AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Heisann! Jeg sliter litt med angst/uro etter diskusjon og krangler.. selv om jeg står for det jeg sa føler jeg fortsatt ubehag i kroppen etter ein krangle.. føler det hemmer meg og gjør at jeg ikke klare å uttrykke meg.. flere som har det sånn? Eventuelt har gode råd å komme med? Anonymkode: c9c1b...91d
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2018 #2 Skrevet 14. mai 2018 Hei! Jeg vet ikke om det er angst (ut fra det du beskriver) - angst er en lidelse som krever behandling. Men, reaksjonen din du beskriver tror jeg ikke er uvanlig. Det er mye adrenalin i kroppen i slike situasjoner og da er det ikke unormalt at hjertet banker ekstra hardt eller fort, at en blir varm og klam osv. Det er like vanlig som at en får slike symptomer når en blir stoppet av politiet eller trener. Tenk at det viktigste er at du står for dine verdier under en diskusjon og pust! Bare mine tanker :-) Anonymkode: 676d5...636 1
Drakan Skrevet 14. mai 2018 #3 Skrevet 14. mai 2018 Vet hvordan det er. Er du kanskje redd for personene du diskuterer med? Er det kun enkelte type mennesker dette skjer med? Er mulig det er noe ubehagelig du opplevde når du var yngre som påvirker deg enda. :/
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #4 Skrevet 15. mai 2018 Jeg har det også sånn. En side ved meg vil stå opp for noe, når jeg er uenig eller mener noe er urettferdig. Men hvis det blir en uenighet eller konflikt, sliter jeg veldig etterpå, uansett om jeg hadde aldri så rett. Det bunner vel i en generelm usikkerhetsfølelse, for min del, kombinert med redsel for å ikke bli likt. Fornuften min vet at det ikke er viktig å være likt av alle, men oopdragelsen min har vel vært preget av at det er viktigere at jeg er hyggelig mot andre, enn omvendt. Andres behov er litt viktigere enn dine, liksom. Tror ikke dette har vært bevisst fra foreldrene mine, men de har blitt oppdratt sånn. Men uten å psykoanalysere for mye, kan det jo være en litt mer konfliktskyhet også? Noe liker kanskje en heftig diskusjon, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det ofte blir dårlig stemning, og noen er mer var på det enn andre. Anonymkode: 5c26d...88f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå