Gå til innhold

Er det vanlig å mense ut celleklumper?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med noen måneders mellomrom når jeg har mensen, kommer det ut en celleklump som er litt mindre enn en tyggispakke i lengden. Den er bred i ene enden og smal i andre, og kan brettes ut så den får to hjørner i enden som er bredest. Første gang det skjedde, som er noen år siden, trodde jeg en stund at jeg hadde spontanabortert, selv om jeg ikke hadde tatt noen graviditetstest eller noe. Leste en gang at det har noe med livmoren å gjøre, men hvorfor skjer det? Og hva er det som bestemmer hvorfor det skjer? Litt rar forklaring, men er det flere her som får det?

Anonymkode: c053a...9ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du har menstruasjon så kommer alt fra slimhinnen i livmorveggen ut sammen med blod. Det blir som et åpent sår, der både gammel sårskorpe og slimhinne m.m. som har bygget seg opp siden forrige menstruasjonnsom kommer ut. 

Altså du du opplever er helt normalt og er noe alle gjør. Noen ganger merker du ikke hva som kommer ut, andre ganger er det mer synlig og tydelig. Men alle variasjoner er innenfor normalen.

Anonymkode: 474ad...270

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En gang hoppet jeg over i seks måneder, og da kom det en svær klump ut. Husker ikke om den liknet på det der, men det var i alle fall en celleklump. Trodde også først jeg hadde spontanabortert i starten, fordi jeg var 17 år og uvitende, men det var nok bare det du beskriver. Det skjer vel fordi det samler seg opp døde celler over lang tid

Anonymkode: 4114b...fa8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også trykket ut et par svære kladder når jeg har hatt mensen. Første gang var jeg 15 el noe og aldri hatt sex.  Men hadde syke smerter og masse blod i 10 dager hver gang jeg hadde mensen, i tillegg fikk jeg den oftere enn normalt. Måtte ta jerntilskudd osv . Fikk p-piller for å få mensen bare en gang i mnd ,redusere blødning og smerter.  Har nesten ikke mens lenger og lite smerter.  Men har faktisk trykket ut en svær kladd en gang senere i 20 årene.  Da hadde jeg ikke særlig menssmerter el blødning pga p-pilla. Men vil alltid lure på hva den kladden var.. 

Anonymkode: 173a9...996

Skrevet

Der lærte jeg noe nytt, i 30 årene 🙊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...