Calibra Skrevet 25. februar 2005 #1 Skrevet 25. februar 2005 Hei! Jeg liker kundebehandling/omgås mennesker, finne gode løsninger, organisere, og å uttrykke meg skriftlig og kreativt. Er effektiv og nøyaktig. Har praktisk sans, og liker å konkurrere. Nå skal jeg velge høgskoleutdanning, og det burde være en der jeg får brukt noe av det over i jobben. Er det noen som har forslag? Har tenkt litt på organisasjon og ledelse, men vet ikke om det leder 'riktig' vei?
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #3 Skrevet 25. februar 2005 Handelshøgskolen. Industriell økonomi ved NTNU. Det vil sikkert bli folk av deg hvis du tar bachelor+master på et universitet også
Gjest Anonymous Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 Hei! Prøv å kom inn på "Industriell økonomi og teknologiledelse" ved NTNU! Der har du ledelses-, organisasjons- og økonomifag, men også noen tekniske enten fra datateknikk, kommunikasjonsteknikk eller energi og miljø. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Hei! Prøv å kom inn på "Industriell økonomi og teknologiledelse" ved NTNU! Der har du ledelses-, organisasjons- og økonomifag, men også noen tekniske enten fra datateknikk, kommunikasjonsteknikk eller energi og miljø. Lykke til! ... eller tekniske fag fra produktutvikling (gamle maskin). men jeg skal ikke anbefale siv.ing til noen akkurat nå ettersom jeg er spy lei... grøss
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 Hvis du liker kundebehandling, kanskje du kunne prøve et år i inkasso-firma og være telefon-kundebehandler der? Der må man være konkurransedyktig i det å ta flest mulig telefoner pr. dag. Er man heldig får man diplom. Kanskje blir man sjef for kundeavdelingen snarlig også, dersom man tar mange nok telefoner og jobber hardt. Det kreves ikke noe særlig utdannelse i norsk næringsliv. De er fornøyd bare man kan selge og være raskt. Man behøver ikke å tenke så veldige mye i norsk næringsliv. Bare hvis man vil bli konsern-sjef. Da må man kunne tenke litt.
Gjest Hehe Skrevet 20. februar 2006 #7 Skrevet 20. februar 2006 ...Noen som har kommentarer til nederste?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2006 #8 Skrevet 20. februar 2006 Markedsføring? Reklamebransjen? ← Vil fraråde de som ikke allerede har gode kontakter og nettverk innen bransjen å begynne på studium innen markedsføring Det er veldig vanskelig å få jobb! Hvis du vil ha lederutdanning er jo faktisk forsvaret et av de bedre stedene som jo også er gratis! Men så spørs det om man er klar for en slik tilværelse i noen år.
Susan Sto Helit Skrevet 22. februar 2006 #9 Skrevet 22. februar 2006 Hei! Jeg liker kundebehandling/omgås mennesker, finne gode løsninger, organisere, og å uttrykke meg skriftlig og kreativt. Er effektiv og nøyaktig. Har praktisk sans, og liker å konkurrere. Nå skal jeg velge høgskoleutdanning, og det burde være en der jeg får brukt noe av det over i jobben. Er det noen som har forslag? Har tenkt litt på organisasjon og ledelse, men vet ikke om det leder 'riktig' vei? ← Jeg ville foreslå at om du har riktig fagkombo bør du prøve deg som ingeniør. Salgsingeniører trenger alle de egenskapene du beskriver, og vil gi deg veldig gode muligheter til å få deg jobb etterpå. Fagretning kan du velge selv, da det er jobber innen alle fagretninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå