Bonusmammaen Skrevet 12. mai 2018 #21 Skrevet 12. mai 2018 Jeg synes ikke det er rart. Det er hennes foreldre som hun elsker. Uansett hvor mye vi bonuser bidrar både praktisk og emosjonelt, så må vi belage oss på å komme i andre rekke ang barna. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #22 Skrevet 12. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev dette innlegget likt på både denne siden og en annen forumside, for å se forskjellen på tilbakemeldinger man får. Situasjonen er reell, men ikke noe som er et problem for meg da jeg er så heldig at jeg har et rimelig smertefritt forhold til samboers fortid. Hadde dette vært et problem for meg hadde jeg ikke turt å skrive det her tror jeg, for det er så mange med dårlige holdninger ovenfor steforeldre her inne. På det andre forumet jeg la ut innlegget kom det også både positive og negative tilbakemeldinger, men selv om noen folk der også mener at det ikke er noe å reagere på så viser de likevel respekt for at noen tenker annerledes enn dem. Poenget mitt er bare at folk kan prøve å ha litt forståelse for andres situasjon og tankegang. Det er absolutt noen gode tilbakemeldinger her også, men generelt er det MYE dårlige holdninger ovenfor innlegg skrevet av steforeldre/om bonusbarn. Man er ikke automatisk et dårlig menneske bare fordi man reagerer på noe bonusbarna sier og gjør, eller irriterer seg over dem i blant. Mange av oss gjør faktisk en veldig god jobb. Anonymkode: d95da...109 Jeg ser få dårlig holdninger her, jeg.. Du spør rett ut om du er hårsår ang denne situasjonen, da må folk få lov til å svare at ja, det er du - dersom de mener det. Så vidt jeg kan se er det ingen her som har sagt at du er et dårlig menneske. Jeg er sikker på at du er en flott stemor for disse barna, og dersom det hadde vært en problem for deg kan skjønne at det stikker litt at det ikke er bilde av deg der oppe, kanskje mest fordi dere ikke har den veldig gode kontakten du ønsker at dere har? Men det trenger ikke handle om å såre eller provosere i det hele tatt, men være noe koselig for henne. Anonymkode: 51144...b75 2
Bonusmammaen Skrevet 12. mai 2018 #23 Skrevet 12. mai 2018 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde dette vært et problem for meg hadde jeg ikke turt å skrive det her tror jeg, for det er så mange med dårlige holdninger ovenfor steforeldre her inne. På det andre forumet jeg la ut innlegget kom det også både positive og negative tilbakemeldinger, men selv om noen folk der også mener at det ikke er noe å reagere på så viser de likevel respekt for at noen tenker annerledes enn dem. Poenget mitt er bare at folk kan prøve å ha litt forståelse for andres situasjon og tankegang. Det er absolutt noen gode tilbakemeldinger her også, men generelt er det MYE dårlige holdninger ovenfor innlegg skrevet av steforeldre/om bonusbarn. Man er ikke automatisk et dårlig menneske bare fordi man reagerer på noe bonusbarna sier og gjør. Anonymkode: d95da...109 Skal absolutt støtte deg i at det er mange fordommer mot bonusforeldre. Noen føler seg truet, andre har kanskje forutintatte holdninger. Jeg møter det blant venner og ser det gjentatt på formumet. Ironisk nok merker jeg det er mødre med egne barn som som har mest negativt å si. Så jeg skjønner deg veldig godt der!! Akkruat det med bildene synes jeg ikke er så rart som sagt Håper du i det lange løp ikke bryr deg om det. Du er garantert en viktig person å betyr mye. Endret 12. mai 2018 av Bonusmammaen Skriveleif 🙈
SesameStreet Skrevet 12. mai 2018 #24 Skrevet 12. mai 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er samboer med en mann som har to barn fra før. Det ble slutt mellom han og moren deres 4 år før vi ble sammen, og han hadde et annet forhold mellom der. Vi har nå vært sammen i snart 5år og venter vårt felles barn nr.2 sammen. Jentene hans er straks 15, og 17år. Den eldste har jeg et nærere forhold til enn den yngste, da hun hele tiden har vist en stor interesse for å ha meg nær. Den yngste har holdt meg litt mer på avstand, og det respekterer jeg, så jeg prøver hele tiden å holde en fin balanse mellom å engasjere meg i henne og å ikke trenge meg på. Moren deres har jeg hele tiden hatt et godt forhold til. Vi feirer bursdager sammen, spiser middag sammen i blant, og hun og jeg samarbeider også godt rundt jentene selv uten far. Denne uken er jentene hos oss, og jeg oppdaget nettopp at hun på snart 15 har laget en stor bilderamme på rommet sitt der hun har satt inn et gammelt familiefoto tatt hos fotograf fra da moren og faren var sammen (altså av de fire) Ved siden av har hun skrevet "elsker dere", og rundt i ramma har hun skrevet fødselsdatoene til moren, faren, storesøsteren og seg selv. Jeg kjenner at jeg reagerer litt på det, ikke helt sikker enda om jeg blir mest såret eller mer syns det er litt respektløst ovenfor meg... en ting hadde vært om bruddet var ganske fersk, og/eller jenta var liten, men når hun snart er 15år syns jeg det er en litt rar ting å gjøre. Er jeg bare hårsår, eller hva tenker dere? Anonymkode: d95da...109 At dere har fått felles barn og danner dere en egen familie med barn som ikke har skilte foreldre, du sier selv at du er gravid, kan være sårt for henne. Hun må flytte mellom to hjem sammen med storesøster og har gjort det siden hun var 6 år. Det kan rett og slett være et ønske om at foreldrene skulle holde sammen. Dette kan være en måte for en ung jente å uttrykke hva som hun tenker og det burde vil sett på som positivt. Barn i den alderen klarer ikke alltid eller ønsker ikke alltid å snakke om ting som er sårt, vondt eller hva de tenker på. Det tenker jeg og da syns jeg at det er litt merkelig at du klarer å vinkle det til å handle om deg. Jeg blir veldig usikker på hvorfor du mener at det er respektløst ovenfor deg eller hva du føler deg såret over. Kan du utdype det litt nærmere? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #25 Skrevet 12. mai 2018 53 minutter siden, SesameStreet skrev: At dere har fått felles barn og danner dere en egen familie med barn som ikke har skilte foreldre, du sier selv at du er gravid, kan være sårt for henne. Hun må flytte mellom to hjem sammen med storesøster og har gjort det siden hun var 6 år. Det kan rett og slett være et ønske om at foreldrene skulle holde sammen. Dette kan være en måte for en ung jente å uttrykke hva som hun tenker og det burde vil sett på som positivt. Barn i den alderen klarer ikke alltid eller ønsker ikke alltid å snakke om ting som er sårt, vondt eller hva de tenker på. Det tenker jeg og da syns jeg at det er litt merkelig at du klarer å vinkle det til å handle om deg. Jeg blir veldig usikker på hvorfor du mener at det er respektløst ovenfor deg eller hva du føler deg såret over. Kan du utdype det litt nærmere? Det er jo veldig rart da, 15 år? Da vet hun å demonstrere litt tenker nå jeg. Ingen av mine tenåringer kunne da ha hengt opp gamle familiebilder av meg og faren deres! Anonymkode: ca655...914
SesameStreet Skrevet 12. mai 2018 #26 Skrevet 12. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er jo veldig rart da, 15 år? Da vet hun å demonstrere litt tenker nå jeg. Ingen av mine tenåringer kunne da ha hengt opp gamle familiebilder av meg og faren deres! Anonymkode: ca655...914 Alle mennesker er forskjellige. Noe som kan være rart for deg, trenger ikke å være rart for andre. Vi reagerer på forskjellige ting, vi ønsker forskjellige ting og kan uttrykke oss på forskjellige måter. Selv om dine kanskje ikke savner at dere er sammen igjen eller ønsker å uttrykke seg på den måten så er det ikke rart om noen andre ønsker det eller velger å uttrykke seg på den måten. 2
Gjest O.G. Skrevet 12. mai 2018 #27 Skrevet 12. mai 2018 Men TS, hvorfor skulle dette være respektløst overfor deg?
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #28 Skrevet 12. mai 2018 1 time siden, O.G. skrev: Men TS, hvorfor skulle dette være respektløst overfor deg? Det lurer jeg også veldig på. Det er så trist når fraskilte og deres nye partnere liksom vil "utradere" fortiden. Dette er jo et bilde av jentas aller nærmeste familie, skjønner ikke at det er verken rart eller respektløst. Anonymkode: bd0ba...2b0 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2018 #29 Skrevet 12. mai 2018 Jeg er i nesten likt forhold, men jeg har i tillegg en sønn fra første ekteskap. Her har jeg fremkalt bilder av pappan hans og han, meg osv og hengt opp på rommet hans. Mannen min synes det er helt greit. Det er jo jeg og eksen som er foreldrene, og jeg ønsker at sønnen vår skal vite at det vi hadde og har er så fint det også, og at pappaen og jeg hadde en verdifull tid og beste resultatet. Andre utfordringer har vi derimot hatt Anonymkode: fc0a3...a39 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå