Gå til innhold

Harry Potter på SFO

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jag tycker att de gör fel som visar en 11 års film för 7 åringar. Som flera redan har sagt så borde det vara upp till föräldrarna att avgöra det.

Jag reagerar också på att de visar film - ser inte barnen nog med film hemma??

Är det vanligt med videofilm i SFO och barnehage?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg hadde absolutt tatt det opp med SFO, på en ikke hysterisk måte selvfølgelig :wink: . Jeg har en seksåring, og han har ikke sett HP. Han har ikke spurt om det, enda vi har den på dvd. Hadde han spurt, så hadde jeg vudert det...Kanskje han hadde fått sett den, men først etter at vi hadde lest boka sammen.

Jeg vil bestemme om barna mine skal se filmer som de ikke er gamle nok for. Når det gjelder HP, så tror jeg de fleste seksåringer nok_tåler_å se den. Men jeg tror de har mye mer utbytte av den om et par år!

Gjest Uinnlogget Lois
Skrevet

Jeg synes det blir for mye synsing. "Min sjuåring tåler fint Harry Potter" etc.

SFO skal ikke vise filmer som er over aldresgrensen for ungene. Punktum.

Kan de vise HP, kan de vel også vise andre 12årsgrensefilmer. Hva man gjør privat er en ting, men på SFO bør man forholde seg til genrelle regler.

Jeg synes Harry Potter er for skummel til min åtteåring... For å være litt ekkel synes jeg at mange er ganske avstumpede i forhold til hva de lar barna få se.

Skrevet

Joda.. Men tingen er at det faktisk er 7-årsgrense på De Vises Stein, Mysteriekammeret og "Fra 11år" på fangen fra Azkaban... Bare sånn.. Før du biter hodet av noen og finner ut at de har sett en film med 7-årsgrense.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det hjelper ikke med sju årsgrense når de viser det på SFO. Der er det jo førsteklassinger på seks år, også :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

På min kopi av "De vises stein" står det 8 års- grense. Passer for alle tv skjermer betyr format ja, den kan vises på wide screen og "vanlig" tv. Helt nederst, nest nederste linje viser sensuren, og på de vises stein er den altså 8 år.l

Skrevet

De så fangen fra hva-det-nå-var, og på de to andre HP filmene vi har her står det fra åtte år. Men de burde ikke vise sjuår engang på SFO, når de ikke har innhentet tillatelse fra foreldrene. Det er nå min mening. Jeg tok det opp på SFO med lederen i dag, og hun var ikke klar over at det kunne være et problem engang, de hadde ikke tenkt på det. Og ikke visste hun at det var elleveårsgrense........ :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Faktisk var sønnen til en kamerat i ettermiddag, og så noe av Harry Potter der.

Sønnen vår er en følsom liten kar, og tåler ikke sånne filmer. Han fikk lyst å hjem...

Så SFO bør absolutt forholde seg til aldersgrenser, både "skrevne" og evt "uskrevne".

Ikke alle barn er så tøffe av seg.

Skrevet

hei

jegm ente også at det var forksjellig aldersgrnese på dem husker en mor i et forum som var så hhysterisk at hun ikke ville la banret istt se filmen som var to selv om hunvar atte år

jeg syns egentlig det burde vere to aldersgrenser på film en for når det var trykt for dem og se den og en for nor de har utbytte av og se dem jeg husker at jeg har sett filmer som liten som jeg ysntes var kjedelige og jeg har sett dem igjen når jeg har ver5t voksen og dca syns jeg de var morsomere da skjente jeg språket jeg husker at jeg ysntes hjelp vi flyr var morsomere da jeg var litt eldre jeg skjønte litt av utrykke

hilsen

Gjest LoisLane
Skrevet
hei

jegm ente også at det var forksjellig aldersgrnese på dem husker en mor i et forum som var så hhysterisk at hun ikke ville la banret istt se filmen som var to selv om hunvar atte år

hva mener du?

Skrevet

Jeg hadde blitt skikkelig sint om jeg kom og hentet gutten min på SFO også satt de og så denne filmen!

Min gutt er 6 år og får ikke lov til å se noen av disse filmene.

Barn i den alderen er veldig ulike. Gutten min er jo redd på mye snillere filmer en denne. Han ville f.eks ikke se filmen De Utrolige. Han hadde blitt skikkelig redd hadde han sett denne.

Så klart ja til at foreldre bør bli spurt før man viser filmer som er beregnet på større barn!

Skrevet

Är det vanligt att de tittar på film på SFO?

Gjest Starya
Skrevet

Det er vel mest vanlig i forbindelse med ferier og slikt.

Skrevet
Og ikke visste hun at det var elleveårsgrense........ :roll:

Uhørt. Det er jo hennes ansvar å sjekke aldersgrensen før hun viser film til barna.

Sikkert ufaglært.. :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er enig i at SFO ikke burde vise slike filmer,mine barn går på sfo og har sett disse filmene her hjemme,men alle barn er forskjellige hva de tåler og ikke tåler,la det bli opp til foreldre hva de vil at barna skal se også får sfo legge seg på ei linje med disse filmene der det står : tillat for alle.

Skrevet

hva mener du?

hei

det gikk lit fort jegmenre hun nektet henne og se harry Potter nr to etter at det hadde kommet frem at den var litt skumlere en en selv om hun var eldre en aldersgrensen hun hadde sett Harry potter nr en og leest bøkene hun hade lovet hene at hun skulle få se den men da det kom frem det at den var litte skumlere en en så flippet hun helt ut og nektet

hilsen

Skrevet
Är det vanligt att de tittar på film på SFO?

Hei!

Ser at det er ingen som tar seg bryet med å svare deg etter TO innlegg! Hmmm...

De barnehagene min sønn har gått i fikk de ikke se på video. Har lest her inne at noen bhg. lar barna se video, men husker ikke hvor mye.

På min sønns SFO får de se film hver fredag etter spisetid.

Vet ikke hva som er vanlig i andre SFO'er..

Håper det hjalp litt!

hilsen CeeCee!

Skrevet

Siste kinofilmen vi såg var Lemony Snicket. Åtteåringen klamra seg fast til meg i enkelte scener og nektet å se. Han var virkelig redd! Og den har 7 årsgrense! Jeg hadde blitt sint dersom jeg hadde oppdaget at han fikk se 11årsgrene-filmer på SFO!

I en bursdag hadde han sett en av de gamle Star Wars filmene, og etterpå hadde han mareritt noen netter pga. Dart Vader...

Jeg synes SFO'ene bør holde seg til filmer med adekvat aldersgrense for alle som går på SFO.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...