Gå til innhold

Elendig form i det siste

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! :)

Jeg har følt meg så sliten i det siste. De siste to ukene har jeg sovet så utrolig dårlig. Ligger gjerne i 4-5 timer før jeg sovner i 5-6 tiden. Jeg ligger i sengen og kroppen er på "høygir" og pulsen slår mens jeg har en slags nervøs følelse i hele kroppen. Dette skjer selv om jeg ikke har noe å grue meg til. Her om dagen besvimte jeg for første gang i mitt 24 årige liv. Det skjedde så plutselig mens jeg satt i frisørstolen, og alt skjedde i løpet av et drøyt minutt. Jeg ble så utrolig varm, synet og hørselen ble dårligere og jeg falt om uten at jeg merket det. Når jeg våknet igjen, så trodde jeg at jeg var hjemme og sov i sengen. Etterpå var jeg fin igjen. Jeg opplevde også søvnparalyse for første gang nå nylig. Det var ekkelt og jeg var lammet i kroppen mens jeg hørte mennesker som ikke var til stede i huset. 

På trening er det ikke samme trøkk som før. Jeg får melkesyre ganske fort og blir sliten. Nå har jeg en restitusjonsuke, men føler egentlig ikke det har virkning akkurat nå. Jeg har i det siste begynt å spise mer fett og proteiner, og kutta litt ned på karbohydrater (jeg hadde høykarbo kosthold) Jeg fikk tips om at det kunne hjelpe meg på trening med å øke vekter osv, men har ikke merket noe til nå. Kan det være dette som gjør at formen min blir slik?

Jeg merker også at jeg blir så varm ofte. Når jeg er på jobb, så kan jeg svette mye og få høy puls og bli andpusten selv om jeg bare står eller går. 

Jeg lurer på om noen av dere har opplevd lignende? Hva gjorde dere? Ordnet det seg selv eller gikk dere til lege? 

Anonymkode: 128e8...e1d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legen er en fin person å spørre, istedet for kg

Anonymkode: 16e41...6e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor mye karbs du har kuttet ut, man mister mye væske til å begynne med hvis man går over til lavkarbo. Har du som ung jente allerede lavt BT så har du kanskje mistet mye væske og ikke klart å erstatte det, ergo enda lavere blodtrykk da er det lett å føle seg slapp, svimmel og svime av. Dette kan være en grunn. Og når du begynner å høre langt borte og det svartner/prikker for øynene er det tegn på at du holder på å besvime, lurt å få hode ned og beina opp da.

Uansett lurt å sjekke BT blodprøver etc hos legen. 

Anonymkode: 0f766...e61

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk stoffskiftet ditt.

Anonymkode: 02a84...1dc

AnonymBruker
Skrevet

Når man ikke sover skikkelig så kommer alt det andre i ubalanse. Så er jo spørsmålet hvorfor du ikke sover.

Anonymkode: bc515...e34

AnonymBruker
Skrevet

Kyssesyken, kanskje? Eller vitaminmangler. Du bør uansett til legen :) God bedring!

Anonymkode: 48b1f...b7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...