Cruella de Vil Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Jeg er veldig tynn og høy, men har et problem... magen min er DIGER, den ser ut som en opplåst ballong eller som om at jeg har en vannmelon under genseren. Jeg kan ikke gå rundt sånn... vet ikke hva jeg skal gjøre 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 Overdriver du eller har du virkelig en såpass stor mage sammenlignet med resten av kroppen din? Anonymkode: 1b824...350
Cruella de Vil Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2018 Jeg overdriver ikke i det hele tatt. Det er helt grusomt. Den er heller ikke slapp liksom, den er OPPBLÅST og stikker ut 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Jeg ser ikke problemet. Mage på jenter er fint. Anonymkode: 51238...d8d
Cruella de Vil Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 12. mai 2018 Så stor at busksene ikke går igjen?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 Har du fått undersøkt at alt er som det skal være i magen? Magen min blir veldig oppblåst av enkelte typer mat bla. Anonymkode: 7cef0...f80 2
Cruella de Vil Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #7 Skrevet 12. mai 2018 nei, har ikke fått undersøkt noe. Hvilke typer mat foreksempel?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Hva spiser du? Er du fysisk sktiv? Anonymkode: e1505...de3
Drakan Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Har du drukket mye alkohol? Kan også være at du overdriver (at den ikke er ballong størrelse, føler selv at magen er gigantisk når den er oppblåst). Jeg slitter med oppblåst mage selv, vanligvis hvis jeg spiser eller drikker noe med for mye melk. Jeg har laktoseintoleranse, så kan spise litt, men ikke så mye, så da går jeg heler for laktosefrit. Kan hende det er noe du spiser eller lignende som påvirker magen. Når det gjelder alkohol så er det noe som skjer med alkoholikere eller de som har drukket litt vel mye i ungdommen. Ølmage. Veske leger seg over magen som et eget lag. :/ Hvis du ikke drikker mye, er det mer sannsynlig at du spiser noe som du ikke tåler så godt, så prøv å endre dietten forsiktig. Kanskje det er glutten? Kanskje det er melk? Kanskje noe annet. Du kan eventuelt sjekke hos lege, selv om de ikke alltid kan fange opp alt. Derfor er en matdagbok viktig for å se på årsak. Endret 12. mai 2018 av Drakan
Cruella de Vil Skrevet 12. mai 2018 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2018 jeg er fysisk aktiv og spiser helt normalt tror jeg ivertfall. jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det jeg kan prøve å endre dietten litt
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 Er magen din stor hele døgnet? Og er det noe som har startet nylig? Anonymkode: 5d687...660
Drakan Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 4 minutter siden, Cruella de Vil skrev: jeg er fysisk aktiv og spiser helt normalt tror jeg ivertfall. jeg drikker ikke alkohol og har aldri gjort det jeg kan prøve å endre dietten litt Noe som kan føre til oppblåst mage... som jeg dessverre også har. Irritabel tarm. Så... om ingenting annet, kan du få en undersøkelse om det. Da kan det være lurt å ungå sterkt krydret mat. Jeg hadde mye vond mage siden jeg elsket krydder. 1
Cruella de Vil Skrevet 13. mai 2018 Forfatter #13 Skrevet 13. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er magen din stor hele døgnet? Og er det noe som har startet nylig? Anonymkode: 5d687...660 Ja den er det og den har vært sånn så lenge jeg kan huske
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #14 Skrevet 13. mai 2018 Det burde sjekkes ut av lege i tilfelle det er kreft eller lignende. Men ofte er det oppblåsthet grunnet mageproblemer. Det kan være at du fordøyer mat tregt og dårlig, og maten ligger og fermenterer og lager luft. Spiser du mye ferdigmat? Mye posesupper, pastablanding, frosne sandiwcher og pizzaer, boller osv? Mye av det er vanskelig for magen din å fordøye og du burde forsøke redusere inntak av det. Måltid med mye fett er ofte problematisk ved oppblåsthet. Kylling, fisk, ris og grønnsaker er enklere å fordøye. Noen tåler ike kålplanter så godt, det må du nesten prøve deg frem med. Ikke kjøp posesupper. Hvete er ofte problematisk når man sliter med kronisk oppblåsthet Anonymkode: dcfdc...941
s0la Skrevet 13. mai 2018 #15 Skrevet 13. mai 2018 Kan være irritabel tarm eller at du reagerer på noe av maten du spiser. Er dette noe som plager deg bør du definitivt få sjekket hos lege om du har noen slags allergier eller noe. Kan også være at du spiser en del mat som gir luft - løk kan gi mye luft, egg, epler og banan gir også luftplager (spesielt hvis de ikke er helt modne), +++. Kan også skje om du spiser for fort.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #16 Skrevet 13. mai 2018 Jeg er også tynn men har litt oppblåst mage. Den er helt flat når jeg våkner, men den blåser seg opp utover dagen. Jeg tipper det har sammenheng med noe jeg spiser, men jeg har ikke tatt meg bryet med å finne ut hva. Har hørt at FODMAP fungerer, så kanskje du skal sjekke ut det. For min del tror jeg at jeg har mye luft i magen, så jeg bør kanskje slutte å spise epler og drikke brus Anonymkode: 11828...a8a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2018 #17 Skrevet 13. mai 2018 9 timer siden, Cruella de Vil skrev: nei, har ikke fått undersøkt noe. Hvilke typer mat foreksempel? Løk og bønner gir meg litt luft i magen ☺ Men uansett burde du sjekke magen bare for å være sikker på at alt er i orden. Anonymkode: 7cef0...f80
Ulla Ullsokk Skrevet 13. mai 2018 #18 Skrevet 13. mai 2018 Du bør helt klart sjekkes for intoleranser, dessverre er de fleste leger dårlige på dette, men det bedrer seg med tiden. Prøv å lese litt om det og test på deg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå