AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #61 Skrevet 18. mai 2018 Er du mann eller dame ts? Hva er fettprosenten og muskelmassen din? Anonymkode: 4e933...85a
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #62 Skrevet 18. mai 2018 (endret) På 18.5.2018 den 8.41, AnonymBruker skrev: Hva som er forskjell på 30 biter på en gang og 10 biter 3 ganger? 30 biter tar mye større plass enn 10 biter. Magesekken din utvider seg slik at du trenger mer mat for å bli mett neste gang. Tar du bare 10 biter så fyller det mindre og de bitene rekker kroppen din å fordøye og dermed gjøre plass til neste runde noen timer senere. Kostholdseksperter poengterer også ofte at det er bedre med mange små måltider enn noen få store. Anonymkode: 60180...9a9 Men jeg blir sulten etter trening: så spiser heller MASSE etter trening. Og du må ha mye mat etter trening, ja. Anonymkode: 86ae3...f4c Det er greit at du blir sulten, men om du ikke hadde som vane å spise 30-40 sushibiter så hadde du blitt mett etter 10 biter. Jeg tror løsningen her er å spise mye mindre porsjoner en stund slik at magesekken krymper. Da vil du etter hvert oppleve at metthetsfølelsen kommer tidligere. Anonymkode: 60180...9a9 Har lite med om jeg blir mett vs. ikke: men må ha en viss antall mengde proteiner osv. etter trening. På 18.5.2018 den 8.46, AnonymBruker skrev: Er du mann eller dame ts? Hva er fettprosenten og muskelmassen din? Anonymkode: 4e933...85a Tar en K.A. om et par uker. Anonymkode: 86ae3...f4c Endret 6. juni 2018 av Safiye
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. mai 2018 #63 Skrevet 18. mai 2018 På 14.5.2018 den 6.06, AnonymBruker skrev: Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost. Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat. Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj. Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til. Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish. Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt. Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig. Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut. Anonymkode: 86ae3...f4c 50. X 40 er 2000 kalorier. Og 50 kcal gjelder sushibiten med kun f.eks laks. Om du ser på de andre bitene som f.eks maki og foto inneholder de opp til 80 + kcal per bit. Det finnes ingen sunn og usunn mat. Alt handler om mengder og næringsinnhold. Spiser en variert og i moderate mengder så kan en gå ned i vekt om det så er med McDonalds eller grønnsaker. Går du ikke ned i helt så spiser du mer en du forbrenner. Punktum.
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #64 Skrevet 18. mai 2018 Det er greit at du blir sulten, men om du ikke hadde som vane å spise 30-40 sushibiter så hadde du blitt mett etter 10 biter. Jeg tror løsningen her er å spise mye mindre porsjoner en stund slik at magesekken krymper. Da vil du etter hvert oppleve at metthetsfølelsen kommer tidligere. Anonymkode: 60180...9a9 Har lite med om jeg blir mett vs. ikke: men må ha en viss antall mengde proteiner osv. etter trening. Anonymkode: 86ae3...f4c Du har jo selv sagt at du må spise 30-40 biter før du blir mett. Dessuten er det ikke noe som sier at du må ha alle de proteinene på en gang. Og kanskje du ikke trenger så mye proteiner som du tror. Du kan jo sjekke her. https://aktivtrening.com/sunn-livsstil/test-hvor-mye-protein-trenger-jeg Anonymkode: 60180...9a9 1
Xcase33 Skrevet 18. mai 2018 #65 Skrevet 18. mai 2018 On 14.5.2018 at 6:06 AM, AnonymBruker said: Jeg har sjeldent tid til noe mer enn kaffe til frokost. Jeg har aldri hatt for vane å spise kveldsmat. Blir ofte en lunsj og middag, evnt. en sen stor lunsj. Og nei: det er ikke McDonald's, eller kebabsjappa besøket går til. Noen ganger stikker jeg innom noe billig take-away sushi og kjøp er 30-40 biter ish. Men sushi inneholder type 50 kcal pr. bit og er sunt. Likevel greier jeg å være 170 og veie 90 kg. Utrolig. Hadde jeg ikke trent ofte, hadde jeg også SETT feit ut. Anonymkode: 86ae3...f4c Å skippe frokost er jo dødens da ...det motarbeider alt du vil oppnå. Allerede 2 timer før du våkner starter kroppens produksjon av stresshormoner. Stresshormoner øker blodsukkeret, og energien blir ikke hentet fra fettcellene da det er en altfor krevende prosess når kroppen trenger å fremskaffe energi. Itillegg til frigjørelsen av glukagon til fremskaffelsen av glukose til hjernen når du ikke inntar mat om morgenen. Når du utover dagen ikke tilfører energi før til lunsj ..så har du hentet energi fra alle andre plasser enn fettcellene egentlig Hva er din definisjon av sunt egentlig? i min verden er det et måltid sammensatt av riktig mengde karbohydrater, fett og proteiner. Så er det antall kalorier fra karbohydrater og ikke minst typen (poly, dia, monosakkarider) som er avgjørende. Det er kaloriene fra ernæringsemnet karbohydrater som påvirker blodsukkeret og dermed frigjørelsen av insulin i kroppen din deretter. Desto mer insulin som må frigjøres for å nedregulere blodsukkeret ditt etter et høyt inntak av f.eks monosakkarider desto mer aktiv fettsyresyntese vil du ha i kroppen din de neste timene. Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. Du bør helst spise 2 timer før du legger deg...og ikke minst få 8 timer sammenhengende søvn. (siste er veldig veldig viktig) Siste måltidet er meget viktig at består av mat med en lav blodsukker profil. Du ønsker ikke en høy aktivitet i fettsyresyntesen om natten når du er i null aktivitet. Makes sense? Så det er fra dette utgangspunktet helt logisk og i tråd med vitenskapen 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #66 Skrevet 18. mai 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Det er greit at du blir sulten, men om du ikke hadde som vane å spise 30-40 sushibiter så hadde du blitt mett etter 10 biter. Jeg tror løsningen her er å spise mye mindre porsjoner en stund slik at magesekken krymper. Da vil du etter hvert oppleve at metthetsfølelsen kommer tidligere. Anonymkode: 60180...9a9 Har lite med om jeg blir mett vs. ikke: men må ha en viss antall mengde proteiner osv. etter trening. Anonymkode: 86ae3...f4c Du har jo selv sagt at du må spise 30-40 biter før du blir mett. Dessuten er det ikke noe som sier at du må ha alle de proteinene på en gang. Og kanskje du ikke trenger så mye proteiner som du tror. Du kan jo sjekke her. https://aktivtrening.com/sunn-livsstil/test-hvor-mye-protein-trenger-jeg Anonymkode: 60180...9a9 Har testet! 5 hours ago, Xcase33 said: Å skippe frokost er jo dødens da ...det motarbeider alt du vil oppnå. Feil. Allerede 2 timer før du våkner starter kroppens produksjon av stresshormoner. Løses ikke av frokost, - dessverre. Stresshormoner øker blodsukkeret, og energien blir ikke hentet fra fettcellene da det er en altfor krevende prosess når kroppen trenger å fremskaffe energi. Itillegg til frigjørelsen av glukagon til fremskaffelsen av glukose til hjernen når du ikke inntar mat om morgenen. Når du utover dagen ikke tilfører energi før til lunsj ..så har du hentet energi fra alle andre plasser enn fettcellene egentlig Nei, - ikke egentlig Hva er din definisjon av sunt egentlig? i min verden er det et måltid sammensatt av riktig mengde karbohydrater, fett og proteiner. Så er det antall kalorier fra karbohydrater og ikke minst typen (poly, dia, monosakkarider) som er avgjørende. Det er kaloriene fra ernæringsemnet karbohydrater som påvirker blodsukkeret og dermed frigjørelsen av insulin i kroppen din deretter. Desto mer insulin som må frigjøres for å nedregulere blodsukkeret ditt etter et høyt inntak av f.eks monosakkarider desto mer aktiv fettsyresyntese vil du ha i kroppen din de neste timene. I min verden er en en riktig mengde av karbohydrater, proteiner og fett, og vitaminer og mineraler, ja. Helt enig der! Det handler om å få dekket kroppens behov for minimum av alt det innenfor 2000 kalorier. Så utrolig riktig! Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. Veldig enkelt kan du si at trening bryter ned kroppen, så må du bygge den opp (+ litt til) med restitusjon, fordi kroppen da er mest mottagelig for næring. Trengs ikke 6 linjer for å beskrive det, nei? Du bør helst spise 2 timer før du legger deg... Feil. og ikke minst få 8 timer sammenhengende søvn. (siste er veldig veldig viktig) Null stress. (...) Anonymkode: 86ae3...f4c
Xcase33 Skrevet 18. mai 2018 #67 Skrevet 18. mai 2018 53 minutter siden, AnonymBruker said: Å skippe frokost er jo dødens da ...det motarbeider alt du vil oppnå. Feil. Allerede 2 timer før du våkner starter kroppens produksjon av stresshormoner. Løses ikke av frokost, - dessverre. Stresshormoner øker blodsukkeret, og energien blir ikke hentet fra fettcellene da det er en altfor krevende prosess når kroppen trenger å fremskaffe energi. Itillegg til frigjørelsen av glukagon til fremskaffelsen av glukose til hjernen når du ikke inntar mat om morgenen. Når du utover dagen ikke tilfører energi før til lunsj ..så har du hentet energi fra alle andre plasser enn fettcellene egentlig Nei, - ikke egentlig Hva er din definisjon av sunt egentlig? i min verden er det et måltid sammensatt av riktig mengde karbohydrater, fett og proteiner. Så er det antall kalorier fra karbohydrater og ikke minst typen (poly, dia, monosakkarider) som er avgjørende. Det er kaloriene fra ernæringsemnet karbohydrater som påvirker blodsukkeret og dermed frigjørelsen av insulin i kroppen din deretter. Desto mer insulin som må frigjøres for å nedregulere blodsukkeret ditt etter et høyt inntak av f.eks monosakkarider desto mer aktiv fettsyresyntese vil du ha i kroppen din de neste timene. I min verden er en en riktig mengde av karbohydrater, proteiner og fett, og vitaminer og mineraler, ja. Helt enig der! Det handler om å få dekket kroppens behov for minimum av alt det innenfor 2000 kalorier. Så utrolig riktig! Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. Veldig enkelt kan du si at trening bryter ned kroppen, så må du bygge den opp (+ litt til) med restitusjon, fordi kroppen da er mest mottagelig for næring. Trengs ikke 6 linjer for å beskrive det, nei? Du bør helst spise 2 timer før du legger deg... Feil. og ikke minst få 8 timer sammenhengende søvn. (siste er veldig veldig viktig) Null stress. Jeg underbygger jo hvorfor det å skippe frokost er dødens og motarbeider vektredusering. Så svarer du "nei" og ingenting mer? what? kom med noe faglig som tilbakeviser det jeg snakker om da? jeg venter i spenning du. Tror ikke du er klar over hvor inngående jeg kan diskutere dette med deg...men du kan godt få erfare det hvis du vil ? Løses ikke av frokost, - dessverre. Hva er det du sikter til skal løses eller ikke løses av frokost? I min verden er en en riktig mengde av karbohydrater, proteiner og fett, og vitaminer og mineraler, ja. Helt enig der! Det handler om å få dekket kroppens behov for minimum av alt det innenfor 2000 kalorier. Så utrolig riktig! Ehmm....nei det handler ikke om den totale mengden kalorier. Det handler om den totale mengden kalorier fra karbohydrater og typen dem er kategorisert etter. Du har ikke noe særlig til greie på ernæring...jeg kan svært inngående utdype som jeg har gjort i flere tråder her inne om hvorfor. Det er ingen som har klart å finne noe som motsier det jeg snakker om...og for å være helt ærlig så tror jeg ikke du klarer det heller. Jeg sier det bare nå så du vet hva du går til Veldig enkelt kan du si at trening bryter ned kroppen, så må du bygge den opp (+ litt til) med restitusjon, fordi kroppen da er mest mottagelig for næring. Trengs ikke 6 linjer for å beskrive det, nei? Det var overhode ikke det jeg beskrev med de 6 linjene som jeg skal sitere nedenfor igjen her: "Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. " ....hvor i denne verden er det jeg snakker om restitusjon og mottagelighet for næring i det avsnittet? Jeg kan ikke si meg overbevist om at du skjønte noen verdens ting av mitt avsnitt ...likevel så konkluderer du med å forenkle budskapet mitt over 2 linjer med noe som ikke har noe som helst til felles med det jeg skrev ? 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 18. mai 2018 #68 Skrevet 18. mai 2018 6 timer siden, Xcase33 skrev: Å skippe frokost er jo dødens da ...det motarbeider alt du vil oppnå. Allerede 2 timer før du våkner starter kroppens produksjon av stresshormoner. Stresshormoner øker blodsukkeret, og energien blir ikke hentet fra fettcellene da det er en altfor krevende prosess når kroppen trenger å fremskaffe energi. Itillegg til frigjørelsen av glukagon til fremskaffelsen av glukose til hjernen når du ikke inntar mat om morgenen. Når du utover dagen ikke tilfører energi før til lunsj ..så har du hentet energi fra alle andre plasser enn fettcellene egentlig Hva er din definisjon av sunt egentlig? i min verden er det et måltid sammensatt av riktig mengde karbohydrater, fett og proteiner. Så er det antall kalorier fra karbohydrater og ikke minst typen (poly, dia, monosakkarider) som er avgjørende. Det er kaloriene fra ernæringsemnet karbohydrater som påvirker blodsukkeret og dermed frigjørelsen av insulin i kroppen din deretter. Desto mer insulin som må frigjøres for å nedregulere blodsukkeret ditt etter et høyt inntak av f.eks monosakkarider desto mer aktiv fettsyresyntese vil du ha i kroppen din de neste timene. Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. Du bør helst spise 2 timer før du legger deg...og ikke minst få 8 timer sammenhengende søvn. (siste er veldig veldig viktig) Siste måltidet er meget viktig at består av mat med en lav blodsukker profil. Du ønsker ikke en høy aktivitet i fettsyresyntesen om natten når du er i null aktivitet. Makes sense? Så det er fra dette utgangspunktet helt logisk og i tråd med vitenskapen Jeg spiser aldri frokost og spiser 1 time før jeg legger meg. Sover i snitt 6 timer sammenhengende. Er tynn som en flis. Kalori inn og ut er eneste som teller for vektnedgang.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #69 Skrevet 19. mai 2018 (endret) På 18.5.2018 den 23.58, Xcase33 skrev: Jeg underbygger jo hvorfor det å skippe frokost er dødens og motarbeider vektredusering. Så svarer du "nei" og ingenting mer? what? kom med noe faglig som tilbakeviser det jeg snakker om da? jeg venter i spenning du. Tror ikke du er klar over hvor inngående jeg kan diskutere dette med deg...men du kan godt få erfare det hvis du vil ? Løses ikke av frokost, - dessverre. Hva er det du sikter til skal løses eller ikke løses av frokost? I min verden er en en riktig mengde av karbohydrater, proteiner og fett, og vitaminer og mineraler, ja. Helt enig der! Det handler om å få dekket kroppens behov for minimum av alt det innenfor 2000 kalorier. Så utrolig riktig! Ehmm....nei det handler ikke om den totale mengden kalorier. Det handler om den totale mengden kalorier fra karbohydrater og typen dem er kategorisert etter. Du har ikke noe særlig til greie på ernæring...jeg kan svært inngående utdype som jeg har gjort i flere tråder her inne om hvorfor. Det er ingen som har klart å finne noe som motsier det jeg snakker om...og for å være helt ærlig så tror jeg ikke du klarer det heller. Jeg sier det bare nå så du vet hva du går til Veldig enkelt kan du si at trening bryter ned kroppen, så må du bygge den opp (+ litt til) med restitusjon, fordi kroppen da er mest mottagelig for næring. Trengs ikke 6 linjer for å beskrive det, nei? Det var overhode ikke det jeg beskrev med de 6 linjene som jeg skal sitere nedenfor igjen her: "Trening er vel og bra det, men som et verktøy for fettforbrenning så fungerer det nok på en annen måte enn du tror. Det er ikke spesielt effekten du får under treningen som gjør det verdt det. Det er effekten etterpå, da det særlig øker insulinfølsomheten i kroppen din..noe som betyr at kroppen behøver å produsere mindre insulin mot samme mengde og type karbohydrat enn før. Dette har betydning mot alle måltidene resten av den dagen og vel så det. Vi har allerede lært at skal vi gå ned i fett% så må vi styre fettsyresyntesen nedover mest mulig, og dette gjøres med å få kroppen til å slippe å bruke de enorme mengdene insulin for å nedregulere blodsukkeret ditt utover dagen. " ....hvor i denne verden er det jeg snakker om restitusjon og mottagelighet for næring i det avsnittet? Jeg kan ikke si meg overbevist om at du skjønte noen verdens ting av mitt avsnitt ...likevel så konkluderer du med å forenkle budskapet mitt over 2 linjer med noe som ikke har noe som helst til felles med det jeg skrev ? Neivel. Jeg trodde at det optimale kostholdet var et kosthold som dekket minimum dine daglige behov for: Proteiner Karbohydrater Fett Vitaminer Mineraler Til digresjon: Du kan fint fikse 2000 kalorier på Mc'ern, men hvordan blir fordelingen av næringstoffene og vitaminene og mineralene overfor da? Til digresjon: Du kan fint fikse 2000 kalorier på frukt, grønnsaker, nøtter og rå laks også. DA prater vi fortsatt 2000 kalorier, men et sunnere kosthold. Helt enig der, ja! På 19.5.2018 den 0.13, GoldenLioness skrev: (...) Kalori inn og ut er eneste som teller for vektnedgang. Helt utrolig enig! Til isolert informasjon: Folk rundt meg tror jeg veier 70 kg. så jeg har tydeligvis en evne til å veie mye, men ikke se ut som det haha Anonymkode: 86ae3...f4c Endret 6. juni 2018 av Safiye
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #70 Skrevet 19. mai 2018 På 15.5.2018 den 0.00, AnonymBruker skrev: Og du spiser nesten ikke. Nei. Det vil jeg ikke si. 20 er vel typisk ''middag'' og jeg trener i tillegg. Jeg trener også. Da er du liten. Jeg blir ikke mett etter 10 biter? Kaffe, vann og smoothie. Jeg trener også, da. Nei. Anonymkode: 86ae3...f4c Tuller du med oss? Jeg er både høy og overvektig men blir mett så det holder av 10 sushi-biter, også om jeg har spist lite den dagen. På 15.5.2018 den 0.04, AnonymBruker skrev: Flere måltider så går du ned i vekt. Er selv på 5 måltider per dag nå. Også handler det om å drikke 2l væske per dag da. Anonymkode: 7d01e...b6c Det der med å øke forbrenningen med mange og små måltider er forlengst tilbakevist, så nei man går ikke ned i vekt bare av å spise flere måltider. Sjansen er heller større for at antall kalorier øker og man blir enda tykkere. Tror du f.eks. antall sushi-biter går ned om hun spiser flere måltider? Neppe. Gamle vaner er vonde å vende. Anonymkode: 903ed...7a7 4
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #71 Skrevet 19. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du med oss? Jeg er både høy og overvektig men blir mett så det holder av 10 sushi-biter, også om jeg har spist lite den dagen. Det der med å øke forbrenningen med mange og små måltider er forlengst tilbakevist, så nei man går ikke ned i vekt bare av å spise flere måltider. Sjansen er heller større for at antall kalorier øker og man blir enda tykkere. Tror du f.eks. antall sushi-biter går ned om hun han spiser flere måltider? Neppe. Gamle vaner er vonde å vende. Anonymkode: 903ed...7a7 Rettet opp etter å ha lest mer av tråden. Anonymkode: 903ed...7a7
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #72 Skrevet 19. mai 2018 Sushi er faktisk IKKE sunt? Hvor har du fått det fra?. Sushi inneholder utrolig mye karbohydrater, og 30-40 biter med sushi inneholder fort langt over 150-200 karbohydrater som er langt over halvparten av det en gjennomsnittlig kvinne skal ha hver dag. Så at du legger på deg er ikke rart, du er på en "high carb diet" Bytt ut sushien med en salat, så ser du at du går ned i vekt. Anonymkode: 32e5b...b28 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #73 Skrevet 19. mai 2018 På 17. mai 2018 den 0.27, AnonymBruker skrev: Skulle likt å hørt bmi på Norges sterkeste mann, så kan kg diskutere hvor mye fettprosent og muskler er der. Så kan man fort se hvordan bmi lurer en. Jeg er 167 høy og har en bmi på 26. Jeg bruker strl smal i klær, strl 36 i jeans, i følge bmi er jeg overvektig. Jeg aner ikke hva jeg har i fettprosent, jeg har et aktivt og tungt yrke og jeg vet klesstørrelsen min. Ingen tror at vekta er slik den er når de ser meg. Anonymkode: 7d01e...b6c Eksen min hadde en BMI på 30 og veide 110 kg. Han hadde litt ekstra fett, men ikke mer enn at man kunne se magemusklene gjennom. Han gikk da på steroider, og hadde derfor unormalt høy muskelmasse i forhold til fettprosent. Derfor var han relativt "slank" (slank er kanskje feil ord her), selv om han var overvektig i forhold til BMI. MEN tror du virkelig at en dame som ikke går på steroider, som ikke har peiling på kosthold og som ikke trener noe mer enn noen ganger i løpet av uken har nok muskelmasse til at det skal utgjøre en nevneverdig endring i hennes overvekt? Svaret er nei. En kvinne på 170 som veier 90 kg er overvektig med alt for mye fett på kroppen, noe annet er bare å lure seg selv. Til sammenligning er jeg 170 høy og veier 55 kg, jeg er trent og smalt bygget, men er ikke usunt tynn. Har ikke synlig ribbein etc., heller ikke over brystet, har litt ekstra fett på magen, måler 90 cm rundt hoften/rumpa. Om jeg skulle veid 35 kg mer, selv om 10 kg av de var muskler (å legge på seg 10 kg muskler for en kvinne er mye, folk overvurder ekstremt hvor lett det er å legge på seg muskler), så hadde jeg vært feit. Anonymkode: c452e...718 1
jabx Skrevet 19. mai 2018 #74 Skrevet 19. mai 2018 På 14.5.2018 den 6.25, mintgrønn skrev: Tror det er mye sunnere å spise regelmessig og litt til hvert måltid. Da setter du forbrenningen i gang. Tvert imot, det er mye sunnere å gjøre det motsatte: Periodisk fasting. Forbrenningen er der uansett. Og med faste vil man forbrenne mer fett av ulike årsaker. Hvis man faster i 16 timer og har et vindu på 8 timer på spising så er det mye sunnere enn å hele tiden gå og gnage på ting. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #75 Skrevet 19. mai 2018 7 minutter siden, jabx skrev: Tvert imot, det er mye sunnere å gjøre det motsatte: Periodisk fasting. Forbrenningen er der uansett. Og med faste vil man forbrenne mer fett av ulike årsaker. Hvis man faster i 16 timer og har et vindu på 8 timer på spising så er det mye sunnere enn å hele tiden gå og gnage på ting. De aller fleste spiser jo ikke om natta, men man kaller det ikke periodisk fasting likevel. Kan ikke si at jeg faster selv om jeg spiser siste måltid senest kl 19 og at det går minimum 13 timer uten at jeg spiser siden jeg i grunn sover. Men ellers spiser jeg etter råd fra spesialist å spise lite og hyppig. Anonymkode: d22a8...e66
Larandrea Skrevet 19. mai 2018 #76 Skrevet 19. mai 2018 Du trenger å spise en skikkelig frokost for å sette forbrenningen i gang. Er ellers lurt å spise flere små måltider hver dag enn kun to.
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #77 Skrevet 19. mai 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Sushi er faktisk IKKE sunt? Hvor har du fått det fra?. Sushi inneholder utrolig mye karbohydrater, og 30-40 biter med sushi inneholder fort langt over 150-200 karbohydrater som er langt over halvparten av det en gjennomsnittlig kvinne skal ha hver dag. Så at du legger på deg er ikke rart, du er på en "high carb diet" Bytt ut sushien med en salat, så ser du at du går ned i vekt. Anonymkode: 32e5b...b28 Har du hørt om karbohydrater FØR trening til energi? Har du hørt om karbohydrater ETTER trening for restitusjon (høy G.I. møter Protein = rask restituering). 2 hours ago, Larandrea said: Du trenger å spise en skikkelig frokost for å sette forbrenningen i gang. Feil. Man forbrenner uansett. Er ellers lurt å spise flere små måltider hver dag enn kun to. Påstand avvist fra flere brukere tilbake i de siste svar. Anonymkode: 86ae3...f4c 1
Snabeltann Skrevet 19. mai 2018 #78 Skrevet 19. mai 2018 Spiller ingen rolle... Dersom du fortsetter å gå opp i vekt, konsumerer du flere kalorier enn du forbrenner. Spiller ingen rolle om det er laks, godteri eller gulrøtter du inntar... Du spiser flere kalorier enn du forbrenner. Så enkelt og så vanskelig er det. Logg alt du spiser på lifesum eller lignende i en uke f. Eks... Alt, både drikke og mat, så lærer du kalorimengden for alt du spiser. Kan kobles opp mot pulsklokken, så registrer den det du forbrenner av vanlig aktivitet og trening. Nyttig! Start i dag så får du bedre svar enn Her på forumet. 1
Xcase33 Skrevet 20. mai 2018 #79 Skrevet 20. mai 2018 On 19.5.2018 at 12:13 AM, GoldenLioness said: Jeg spiser aldri frokost og spiser 1 time før jeg legger meg. Sover i snitt 6 timer sammenhengende. Er tynn som en flis. Kalori inn og ut er eneste som teller for vektnedgang. Snakker om vektNEDGANG ikke vektOPPGANG. Kalori inn og ut ? vet du hva et kalori egentlig er og betyr? Kan du forklare meg i korte trekk hva som skjer når du inntar et måltid mat ? hvilke prosesser som igangsettes i kroppen og hvordan denne næringen blir tatt opp. Hva er det som avgjør hvor aktiv fettsyresyntesen blir de neste timene? hvilke hormoner i kroppen er det som skilles ut og nedreguleres når du spiser et måltid mat ? Hvis du hadde klart å svare på bare noe av det der så hadde du forstått at du må revurdere litt av den totalforståelsen du utviser her. 1
Xcase33 Skrevet 20. mai 2018 #80 Skrevet 20. mai 2018 14 hours ago, AnonymBruker said: Neivel. Jeg trodde at det optimale kostholdet var et kosthold som dekket minimum dine daglige behov for: Proteiner Karbohydrater Fett Vitaminer Mineraler Til digresjon: Du kan fint fikse 2000 kalorier på Mc'ern, men hvordan blir fordelingen av næringstoffene og vitaminene og mineralene overfor da? Til digresjon: Du kan fint fikse 2000 kalorier på frukt, grønnsaker, nøtter og rå laks også. DA prater vi fortsatt 2000 kalorier, men et sunnere kosthold. Helt enig der, ja! Helt utrolig enig! Så lite utseendefikserte vi var i dagens samfunn da! Ønsker deg en hjertelig fin dag i dag. Håper den gir mer kvalitet enn livet ditt har ellers! - Til isolert informasjon: Folk rundt meg tror jeg veier 70 kg. så jeg har tydeligvis en evne til å veie mye, men ikke se ut som det haha Anonymkode: 86ae3...f4c Nå har jeg ved flere anledninger underbygget hvorfor det er fullstendig feil å telle total antall kalorier. Har faktisk gitt et greit sammenheng om hvordan det hele fungerer, og HVORFOR det er slik. Du bør sette deg inn i grunnleggende ernæringslære, da hadde du skjønt hvorfor du kan legge mer på deg av et måltid med innhold at 1000kcal kontra et annet måltid på 2000kcal. Joda vi kan gå på mcdonaldsen...så kan jeg skippe ketchupen ..og legge LANGT mindre på meg enn det du vil gjøre ..ja jeg kan faktisk spise en hel ekstra burger og oppnå det samme. Jeg fatter hvorfor ..men det gjør ikke du. Det er DET som skaper trådoverskrifter som denne tråden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå