AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Hei! Jeg har tenkt til å ta utdannelsen som ambulansearbeider. Jeg vil gjærne høre litt omhva dere syntes om jobben? Hvordan er vaktene til dere som jobber 100%? Hva får dere utbetalt på en 100% stilling? Trives dere og er dette noe dere vil fortsette med resten av arbeidslivet ? Anonymkode: ed377...606
lehangolta Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Jobben er grei. Trives. Ville kanskje valgt annerledes hvis jeg kunne gått tilbake i tid, men det er pga personlige interesser. Spennende yrke og ingen hverdag er lik. Mange tror det handler om ulykker og blod, men mye er rene transport oppdrag. Jobber ikke i "byen", har ca time til sykehus og derav mindre turer men også lenger enn eks i Oslo. Noe jeg synes er bra, da man kan behandle og se effekt. Har 100%, jobber hver tredje helg, og par vakter på hverdagen. Dette på 2'er skift. Åtte til åtte. Kan bli veldig lange vakter, men med tanke på avstander og slikt er det veldig ideelt, da turene tar tid. Lå vel på 460,000 utbet i fjor, men jeg er glad i fritid og jobber ikke ekstra utenom de 100. Mye å tjene ved å jobbe mer min samboer lå på over 800,000 utbet i fjor.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, lehangolta skrev: Jobben er grei. Trives. Ville kanskje valgt annerledes hvis jeg kunne gått tilbake i tid, men det er pga personlige interesser. Spennende yrke og ingen hverdag er lik. Mange tror det handler om ulykker og blod, men mye er rene transport oppdrag. Jobber ikke i "byen", har ca time til sykehus og derav mindre turer men også lenger enn eks i Oslo. Noe jeg synes er bra, da man kan behandle og se effekt. Har 100%, jobber hver tredje helg, og par vakter på hverdagen. Dette på 2'er skift. Åtte til åtte. Kan bli veldig lange vakter, men med tanke på avstander og slikt er det veldig ideelt, da turene tar tid. Lå vel på 460,000 utbet i fjor, men jeg er glad i fritid og jobber ikke ekstra utenom de 100. Mye å tjene ved å jobbe mer min samboer lå på over 800,000 utbet i fjor. Takk for svar oj, hvor mye jobbet han da når han tjente så mye ? Anonymkode: ed377...606
lehangolta Skrevet 11. mai 2018 #4 Skrevet 11. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar oj, hvor mye jobbet han da når han tjente så mye ? Anonymkode: ed377...606 Mye overtidsvakter der han har fast og i tillegg kjørt som vikar under andre helseforetak ser han lite i noen perioder for å si det slik, Hehe.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 3 minutter siden, lehangolta skrev: Mye overtidsvakter der han har fast og i tillegg kjørt som vikar under andre helseforetak ser han lite i noen perioder for å si det slik, Hehe. Ja. Det må jeg si er god lønn! Veldig kjekt å kunne gjøre sånn perioder for å få spart opp litt da! Ha muligheten liksom Anonymkode: ed377...606
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 Etter å ha vært vitne til en storulykke nettopp er jeg helt utrolig glad for at dere blålysfolk eksisterer! Godt samarbeid mellom brann, ambulanse, politiet, dykkere og helikopter gjorde meg rørt og takknemlig. Takk for jobben dere gjør. Anonymkode: 5d983...eea 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #7 Skrevet 12. mai 2018 Mannen min jobber som ambulansearbeider i distriktet. Grunnlønnen tror jeg ligger på rundt 300 000, men han tjener vanligvis det dobbelte på et år, da han jobber en del overtid. Her vi bor er det vanligst med døgnvakter i ukedagene og helgevakter på tre døgn i strekk (hver tredje helg). Han trives, og håper han kan jobbe med det livet ut, men har en plan B i tilfelle helsa ikke holder. Anonymkode: 1b75f...51d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #8 Skrevet 12. mai 2018 Jobber 100 prosent som ambulansearbeider i storby. Tjener 550 000 tusen i året uten overtid. Grunnlønn er 390000 med ti år ansinitet hvis jeg ikke tar helt feil. Har da 150000 i diverse tillegg som innebærer kveld/helg, delegeringstillegg, paramedic tillegg. Jobber 2 skift, lange vakter og en del lange friperioder. Ikke vanskelig å tjene mer hvis man jobber overtid. Mange i tjenesten tjener 600000-700000 med overtid. Anonymkode: 8bc01...d95 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #9 Skrevet 12. mai 2018 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha vært vitne til en storulykke nettopp er jeg helt utrolig glad for at dere blålysfolk eksisterer! Godt samarbeid mellom brann, ambulanse, politiet, dykkere og helikopter gjorde meg rørt og takknemlig. Takk for jobben dere gjør. Anonymkode: 5d983...eea Signeres ! Etter å ha overlevd hjertestans og er nesten (ca 85%) som før. TAKK Anonymkode: 2c242...88c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå