Gå til innhold

Burde jeg kontakte lege ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har den siste uken slitt en del.  

Jeg Har mandag til onsdag hatt migrene. Der jeg ikke klarte og gå ut i det hele tatt. 

Torsdag til i dag var bedre. Men jeg Har da slitt en Del med å ikke få i meg noe mat. På fredag var jeg hos legen. Da sa hun at det bare var et virus. Som måtte gå over av seg selv. 

Jeg Har nå klart og få o meg mat de siste dagene. Og formen har vært veldig av og på. I går kveld begynte jeg å fryse litt. Og har hodepine. Og en trøtthet over der igjen. Om dere forstår. 

Hae ikke sjekket etter feber. Men kjennes ikke ut som jeg Har det heller.  Så er jeg usikker på om jeg burde dra til lege vakten eller ikke. 

Eller om dey er noe Som går over av seg selv  

jeg sliter en del med angst om dagen i forhold til migrenen  så er veldig redd for at det skal være noe alvorlig galt  

Anonymkode: 2b10d...9c0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er like greit at du oppsøker lege og ber om at det blir tatt blodprøver og undersøkelser for å finne ut hva som ga de andre symptomene. 

Høres litt rart ut om det er kun er virius liksom. Min lege syns hvertfall at det er helt greit at jeg får sjekket ting slik at det kan krysses vekk på bekymringslista.

Anonymkode: 58a25...525

Skrevet

Dette hadde ikke vært noe jeg hadde dratt til legevakten med. Eller fastlegen. Høres ikke ut som noe akutt som ikke kan vente til imorgen i hvert fall. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe å dra til legevakten med mener jeg. Bestill deg time med legen din om du ikke føler deg bedre om noen dager. God bedring. Tror ikke du trenger å engste deg.

Anonymkode: b08a7...8cb

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har den siste uken slitt en del.  

Jeg Har mandag til onsdag hatt migrene. Der jeg ikke klarte og gå ut i det hele tatt. 

Torsdag til i dag var bedre. Men jeg Har da slitt en Del med å ikke få i meg noe mat. På fredag var jeg hos legen. Da sa hun at det bare var et virus. Som måtte gå over av seg selv. 

Jeg Har nå klart og få o meg mat de siste dagene. Og formen har vært veldig av og på. I går kveld begynte jeg å fryse litt. Og har hodepine. Og en trøtthet over der igjen. Om dere forstår. 

Hae ikke sjekket etter feber. Men kjennes ikke ut som jeg Har det heller.  Så er jeg usikker på om jeg burde dra til lege vakten eller ikke. 

Eller om dey er noe Som går over av seg selv  

jeg sliter en del med angst om dagen i forhold til migrenen  så er veldig redd for at det skal være noe alvorlig galt  

Anonymkode: 2b10d...9c0

Gå til en privat klinikk ...få en second opinion. Der tar de ordentlige vurderinger og prøver som kan utelukke andre ting. 

Det finnes bakterielle tilstander som ikke slår ut på CRP, samtidig som bruken av antiviraler kan hjelpe ved virus. Særlig tidlig i forløpet. Hadde samme symptomer som deg for noen år siden og det viste seg å være herpes zoster viruset, som slo ut etter en tid i form av utslett. Men før utslettet kommer så var jeg dårlig på den samme måten i nesten 1uke++. 

Skrevet

Hvis du skal dra noe sted, så blir det fastlege. Dette høres ikke ut som legevakt mat slik du beskriver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...