SnoopyBoy Skrevet 24. mai 2018 #161 Skrevet 24. mai 2018 På 21.5.2018 den 9.07, Vera skrev: Er ikke rådet om å spise lite, men ofte, et utdatert og helsemessig farlig råd? Det er utdatert ja. De fant ut av, vil jeg tro for 5-6 år siden tilbake, at å spise lite og ofte ikke egentlig gjør at forbrenningen din blir høyere. Dette var noe i forhold til periodisk faste som de hadde forsket på. Jeg vet det er flere dietter av dette. Hvor du faster noen dager i uken, og dette skal visst gjøre forbrenning høyere. Rett og slett på grunn av varierende mattilførsel fra dag til dag. 1
Xcase33 Skrevet 24. mai 2018 #162 Skrevet 24. mai 2018 On 23.5.2018 at 9:21 PM, jabx said: Jo, det bør man gjøre. Nå har jeg underbygget hvorfor man ikke bør gjøre det ..og det nokså faglig. Kanskje du kan gjøre det samme lille venn? eller er det helt tomt ?
Xcase33 Skrevet 24. mai 2018 #163 Skrevet 24. mai 2018 On 23.5.2018 at 6:12 PM, AnonymBruker said: Karbohydrater isolert sett er helt nødvendig for energi før trening og rask GI etter trening. Isolert sett utenom en treningssammenheng har ikke karbohydrater noe formål i kostholdet til noe, nei. Helt enig! Hæææ? hvordan i alle dager? helt enig? du skjønte tydeligvis ikke mye av verken blodsukker, insulin eller det jeg pratet om..da hadde du virkelig ikke sagt den siste setningen der. Hvordan skal du ta næring til deg uten karbohydrater? det må du virkelig forklare meg...fordi det er intet annet som som igangsetter insulin frigjørelsen i kroppen din. Hvordan næringen i maten da skal nå ut til alle cellene i kroppen er beyond me og hele menneskeheten, men kanskje du har et svar på det lille venn? ellers så synes jeg ikke du har noe å gjøre her inne For det blir det samme som du skal fortelle diabetikere at de fra nå av er helt friske. Så hele verden venter nå i spenning på hvordan du underbygger den siste påstanden. Ja og ikke minst...idet diabetikere får føling så trenger dem ikke karbohydrater? ...wtf. Nei dette blir en stor nyhet..du bør faktisk kalle inn til pressekonferanse fordi du har tydeligvis funnet the holy solution Har dere hørt makan til en idiot denne fyren er? 2
Xcase33 Skrevet 24. mai 2018 #164 Skrevet 24. mai 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Du forbrenner enten ikke så mange kalorier som du tror med treningen din, eller du konsumerer mer enn du tror. Mest sannsynlig en blanding. At du sier det ikke stemmer må du skjønne selv ikke henger på greip, du legger jo på deg. Når du ikke trener spiser du 2000 kalorier, og mener selv du forbrenner 1500, da ligger du jo 500 kalorier i overskudd. Anonymkode: c8a0e...0ab Det er søren meg ikke sånn det fungerer ....kjøp deg en bok som tar for seg grunnleggende ernæringslære.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #165 Skrevet 24. mai 2018 På 23.5.2018 den 18.12, AnonymBruker skrev: Bare et nysgjerrig spørsmål: Du vet 6 biter sushi er FORRETT på restauranter? Ikke i Japan. I Vesten derimot er det normalt med hele måltider som forrett. Anonymkode: 903ed...7a7
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2018 #166 Skrevet 24. mai 2018 På 14.5.2018 den 6.41, Atrix skrev: Det er ikke hvor mange ganger du spiser per dag som avgjør om du tar av deg eller ikke, men hvor mye du totalt spiser og drikker i løpet av hele dagen. 30-40 Sushibiter nærmer seg vel en middag for en familie på 4. Middag på fire? Det er jo tortur å spise bare ti sushibiter! Da har man for mye selvkontroll. Det er sånne folk som blir psykopater og seriemordere, for de kan undertrykke all menneskelighet. Bedre å være feit enn å bare være et tomt skall! Anonymkode: 31c77...ac4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #167 Skrevet 25. mai 2018 11 hours ago, SnoopyBoy said: Det er utdatert ja. De fant ut av, vil jeg tro for 5-6 år siden tilbake, at å spise lite og ofte ikke egentlig gjør at forbrenningen din blir høyere. Dette var noe i forhold til periodisk faste som de hadde forsket på. Jeg vet det er flere dietter av dette. Hvor du faster noen dager i uken, og dette skal visst gjøre forbrenning høyere. Rett og slett på grunn av varierende mattilførsel fra dag til dag. Helt enig! 10 hours ago, Xcase33 said: Hæææ? hvordan i alle dager? helt enig? du skjønte tydeligvis ikke mye av verken blodsukker, insulin eller det jeg pratet om..da hadde du virkelig ikke sagt den siste setningen der. Hvordan skal du ta næring til deg uten karbohydrater? det må du virkelig forklare meg...fordi det er intet annet som som igangsetter insulin frigjørelsen i kroppen din. Hvordan næringen i maten da skal nå ut til alle cellene i kroppen er beyond me og hele menneskeheten, men kanskje du har et svar på det lille venn? ellers så synes jeg ikke du har noe å gjøre her inne For det blir det samme som du skal fortelle diabetikere at de fra nå av er helt friske. Så hele verden venter nå i spenning på hvordan du underbygger den siste påstanden. Ja og ikke minst...idet diabetikere får føling så trenger dem ikke karbohydrater? ...wtf. Nei dette blir en stor nyhet..du bør faktisk kalle inn til pressekonferanse fordi du har tydeligvis funnet the holy solution Har dere hørt makan til en idiot denne fyren er? Jeg syns språkbruken din er litt unødvendig nå. Vennligst kom tilbake når du kan oppføre deg. Takk. 9 hours ago, AnonymBruker said: Ikke i Japan. I Vesten derimot er det normalt med hele måltider som forrett. Anonymkode: 903ed...7a7 Ja, og det er jo Vesten som svarer her at de blir mett av 6 biter. Anonymkode: 86ae3...f4c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #168 Skrevet 25. mai 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg overestimerer kalorier spist, og underestimerer kalorier forbrent: nettopp for at slike feil ikke skal forekomme, jo? Da er det et mysterium hvorfor du legger på deg da. På tide med en legetime. Anonymkode: c8a0e...0ab 4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #169 Skrevet 25. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Middag på fire? Det er jo tortur å spise bare ti sushibiter! Da har man for mye selvkontroll. Det er sånne folk som blir psykopater og seriemordere, for de kan undertrykke all menneskelighet. Bedre å være feit enn å bare være et tomt skall! Anonymkode: 31c77...ac4 "Hør, hør ! Ny metode for å diagnostisere psykopater! (side 3)" Anonymkode: 0b06e...324 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #170 Skrevet 25. mai 2018 Helt enig med at sol er fint! Er så gøy at sommeren har arrived! Mål: 10 kilo på 30 dager fra for 5 dager sider (25 dager igjen). Anonymkode: 86ae3...f4c 1
mammaemma Skrevet 25. mai 2018 #171 Skrevet 25. mai 2018 På 14.5.2018 den 6.06, AnonymBruker skrev: Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost. Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat. Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj. Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til. Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish. Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt. Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig. Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut. Anonymkode: 86ae3...f4c Man kan LETT legge på seg av å spise sjeldent/for lite. Kroppen går i «forsvarsposisjon» og produserer mer fett osv. Det samme hvis du spiser sjeldent og mye, når du først spiser.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #172 Skrevet 25. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: "Hør, hør ! Ny metode for å diagnostisere psykopater! (side 3)" Anonymkode: 0b06e...324 Selvkontroll av den typen burde straffes med den elektriske stol. Anonymkode: 31c77...ac4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #173 Skrevet 25. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Jeg syns språkbruken din er litt unødvendig nå. Vennligst kom tilbake når du kan oppføre deg. Takk. Ja, og det er jo Vesten som svarer her at de blir mett av 6 biter. Anonymkode: 86ae3...f4c Skjønner det ikke. Er sex for disse menneskene å bli slikket i fem sekunder og dra på seg buksa igjen? Anonymkode: 31c77...ac4
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #174 Skrevet 25. mai 2018 5 minutter siden, mammaemma skrev: Man kan LETT legge på seg av å spise sjeldent/for lite. Kroppen går i «forsvarsposisjon» og produserer mer fett osv. Det samme hvis du spiser sjeldent og mye, når du først spiser. I call that bullshit. Ble de i konsentrasjonsleirene tykkere fordi kroppen var i "forsvarsposisjon"? Går anorektikere opp i vekt fordi de spiser for lite? Ja - forbrenningen går ned, men ikke så mye og over lang tid. Og noe (fett) kan ikke lages av ingenting. Anonymkode: ddc85...a9a 7
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #175 Skrevet 25. mai 2018 9 minutter siden, mammaemma skrev: Man kan LETT legge på seg av å spise sjeldent/for lite. Kroppen går i «forsvarsposisjon» og produserer mer fett osv. Det samme hvis du spiser sjeldent og mye, når du først spiser. Nå er du på tynn is altså, men forklar gjerne hvordan kroppen produserer fett av å få for lite næring i seg. Anonymkode: 903ed...7a7 5
mammaemma Skrevet 25. mai 2018 #176 Skrevet 25. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: I call that bullshit. Ble de i konsentrasjonsleirene tykkere fordi kroppen var i "forsvarsposisjon"? Går anorektikere opp i vekt fordi de spiser for lite? Ja - forbrenningen går ned, men ikke så mye og over lang tid. Og noe (fett) kan ikke lages av ingenting. Anonymkode: ddc85...a9a Det spørs helt hva salgs forbrenning du har og hvor lenge du underernærer kroppen. Når du spiser veldig mye og sjeldent så jobber kroppen veldig mye for å holde på den næringen som er. Kroppen gjør mye. F. Eks om du er gravid så tar jo babyen all næringen den trenger uansett om du er dårlig og kaster opp alt du spiser. Poenget er, kroppen kan fikse ganske mye på egenhånd når det er nødvendig. Anoreksi osv er jo ekstreme tilfeller. Selvfølgelig går man ned i vekt hvis man så og si ikke spiser mat i det hele tatt over lang tid..
mammaemma Skrevet 25. mai 2018 #177 Skrevet 25. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå er du på tynn is altså, men forklar gjerne hvordan kroppen produserer fett av å få for lite næring i seg. Anonymkode: 903ed...7a7 Nei, da har jeg kanskje blitt fortalt feil av legen:) Ikke noe problem å ta feil iblant.
Katten.2.0 Skrevet 25. mai 2018 #178 Skrevet 25. mai 2018 1 hour ago, mammaemma said: Nei, da har jeg kanskje blitt fortalt feil av legen:) Ikke noe problem å ta feil iblant. Du kan sette deg inn i periodisk faste, som fort avkrefter slike myter. Dog er det med kosthold som nesten alt annet: Individuelt. Man må finne ut hva som funker for sin egen kropp. For TS funker det ikke å spise avsindige mengder slik at han ligger på overskudd hver dag, så da må noe endres.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #179 Skrevet 26. mai 2018 Hvor mye kalorier i underskudd tilsier det for meg for å gå ned 10 kilo på 25 dager? Anonymkode: 86ae3...f4c
Guppy88 Skrevet 26. mai 2018 #180 Skrevet 26. mai 2018 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det et mysterium hvorfor du legger på deg da. På tide med en legetime. Anonymkode: c8a0e...0ab Stakkars, STAKKARS lege! 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå