg ganske oppgitt, sliten og frustrert. Som jeg har sagt hele veien, så er jeg helt for barnevernet, de er nødvendige og gjør ofte en veldig god jobb, men det må evnes å se nyanser. Her får barnet oppfølging av PT, BUP har sagt at samspill osv hjemme er bra, vi ble friskmeldt fra institusjonen da vi var der. Tiltak vi har satt igang for barnet burde snakke for seg selv, det burde holde, men nei, ped.leder sendte inn melding likevel på barnet (men ikke på broren.....). Hadde det vært noe problem hjemme så tenker jeg litt at broren også hadde vært affisert. Anonymkode: 7f7e4...d49 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 14. mai 2018 #23 Skrevet 14. mai 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes det virker litt som at "alle andre" er problemet, og ikke dere her. At sykehuset, naboen OG barnehagen sender bekymringsmelding, altså 3 helt separate kilder som har sett dere og barnet med helt forskjellige øyne vil i mine øyne være nok til at jeg ville tatt en runde meg med selv om det kanskje er på tide å være mer åpne for hjelp? De fleste som jobber i bv er ganske oppdatert på diagnoser, og de er ikke der for å sjekke om dere er bra nok foreldre, men om de kan bidra med hjelp. Omsorgsovertakelse er kun i tilfeller hvor de ser at det ikke går for barnet å bo hjemme, noe jeg ikke i min villeste fantasi vil tro gjelder hos dere. Du virker som en god og reflektert mor, men utifra hva jeg leser virker det som du kanskje har lukket døren litt for hjelp? Viktig å sette barnet ditt sine behov foran stoltheten. Anonymkode: 6d4c2...1df Det virker litt rart ja. Samtidig så er det jo noen barn med diagnoser som oppfører seg på en måte at flere forskjellige mennesker kan reagerer om de ikke vet at barnet har diagnose. Sånn jeg leser Ts sitt innlegg så virker hun ikke bitter eller antibarnevern, men litt oppgitt. Det er jo litt merkelige at barnevernet går igjennom så grundig når de vet om barnets utfordringer og vet at noen kan reagere på oppførselen, men samtidig så er de jo pliktig å følge opp og undersøke bekymringer.
Papirfly Skrevet 16. mai 2018 #24 Skrevet 16. mai 2018 Tråden stenges ihht følgende forumregel: Sitat Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende moderator PM med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Papirfly, mod. 1
Fremhevede innlegg