Gjest Choco Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Vi er to par som har tenkt oss på bilferie til Provence og den franske rivieraen til sommeren, men er litt rådville når det gjelder valg av overnattingssted. Vi vurderer muligheten for å leie en leilighet eller et hus for en uke, men synes vi famler litt i blinde når vi leter rundt på nettet. Jeg håper derfor på tips fra dere som har vært i Provence tidligere. :-) Hvor bør vi bo, og har dere forslag til nettsteder med boliger til leie?
Gjest Choco Skrevet 26. februar 2005 #3 Skrevet 26. februar 2005 www.utleie-provence.com Anbefales! Takk for tipset! :-) Jeg savnet bilder av leilighetene, men du kan kanskje fortelle meg litt om hvordan standarden er? Hva kan du forresten fortelle om nærområdet?
Tusseline Skrevet 26. februar 2005 #4 Skrevet 26. februar 2005 Takk for tipset! :-) Jeg savnet bilder av leilighetene, men du kan kanskje fortelle meg litt om hvordan standarden er? Hva kan du forresten fortelle om nærområdet? Det er gjestehus som leies ut, ikke leiligheter. Dersom du trykker deg inn på "gjestehus" på venstre side, kommer begge husene opp som leies ut (de to på sidene, det i midten er det vertskapet som bor i). Standaren er veldig fin. De er bygd i en typisk Provencestil, og gjestehusene er veldig komfortable med kjøkken/ vaskemuligheter, stor stue, bad osv. Området som gjestehusene ligger på heter Roquebrune (Roque = fjell), og ligger på en fjelltopp. Fantastisk natur, og ikke lange avstanden til storbyer som Nice, Cannes og St. Tropez. I nærheten ligger også en rekke andre koselige småbyer som definitivt er verdt et besøk (spesielt Tortour). Leiebil er forresten et must, og vertskapet arrangerer utleie. Bare spør i vei dersom det er noe mer du lurer på.
Scheherazade Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Mamma og pappa har reist masse rundt i Provence sammen med et vennepar. De pleier bare å hente bilen på flyplassen i Nice, og så kjøre dit de har lyst til. Det er ikke noe problem å få overnatting på koselige vertshus og små hoteller underveis. Fordelen med dette er at de er mye mer fleksibel, får sett mer og kan reise dit de har lyst til der og da. I tillegg er været ofte ustadig, dersom det for eksempel er skyer ved kysten, vel, da kjører de innover i landet til solen. Kjøringen i Frankrike er forresten et kapittel for seg selv. Lukeparkering er rene risikosporten og parkeringshusene har noen kjempetrange inn- og utkjørsler.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mars 2005 #6 Skrevet 1. mars 2005 Om dere reiser utenom høysessong så er det absolutt å anbefale å ta ting litt som det kommer. Vi dro i begynnelsen av mai og hadde ikke forhåndsbestilt en eneste overnatting. Hvis dere skal leie leilighet for hele perioden vil jeg anbefale å ta kontakt med Casa Vacanze eller Feriehus Europa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå