Gå til innhold

Innbyttebil med pant


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en bil jeg ønsker å bytte inn i en ny. Denne bilen har pant/heftelser. 

Noen som vet om det er mulig å bytte inn en bil med heftelser? Blir å bytte inn i en dyrere bil så jeg skal betale mellomlegg.

Er det mulig å få lån på ny bil, som brukes til å betale ut eksisterende på innbyttebil?

Med lån, menes typiske billån, som ikke går via min daglige bank.

Takker for alle tips og innspill 😊

Anonymkode: 687d9...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går også an å leve livet uten å ta opp lån på alt. Skal se hvor mye mer avslappet det blir. :)

Anonymkode: 3ecda...7ce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går også an å leve livet uten å ta opp lån på alt. Skal se hvor mye mer avslappet det blir. :)

Anonymkode: 3ecda...7ce

Hyggelig du var da!

Anonymkode: 687d9...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bil jeg ønsker å bytte inn i en ny. Denne bilen har pant/heftelser. 

Noen som vet om det er mulig å bytte inn en bil med heftelser? Blir å bytte inn i en dyrere bil så jeg skal betale mellomlegg.

Ja selvsagt. Men du må jo betale ut det du skylder slik at panten tas bort. Evt må du selge den tilsvarende billigere slik at kjøper betaler det ut.

Er det mulig å få lån på ny bil, som brukes til å betale ut eksisterende på innbyttebil?

Det kommer an på din kredittverdighet. I utgangspunktet, ja

Med lån, menes typiske billån, som ikke går via min daglige bank.

Takker for alle tips og innspill 😊

Anonymkode: 687d9...119

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig du var da!

Anonymkode: 687d9...119

Ser poenget, men det er litt alvor i det også. Billån er ganske ille saker; høy rente, svære verditap, ingen kommer godt ut av det. Friheten ved å heller ha en billigere bil, som man også kan la være å være så innmari forsiktig med, er gull verdt.

Anonymkode: 3ecda...7ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser poenget, men det er litt alvor i det også. Billån er ganske ille saker; høy rente, svære verditap, ingen kommer godt ut av det. Friheten ved å heller ha en billigere bil, som man også kan la være å være så innmari forsiktig med, er gull verdt.

Anonymkode: 3ecda...7ce

Helt greit det, men nå var det ikke det som var spørsmålet. 

Anonymkode: 687d9...119

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bil jeg ønsker å bytte inn i en ny. Denne bilen har pant/heftelser. 

Noen som vet om det er mulig å bytte inn en bil med heftelser? Blir å bytte inn i en dyrere bil så jeg skal betale mellomlegg.

Er det mulig å få lån på ny bil, som brukes til å betale ut eksisterende på innbyttebil?

Med lån, menes typiske billån, som ikke går via min daglige bank.

Takker for alle tips og innspill 😊

Anonymkode: 687d9...119

Ja du kan låne til ny/nyere bil om du har heftelse på den du ønsker å bytte inn. Får du igjen 175.000,- for den du byttet inn, og det er igjen 75.000,- på lånet, blir det trukket fra på innbytteprisen. Da sitter du igjen med 100.000,- til en egenkapital. Enklere kan det ikke forklares😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en bil jeg ønsker å bytte inn i en ny. Denne bilen har pant/heftelser. 

Noen som vet om det er mulig å bytte inn en bil med heftelser? Blir å bytte inn i en dyrere bil så jeg skal betale mellomlegg.

Er det mulig å få lån på ny bil, som brukes til å betale ut eksisterende på innbyttebil?

Med lån, menes typiske billån, som ikke går via min daglige bank.

Takker for alle tips og innspill 😊

Anonymkode: 687d9...119

Hvorfor vil du ikke ha billån i din dagligbank? Det er langt gunstigere enn å få lån via kredittkortselskapene som yter billån til høyere rente enn vanlig bank. 

Hvilken løsning du får må du snakke med en bilforhandler om. Bilforhandlere ordner også med lån og forsikring. 

Hva du får og kan få blir en kredittvurderingssak av deg og din betalingsevne, samt hva du ønsker å kjøpe. 

Anonymkode: 7f650...dc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...