Gå til innhold

Er myggen kommet allerede?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste tiden har jeg sett en del insekter. Og de siste dagene har jeg også fått et par-tre insektsstikk. Er det myggen som begynner å komme, eller er det for tidlig enda? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her. Om det er mygg eller noe annet vet jeg ikke. Men det er en deilig kløe av sommeren :)

Det virker som om jeg reagerer kraftigere nå om våren, enn senere på sommeren. Kanskje myggen er kraftigere nå, eller immunforsvaret blir bedre? 

Skrevet
3 timer siden, stan skrev:

Samme her. Om det er mygg eller noe annet vet jeg ikke. Men det er en deilig kløe av sommeren :)

Det virker som om jeg reagerer kraftigere nå om våren, enn senere på sommeren. Kanskje myggen er kraftigere nå, eller immunforsvaret blir bedre? 

Jeg synes jeg reagerer kraftigere enkelte år enn andre år. Har også lurt på om det er myggen eller immunforsvaret mitt som varierer.

Mygg er en pest og en plage, men det er faktisk deilig å klø på myggstikk.

Skrevet

Nå hører jeg ihvertfall at flere har observert mygg, flere steder i landet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett mygg her ved Mjøsa.

Anonymkode: 60651...495

Skrevet

Her er det mygg, knott, veps og (heldigvis) masse humler. 

Skrevet (endret)

Hos oss har vi hatt mygg i mange uker allerede :P 

Endret av Titania
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har vi fått mygg :P men så bor vi omtrent i skogen med en del myrområder eller hva jeg skal kalle det rundt oss. Jeg får dilerium! Myggnettingen på soverommet er kommet opp og jeg skal hamstre zyrtec og salver (ja jeg reagerer kraftig på dem) 😑 møkkavesen! 

Anonymkode: 9637b...136

Skrevet

Ingen mygg her. Østlandet. Vi har en elv rett ved huset så er mye plaget av mygg om sommeren, men foreløpig har det ikke begynt. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor jeg bor ved kysten på sørlandet er det aldri mygg. Kan sitte ute hele natten og ha oppe vinduet på fullt hele sommeren. Ikke en mygg.

Bodde litt i Hedmark for noen år siden. Mygg, hjortelusflue og drit hele sommeren. Fytti grisen for en kontrast til sørlandet.

Anonymkode: a2bf8...591

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her hvor jeg bor ved kysten på sørlandet er det aldri mygg. Kan sitte ute hele natten og ha oppe vinduet på fullt hele sommeren. Ikke en mygg.

Bodde litt i Hedmark for noen år siden. Mygg, hjortelusflue og drit hele sommeren. Fytti grisen for en kontrast til sørlandet.

Haha kjenner til den, bor i Trysil å her er det helt krise om sommeren! 😂 klegg å jævelskap hvis man våger seg utenfor hagen for å feks plukke noen blomster. 

Anonymkode: 9637b...136

AnonymBruker
Skrevet

Heller mygg enn å bo på sørlandet.

Anonymkode: beda0...639

Skrevet
50 minutter siden, Arkana skrev:

Ingen mygg her. Østlandet. Vi har en elv rett ved huset så er mye plaget av mygg om sommeren, men foreløpig har det ikke begynt. :) 

Østlandet her også (Oslo). Samboer observerte ihvertfall mygg på soverommet i natt. Og jeg hadde to stikk på halsen i morges.

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men på Sørlandet er det vel mye flått?

Skrevet
1 time siden, Thyra skrev:

Østlandet her også (Oslo). Samboer observerte ihvertfall mygg på soverommet i natt. Og jeg hadde to stikk på halsen i morges.

Vi bor også i Oslo-området, men vi har ikke sett noen ennå. Det er nok like rundt hjørnet og med en liten elv rett ved huset mangler det som sagt ikke på mygg her. :fnise:  Vi har heldigvis soverommene i andre etasje og så høyt flyr visst ikke myggen så vi kan ha vinduene åpne hele sommeren uten å få dem inn. Så herlig er det derimot ikke i stua i første etasje, der må vi ha insektsnett foran verandadøren for å kunne ha den åpen hele kvelden.

Skrevet
2 timer siden, Arkana skrev:

Vi bor også i Oslo-området, men vi har ikke sett noen ennå. Det er nok like rundt hjørnet og med en liten elv rett ved huset mangler det som sagt ikke på mygg her. :fnise:  Vi har heldigvis soverommene i andre etasje og så høyt flyr visst ikke myggen så vi kan ha vinduene åpne hele sommeren uten å få dem inn. Så herlig er det derimot ikke i stua i første etasje, der må vi ha insektsnett foran verandadøren for å kunne ha den åpen hele kvelden.

Vi bor også i andre etasje, men har da hatt mygg på soverommet i alle år ...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lukte noen bed en kveld for noen dager siden. Så flere mygg da. Store, feite fjorårsmygg så det ut som. Vestlandet. 

Anonymkode: 774ec...056

AnonymBruker
Skrevet

Bor i Oslo, og her har myggen kommet. Riktignok ikke sett så mange, men mange nok til å ha fått årets første myggstikk! 

Anonymkode: aba2c...7c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og broren min er stukket av noe i Trondheim. Vi vet ikke hva, og kjenner ingen andre som er stukket. Siden vi har godt blod er det ikke overraskende om de første myggene valgte oss

Anonymkode: 249dd...d58

Skrevet
50 minutter siden, Thyra skrev:

Vi bor også i andre etasje, men har da hatt mygg på soverommet i alle år ...

Det har vi aldri hatt.  Så rart. :klo:  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...