AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #1 Skrevet 12. mai 2018 Er så dritt lei borettslaget der jeg bor. Idag tidligere ikveld bestemte en i styret om å fjerne en tujahekk her. Ikke nok med det, men jeg fikk høre at de hadde bestemt at de kanskje skulle lage fellesareal for grilling osv. Har de virkelig lov til å både felle og prate om slike ting uten meg? Jeg sitter ikke i styret altså, men jeg har vel krav i å bli inkludert i slike ting? Eller? Anonymkode: 80e9a...ee5 1
Belima Skrevet 12. mai 2018 #2 Skrevet 12. mai 2018 En i styret kan ikke bestemme det, men styret kan samlet bestemme sånt. Ofte er sånne saker oppe på generalforsamlinga/årsmøtet. Var du der? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #3 Skrevet 12. mai 2018 Styret kan bestemme det, ja. Men hvordan i all verden kan dette kalles å være maktsyke? Anonymkode: 92dba...676 12
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #4 Skrevet 12. mai 2018 Dette er sånt som skal vedtas på styremøte. Bruksendring og planlegging som medfører økte utgifter i fellesutgiftene for å tilrettelegge slikt skal tas med på møtet. Hvis du ikke har vært på møtet har du ikke så mye du skulle ha sagt. Hvis de har vedtatt dette uten et møte så kan du og andre kreve at det inviteres til ekstraordinært styremøte for å gå igjennom alle detaljer. Anonymkode: 110ff...c99 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #6 Skrevet 12. mai 2018 At hva? Styret er maktsyke fordi de har fjernet en tuja og vil lage plass til grilling? Hva er greien? Er det snakk om inne på balkongen din eller hva? Anonymkode: 09efe...a96 9
hakontheman Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er sånt som skal vedtas på styremøte. Bruksendring og planlegging som medfører økte utgifter i fellesutgiftene for å tilrettelegge slikt skal tas med på møtet. Hvis du ikke har vært på møtet har du ikke så mye du skulle ha sagt. Hvis de har vedtatt dette uten et møte så kan du og andre kreve at det inviteres til ekstraordinært styremøte for å gå igjennom alle detaljer. Anonymkode: 110ff...c99 Jeg sitter selv i et styre, og har ikke sittet så lenge, men akkurat dette med å fjerne tujahekken krever da strengt tatt ikke et styremøte, men dette med fellesareareale for grilling bør tas opp på en general forsamling eller evt, ekstraordinær, hvis dette vil føre til høye kostnader osv. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: At hva? Styret er maktsyke fordi de har fjernet en tuja og vil lage plass til grilling? Hva er greien? Er det snakk om inne på balkongen din eller hva? Anonymkode: 09efe...a96 ts her. det er fordi dem ikke har inkludert meg i dette, og jeg mener at jeg har krav på å få vite både det med fjerning av tujahekk og dette med fellesareale. de sier at det skal bli gratis, fordi de har fått alt av utstyr som kreves, hvis dem skulle bestemme seg for å gjøre det. så det blir ingen ekstra utgifter, men selv om det blir gratis for oss så kan dem vel ikke bare gjøre det uansett??? nei er ikke på min balkong men på plenen vår, fellesareale Anonymkode: 80e9a...ee5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ts her. det er fordi dem ikke har inkludert meg i dette, og jeg mener at jeg har krav på å få vite både det med fjerning av tujahekk og dette med fellesareale. de sier at det skal bli gratis, fordi de har fått alt av utstyr som kreves, hvis dem skulle bestemme seg for å gjøre det. så det blir ingen ekstra utgifter, men selv om det blir gratis for oss så kan dem vel ikke bare gjøre det uansett??? nei er ikke på min balkong men på plenen vår, fellesareale Anonymkode: 80e9a...ee5 Hvorfor skulle de inkludere deg i dette? Hva er det som gjør at du mener du skal være involvert? Du har da ingen råderett over fellesarealene, det har derimot styret..? Anonymkode: 09efe...a96 13
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #10 Skrevet 12. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skulle de inkludere deg i dette? Hva er det som gjør at du mener du skal være involvert? Du har da ingen råderett over fellesarealene, det har derimot styret..? Anonymkode: 09efe...a96 så du mener at så lenge det ikke fører til noen høyere kostander for meg så kan styret bare gjøre det? DET KAN DA IKKE VÆRE LOV Anonymkode: 80e9a...ee5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #11 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: så du mener at så lenge det ikke fører til noen høyere kostander for meg så kan styret bare gjøre det? DET KAN DA IKKE VÆRE LOV Anonymkode: 80e9a...ee5 Hvorfor ikke? Hva er problemet egentlig? Anonymkode: 92dba...676 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #12 Skrevet 12. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: ts her. det er fordi dem ikke har inkludert meg i dette, og jeg mener at jeg har krav på å få vite både det med fjerning av tujahekk og dette med fellesareale. de sier at det skal bli gratis, fordi de har fått alt av utstyr som kreves, hvis dem skulle bestemme seg for å gjøre det. så det blir ingen ekstra utgifter, men selv om det blir gratis for oss så kan dem vel ikke bare gjøre det uansett??? nei er ikke på min balkong men på plenen vår, fellesareale Anonymkode: 80e9a...ee5 Hvor stort er brl.? Bruksendringer fra ett eller annet til fellesplass skal taes opp og stemmes ove rpå generalforsamling. Mange i styrer er personer med litt for stort ego. Anonymkode: 93f58...d16 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #13 Skrevet 12. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stort er brl.? Bruksendringer fra ett eller annet til fellesplass skal taes opp og stemmes ove rpå generalforsamling. Mange i styrer er personer med litt for stort ego. Anonymkode: 93f58...d16 ikke stort, og han sa bare at det var snakk om det, ikke at dem skulle gjøre det uten videre , men mener likevel at dem burde pratet med meg om det, og om tujahekken Anonymkode: 80e9a...ee5
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #14 Skrevet 12. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: så du mener at så lenge det ikke fører til noen høyere kostander for meg så kan styret bare gjøre det? DET KAN DA IKKE VÆRE LOV Anonymkode: 80e9a...ee5 Nei de kan ikke ta seg til rette uten å følge bormale regler for styrevedtak. Kommunene og brannvesen har gjerne et ord med i laget for hvilket område det kan tilltates grilling. Dette av brannvernhensyn. Og også om dette går ut over areale beregnet for lekeareal. Anonymkode: 110ff...c99 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #15 Skrevet 12. mai 2018 Igjen ts, send krav om styremøte. Anonymkode: 110ff...c99
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #16 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ikke stort, og han sa bare at det var snakk om det, ikke at dem skulle gjøre det uten videre , men mener likevel at dem burde pratet med meg om det, og om tujahekken Anonymkode: 80e9a...ee5 Da er det jo ikke bestemt engang, hva i all verden er det du sutrer etter da? Og tusen trenger de ikke å snakke med deg om så lenge du ikke sitter i styret, hvorfor skulle de det? Anonymkode: 92dba...676 8
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #17 Skrevet 12. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: så du mener at så lenge det ikke fører til noen høyere kostander for meg så kan styret bare gjøre det? DET KAN DA IKKE VÆRE LOV Anonymkode: 80e9a...ee5 Ja, styret kan gjøre tiltak på fellesareal inntil 50.000 kr. Det er helt normalt. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor stort er brl.? Bruksendringer fra ett eller annet til fellesplass skal taes opp og stemmes ove rpå generalforsamling. Mange i styrer er personer med litt for stort ego. Anonymkode: 93f58...d16 Det trenger ikke stemmes over så lenge det ikke koster mer enn 50.000 kr. Helt normalt at styret vedtar å plante bed, lage blomsterkasser, kjøpe inn benker, utvide lekeplass etc. Trengs ikke årsmøte-vedtak for det. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: ikke stort, og han sa bare at det var snakk om det, ikke at dem skulle gjøre det uten videre , men mener likevel at dem burde pratet med meg om det, og om tujahekken Anonymkode: 80e9a...ee5 Hva er greien da? Er denne hekken noe du har plantet? Hvorfor affiserer det deg så mye? Er det rett utenfor døren din eller noe? Jeg skjønner virkelig ikke hva du hisser deg opp over? Anonymkode: 09efe...a96 14
SPOCA Skrevet 12. mai 2018 #18 Skrevet 12. mai 2018 (endret) Var du på generalforsamlingen da? Det har du fremdeles ikke svart på. Selvfølgelig har styret lov til dette, hva er ellers vitsen med å ha et styre? De er med på å drifte borettslaget, og har fått tillatelse til det av generalforsamlingen hvor de har blitt valgt. Så lenge dette ikke medfører økte fellesutgifter, og de holder seg innenfor gitte lover og regler, er det ingen grunn til at de ikke skal ha lov til dette. Endret 12. mai 2018 av SPOCA 10
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #19 Skrevet 12. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Igjen ts, send krav om styremøte. Anonymkode: 110ff...c99 TS sitter jo ikke i styret? Anonymkode: 92dba...676 7
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #20 Skrevet 12. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er det jo ikke bestemt engang, hva i all verden er det du sutrer etter da? Og tusen trenger de ikke å snakke med deg om så lenge du ikke sitter i styret, hvorfor skulle de det? Anonymkode: 92dba...676 Tujaen, ikke tusen Anonymkode: 92dba...676
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå