AnonymBruker Skrevet 15. mai 2018 #61 Skrevet 15. mai 2018 13 hours ago, Cuntzilla said: Haha. Kaffe som sosial markør ja.. Det er vel det som alt annet, men er det ikke litt passé å være snobb på det? Kaffe-hipsteri, aeropress og Tim Wendelboe er liksom så 2008. Feil Jeg kjøper bønner og kverner, for jeg liker ingenting bedre enn nykvernet kaffe om morgenen =) Og ingenting er verre enn de siste sure, tørre smulene i en pose med ferdigmalt, det er jeg faktisk litt sær på. Som med brød, liker det ikke dag to. Uansett hvor lufttett boks man har det i så smaker ikke ferdigmalt kaffe like godt som nymalt etter noen dager. Riktig Men selv om det skal være nykvernet så er jeg ikke kresen på hvor jeg kjøper, plukker med meg en pose her og der. Har vel ikke noe klar favoritt men kjøper gjerne på anbefalinger i kaffehus. Et par hundre kroner er ingenting, en pose varer evig og jeg elsker jo morgenkaffen min så det unner jeg meg glatt. Men har også kjøpt masse Evergood i mitt liv, og forrige pose jeg kvernet meg gjennom var fra IKEA for det var der jeg var da jeg kom på at jeg var tom for kaffe. Den var ikke så verst faktisk. En pose varer evig? Leste jeg riktig? Kjøper jeg kaffe on the go så blir det fort bare den som er nærmest akkurat da, men foretrekker vel kaffebrenneriet av de større kjedene. Dessverre er det jo alltid en espresso house som er nærmest. Hæ? Dessverre? Why? 6 hours ago, AnonymBruker said: Hehehe. Nå sitter jeg og koser meg med kaffe fra automaten på jobb. Ånei! Hva er det som skjer!? Min sosiale rang synker! Åneeei, tenk om noen tror jeg hører til ... (hikst!) ... middelklassen! Hei, Du forsto ikke poenget. Kaffe i seg selv som sosiologi og sosialantropologisk sosialt betinget markør tilsier et sosialt konsept, ja. Helt enig der. HVOR du kjøper kaffen påvirker ikke at kaffen er en ''sosial olje'' (som Matkanalen hadde program om). Spørsmålet er mer for egenorientering: hvor bevisst er du på verdikjeden og hvor god kvalitet kaffen har? Vi kan jo si at rent psykologisk vil det at du bærer en Starbucks-kopp si noe annet om deg enn om du bærer en Kaffebrenneriet-kopp. Rent underbevisst, altså! Jaja, får kjøpe litt god olivenolje etter jobb i dag, må bare passe på at jeg ringer bonden først og spør om han bruker økologisk gjødsel på trærne sine. ? Anonymkode: 19692...59e Anonymkode: 89b83...8a7
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #62 Skrevet 18. mai 2018 Denne tråden er nok ett eksempel på hva som skjer med innbyggere i ett land med mer en sin del av resursene på denne jorda. Anonymkode: d3993...b1c 4
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2018 #63 Skrevet 18. mai 2018 Den beste kaffen får jeg når jeg kjøper den fra de mest eksklusive brenneri hvor jeg får bekreftet over telefon med bonden at kaffen er fra hans gård. Deretter har jeg en dråpe olivenolje oppi, selvsagt etter en telefonsamtale til olivenbonden også, og serverer kaffen sammen med 30 biter sushi. Kaffestunden blir helt perfekt om jeg kan inviter en deprimert jente over for et intervju om hennes sinnstilstand. Anonymkode: 675b4...3e4 21
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2018 #64 Skrevet 19. mai 2018 13 hours ago, AnonymBruker said: Denne tråden er nok ett eksempel på hva som skjer med innbyggere i ett land med mer en sin del av resursene på denne jorda. Anonymkode: d3993...b1c Poenget var? Anonymkode: 89b83...8a7
Stein-saks-papir Skrevet 3. juni 2018 #65 Skrevet 3. juni 2018 På 19.5.2018 den 0.13, AnonymBruker skrev: Den beste kaffen får jeg når jeg kjøper den fra de mest eksklusive brenneri hvor jeg får bekreftet over telefon med bonden at kaffen er fra hans gård. Deretter har jeg en dråpe olivenolje oppi, selvsagt etter en telefonsamtale til olivenbonden også, og serverer kaffen sammen med 30 biter sushi. Kaffestunden blir helt perfekt om jeg kan inviter en deprimert jente over for et intervju om hennes sinnstilstand. Anonymkode: 675b4...3e4 👏 2
tussi680 Skrevet 3. juni 2018 #66 Skrevet 3. juni 2018 På 12.5.2018 den 22.20, SardintrollReturns skrev: Kjøper pulverkaffe, den som er nærmest når jeg passerer hylla. xD Ellers hender det at jeg unner meg litt "snobbekaffe" på Kaffekrematoriet av og til. Samme her.
Dolce Skrevet 3. juni 2018 #67 Skrevet 3. juni 2018 På 19.5.2018 den 0.13, AnonymBruker skrev: Den beste kaffen får jeg når jeg kjøper den fra de mest eksklusive brenneri hvor jeg får bekreftet over telefon med bonden at kaffen er fra hans gård. Deretter har jeg en dråpe olivenolje oppi, selvsagt etter en telefonsamtale til olivenbonden også, og serverer kaffen sammen med 30 biter sushi. Kaffestunden blir helt perfekt om jeg kan inviter en deprimert jente over for et intervju om hennes sinnstilstand. Anonymkode: 675b4...3e4 Kanskje det burde vært laget en tråd om TS ala den som er om Hoppetaujenta? Altså: Hvor (i hvilken tråd) er TS nå? 6
Stein-saks-papir Skrevet 3. juni 2018 #68 Skrevet 3. juni 2018 58 minutter siden, Dolce skrev: Kanskje det burde vært laget en tråd om TS ala den som er om Hoppetaujenta? Altså: Hvor (i hvilken tråd) er TS nå? Ja, dette er super underholdning 😊 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2018 #69 Skrevet 4. juni 2018 Jeg syns det er trist at en tråd om hvor man kjøper kaffe skal være til gjenstand for brukerdebatt, spekulering og ''underholdning'', fremfor kanskje 1-2 sider som faktisk svarer på tråden. Men hva kan man forvente på KG? Haha! Anonymkode: 89b83...8a7 1
Missfitness Skrevet 4. juni 2018 #70 Skrevet 4. juni 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er trist at en tråd om hvor man kjøper kaffe skal være til gjenstand for brukerdebatt, spekulering og ''underholdning'', fremfor kanskje 1-2 sider som faktisk svarer på tråden. Men hva kan man forvente på KG? Haha! Anonymkode: 89b83...8a7 Er det ikke typisk!?
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2018 #71 Skrevet 5. juni 2018 14 hours ago, Missfitness said: Er det ikke typisk!? Jo! Akkurat det jeg insinuerte! Anonymkode: 89b83...8a7 1
Guppy88 Skrevet 5. juni 2018 #72 Skrevet 5. juni 2018 På 4.6.2018 den 12.24, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er trist at en tråd om hvor man kjøper kaffe skal være til gjenstand for brukerdebatt, spekulering og ''underholdning'', fremfor kanskje 1-2 sider som faktisk svarer på tråden. Men hva kan man forvente på KG? Haha! Anonymkode: 89b83...8a7 Ja, for du pleier å motta svarene våre på en SÅ god måte uansett 😂😂😂😂 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå