AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #1 Skrevet 13. mai 2018 Pga tankekjør, hva gjør dere for og lindre dette? Utenom medisiner tenker jeg på. hodet mitt raser i alle forskjellige retninger, pga mye forskjellig den siste tiden, og det eneste som hjelper er og være ute med hunden eller og være sammen med venner og familie, og det er jo bra det, men når jeg er hjemme igjen og «fanget i meg selv» igjen så sliter jeg med og roe ned. Angsten tar tak og slipper ikke.. Anonymkode: 6c5bf...058
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #2 Skrevet 13. mai 2018 Du må trene på å leve med angsten. Slet i mange år til jeg møtte ei person som lærte meg å leve med det. Var ingen leger, behandler eller psykolog som hjalp. Vær med familie og venner, kom deg ut av din komfort sone. MEN! sørg for at du får nok hvile når du er alene til å samle deg inn igjen. Ikke få dårlig samvittighet bare fordi du må sperre alle andre ut av din verden når du trenger hvile, du gjør det fordi du trenger det for å fungere. if it make sense Anonymkode: d087f...4e5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #3 Skrevet 13. mai 2018 Får det ut ved å skrive det ned. Fikk en del råd ang tankekjør fra en tidligere psykolog jeg hadde. - Skrive det ned - Sett et tidspunkt hvor du får lov til å tenke. For eksempel 18:00 til 19:00 - Tenke ferdig én ting om gangen. For eksempel angst for å ta buss. Tenk igjennom alle krisetanker, så tenk positivt som i f.eks "Jeg blir svett, men det er varmt idag og alle rundt meg er svett. Så det er ikke så farlig". Ufarliggjør symptomene, de fleste går i gaten "Det vises ikke at jeg har hjertebank, jeg dør ikke av hjertebank". - Distrahere med noe annet, for meg personlig så funker det ikke. Jeg klarer ikke spesifikke tidsrom hvor jeg får lov til å tenke. Hos meg så hjelper det å kombinere å tenke igjennom en tanke/scenario/frykt, og skrive det ned. Anonymkode: d8719...040
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #4 Skrevet 13. mai 2018 Ha også venner som sliter med det samme, det hjelper Anonymkode: d087f...4e5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #5 Skrevet 13. mai 2018 Jeg tar meg gjerne fri en hel dag der jeg ikke forlater senga. Jeg setter meg ned med dataen og skriver alt som skjer i hodet på meg, tanker, hva som forårsaker angsten, hva planene mine framover er, ting jeg gleder meg til og hvilke forventninger jeg har rundt det. Etter jeg føler jeg har skrevet ferdig lager jeg meg gjerne noe godt å spise som jeg virkelig synes jeg fortjener. Etter det hender det at jeg leser igjennom hva jeg har skrevet eller ser en film. Så slapper jeg bare av resten av dagen. Selv om jeg vet at det er helt jævlig å måtte ta seg en fridag og samvittigheten river i meg, vet jeg at jeg har godt av det. Men dette er jo bare det som gjør ting litt lettere for meg, bra blir det aldri. Men jeg får det uansett lettere med meg selv når jeg kan gi meg selv såpass mye kjærlighet til å ta meg en fridag for å lytte til meg selv. Anonymkode: e388d...f03
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #6 Skrevet 13. mai 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar meg gjerne fri en hel dag der jeg ikke forlater senga. Jeg setter meg ned med dataen og skriver alt som skjer i hodet på meg, tanker, hva som forårsaker angsten, hva planene mine framover er, ting jeg gleder meg til og hvilke forventninger jeg har rundt det. Etter jeg føler jeg har skrevet ferdig lager jeg meg gjerne noe godt å spise som jeg virkelig synes jeg fortjener. Etter det hender det at jeg leser igjennom hva jeg har skrevet eller ser en film. Så slapper jeg bare av resten av dagen. Selv om jeg vet at det er helt jævlig å måtte ta seg en fridag og samvittigheten river i meg, vet jeg at jeg har godt av det. Men dette er jo bare det som gjør ting litt lettere for meg, bra blir det aldri. Men jeg får det uansett lettere med meg selv når jeg kan gi meg selv såpass mye kjærlighet til å ta meg en fridag for å lytte til meg selv. Anonymkode: e388d...f03 Få ikke dårlig samvittighet For å spre glede og kjærlighet rundt deg, er du nødt til å ha det bra med deg selv først. Godt med hvile og selv kjærlighet er en bra nøkkel til å deale med angst Anonymkode: d087f...4e5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå