Gå til innhold

Candy bar


SPOCA

Anbefalte innlegg

Nå er det en liten stund til jeg gifter meg, så ingen reell problemstilling ennå, men har tittet litt rundt omkring for inspirasjon. Etter å ha vært innom diverse facebookgrupper og lignende ser jeg at dette med "candy bar" er veldig in om dagen. Men er jeg den eneste som virkelig ikke skjønner vitsen? Hva er meningen? Skal det komme i tillegg til kakene? Er det noe som erstatter kakene? 

Jeg har ikke noe mot å sette fram litt snacks altså, gjorde det selv i mitt første bryllup, spesielt når festen skred fram, men hadde altså ingen dedikert "candy bar". Får litt amerikanske assosiasjoner, litt som "baby shower" og lignende. Ikke at det nødvendigvis er negativt, men jeg er nok litt der at jeg kanskje ikke helt ser nytten. 

Ikke meningen å være negativ, jeg er mer nysgjerrig mer enn noe annet. Så, fortell gjerne deres opplevelser! Er det et must? Bør man ha det?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke et must, men supplement til kaker og for de som heller vil ha noe snacks enn mer alkohol. Er mer fan av ostebord som tillegg til kake om jeg må velge 😊

Anonymkode: c21d1...792

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke et must, men supplement til kaker og for de som heller vil ha noe snacks enn mer alkohol. Er mer fan av ostebord som tillegg til kake om jeg må velge 😊

Anonymkode: c21d1...792

Ok, skjønner. :) Jeg tenker det er naturlig å ha snacks ved siden av på f.eks bordene mens festen pågår, det var også slik vi jeg gjorde det i mitt første bryllup. For meg er det veldig viktig at gjestene føler seg godt ivaretatt, og har mye å velge mellom, deriblant snacks. Drikker selv ikke alkohol, så viktig med gode alternativer både hva gjelder drikke og snacks. 

Men ostebord syntes jeg hørtes ut som en veldig spennende idé (som et supplement til kakebordet)! Jeg er selv ingen fan av ost generelt sett, men jeg vet det er noe min samboer er veldig glad i, og jeg vet jo at mange av gjestene er glad i ost, så det er faktisk en tanke. Nå gav du meg en idé jeg skal tenke mer på, takk! 

Endret av SPOCA
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe man må ha, men jeg er mer glad i sånt enn i kaker, så veldig positiv til de som har det i tillegg til kaker. Synes også det er flott som pynt, spesielt hvis godteriet er i en-to farger og gjenspeiler temaet i bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, mimmis25 skrev:

Ikke noe man må ha, men jeg er mer glad i sånt enn i kaker, så veldig positiv til de som har det i tillegg til kaker. Synes også det er flott som pynt, spesielt hvis godteriet er i en-to farger og gjenspeiler temaet i bryllupet.

Men det er jo ganske vanlig å sette fram snacks i tillegg? Det vel kanskje derfor jeg ikke helt ser nødvendigheten. ;) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke ha det. I tillegg til kaker kommer vi til å servere snacks. Orker ikke styre med å kjøpe godteri, krukker å ha de i, noe å frakte det i fra godisbordet til et annet sted osv. Ser at det nærmest er rift om «Candy bar-utstyret» som selges brukt på div. bryllupsgrupper på Facebook. 

Anonymkode: b9df4...073

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Min erfaring: ser pent ut på bilder - that’s it! 

Anonymkode: 8b191...ca9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så jo ganske gøy ut på bildene :D Men da måtte det vært som et supplement til kakene. 

Det er sjelden folk vil ha såååå mye sukker, greit med noe salt også. 

Vi hadde bare bryllupskake (den var til og med gluten, nøtte og laktosefri!) slik at alle kunne spise kaken + brownie og boller til ungene. That's it. Ca en time etter kake hadde vi et stort bord med spekemat, eggerøre, rømme og flattbrød. Det var faktisk det som var mest populært i hele bryllupet! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i utlandet og kunne velge mellom to pakker.  I den dyreste var det candy bar.  Har sett bilder av denne og syns den er stusselig ut meg bare noen få krukker snop satt ut i en hylle.  Jeg kommer ikke i bryllup for å få fredagsfølelesen.  Snop gir meg ikke en følelese av fest eller høytid og er helt unødvendig og hverdagslig for min del ihvertfall. Kanskje moro hvis det er mange barn til stede men tror ikke voksne bryr seg noe særlig om det.  De kommer for å spise god mat, kake og drikke vin IKKE for å spise smågodt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en stor candy bar (+ litt salt snacks og frukt) i vårt bryllup og det var jammen ikke mye som var igjen dagen etter :) Det var en stor hit både for store og små!

Anonymkode: 002c5...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...