Gå til innhold

Hekla pledd av bestemorruter...hvor mange?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt på et pledd og trenger litt hjelp med logistikken......det er fire forskjellige farger med kvit kant rundt. Korleis hekle dei sammen slik at fargene blir fint fordelt? Kor mange i lengd og bredd? Blir glad for hjelp....er nybegynner:)

Anonymkode: 30558...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer jo an på hvor store lappene er og hvor stort pledd du vil ha. Jeg anbefaler å sy lappene sammen for teppet henger litt bedre sammen da. Når du har laget mange lapper, legg dem utover et nystøvsugd gulv og flytt rundt på firkantene slik at fargene blir som du liker dem. Ta gjerne noen bilder av forskjellige varianter og føl deg frem til hva du syns er penest. 

Bestemorruter blir det kjempegode pledd av og hvis du har veldig lyst og noen lapper til overs, kan du lage en sofapute i samme slengen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hoppetaujenta skrev:

Kommer jo an på hvor store lappene er og hvor stort pledd du vil ha. Jeg anbefaler å sy lappene sammen for teppet henger litt bedre sammen da. Når du har laget mange lapper, legg dem utover et nystøvsugd gulv og flytt rundt på firkantene slik at fargene blir som du liker dem. Ta gjerne noen bilder av forskjellige varianter og føl deg frem til hva du syns er penest. 

Bestemorruter blir det kjempegode pledd av og hvis du har veldig lyst og noen lapper til overs, kan du lage en sofapute i samme slengen. 

Tusen takk for svar med gode tips:) eg heklar med smartgarn fra Sandnes,krok 4,5. Rutene har 6 runder. Har heklet 15 stk,hadde så lyst å prøve å hekle sammen for å sjå korleis det blir. Må sikkert ha 50 ruter ser eg for meg. Tenker pleddet skal passe til en voksen.

Anonymkode: 30558...7d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler sengeteppe til dobbeltseng, og trenger 256 lapper. Det kommer til å ta sin tid 😅 Jeg har ensfargede lapper, og setter sammen fire og fire til kvadrater. Da blir ikke teppet så innmari rotete. Mulig det ikke blir bra når du har hvit kant rundt hver lapp, men du kan jo prøve 😊 

Ang antall lapper, mål opp på et pledd du har i stua. Da ser du fort hvor mange du trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til som jeg vil anbefale er å feste trådene på en og en ferdig firkant før de legges bort i stabel.
Den pirkejobben er best å få unna med en gang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) kva garn bruker dere forresten til sånne pledd? Eg kjæpte smart fra Sandnes,og det kosta vel 1200. Lurte på om det finnes billigere alternativ som passer til sånne pledd. Litt greit st det er kvalitet når man legger så mye arbeid i det.

Anonymkode: 30558...7d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...