Gå til innhold
AnonymBruker

Trene alene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Trener du alene på treningssenteret? Jeg er nybegynner og kjenner jeg ikke har så lyst til å gå dit alene. Jeg kjenner ikke apparatene så godt ennå og føler meg litt klønete. I tillegg er jeg overvektig og vet mange ser ned på (tenker vi er dumme) overvektige. 

Anonymkode: 14562...591

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sphynx

Jeg synes det er veldig vanskelig å trene alene. Trente med venninna mi før og det var mye lettere. Nå jobber vi om hverandre og trening sammen skjer ikke. Hun trener alene av og til, men jeg synes det er ubehagelig. (Jeg er også tykk) Føler med deg, TS!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Heisann1234

Jeg har aldri vært tykk men det er like ubehagelig de første gangene man trener alene. Bare press deg selv gjennom det og etter et par ganger så tenker du ikke på det mer :))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ta musikk på ørene og bare gjør det. I begynnelsen kan du jo gå for trygge aparater og det du mestrer best? 

Det satt langt inne hos meg å trene alene, men når jeg først gjorde det, så føltes det bedre enn å trene sammen med noen :) jeg elsker å gjøre mine ting i mitt tempo :) 

Anonymkode: 26137...e7c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jordbærkake34532

Begynte selv og trene på treningsenter for noen få måneder siden. Var ekkelt de første gangene, men så gikk det over. Fikk også beskjed og henvende meg i resepsjonen om jeg trengte noe hjelp. Et tips kan være og undersøke når det er mest aktivitet der, hos meg har jeg ofte treningsenteret for meg selv på kveldstid.  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VinterRose

Trener stort sett alltid alene, og trives best med det! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Inwe

Liker å trene alene og gjorde også det når jeg var overvektig. Nå trener jeg samtidig som samboeren, men begge liker å trene alene så vi gjør hver vår greie også drar vi hjem sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
drue
Skrevet (endret)

Jeg trener alene 90% av tiden, og jeg foretrekker det sånn. Det er liksom min tid for meg selv! Av erfaring tar styrketreningen ofte unødvendig lang tid dersom jeg trener med venner. 

Uansett, jeg syntes selv det var skikkelig ukomfortabelt å trene alene i begynnelsen. Følte at alle så på meg, og var redd for å gjøre feil. Generelt frykt for å drite seg ut! Det jeg gjorde for å komme i gang var å følge Fitnessbloggens guide til styrketrening for nybegynnere og det ga meg mye informasjon om både trening og kosthold. Det er et program du kan følge der, veldig enkelt og greit. Det er gode videoer der, som jeg ofte tok fram på trening dersom jeg var usikker på teknikk. Jeg ble etter hvert ganske varm i trøya, og leitet fram informasjon andre steder også. Begynte med litt baseløft som knebøy og markløft. Etter hvert kjøpte jeg meg noen PT-timer for å få hjelp til teknikken i baseløft, og det var virkelig verdt hver krone. Jeg lærte også etter en stund at folk virkelig har nok med seg selv, og de eneste jeg legger merke til er folk som kun er der for å showe (bolere med den minste singleten i verden f.eks.). Altså folk som gjør mye utav seg! Så kom deg på trening, det blir bedre etter hvert :)

Endret av drue

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Trener alltid alene. Er ikke avhengig av andre mennesker for å gjøre det jeg vil. 

Anonymkode: e9159...259

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg trener BARE alene, og ser mange andre som gjør det. 

Hvis du er usikkert på hvordan et apparat brukes, kan du jo prøve å se hvordan personen før deg gjør det? Og du: Husk at de fleste har mer enn nok med seg selv mens de trener. Tror du skal gjøre noe VELDIG rart før folk reagerer.

Lykke til!

Anonymkode: e844f...eb9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
himmeloghav
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trener du alene på treningssenteret? Jeg er nybegynner og kjenner jeg ikke har så lyst til å gå dit alene. Jeg kjenner ikke apparatene så godt ennå og føler meg litt klønete. I tillegg er jeg overvektig og vet mange ser ned på (tenker vi er dumme) overvektige. 

Velg gruppetrening

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 timer siden, drue skrev:

Jeg trener alene 90% av tiden, og jeg foretrekker det sånn. Det er liksom min tid for meg selv! Av erfaring tar styrketreningen ofte unødvendig lang tid dersom jeg trener med venner. 

Uansett, jeg syntes selv det var skikkelig ukomfortabelt å trene alene i begynnelsen. Følte at alle så på meg, og var redd for å gjøre feil. Generelt frykt for å drite seg ut! Det jeg gjorde for å komme i gang var å følge Fitnessbloggens guide til styrketrening for nybegynnere og det ga meg mye informasjon om både trening og kosthold. Det er et program du kan følge der, veldig enkelt og greit. Det er gode videoer der, som jeg ofte tok fram på trening dersom jeg var usikker på teknikk. Jeg ble etter hvert ganske varm i trøya, og leitet fram informasjon andre steder også. Begynte med litt baseløft som knebøy og markløft. Etter hvert kjøpte jeg meg noen PT-timer for å få hjelp til teknikken i baseløft, og det var virkelig verdt hver krone. Jeg lærte også etter en stund at folk virkelig har nok med seg selv, og de eneste jeg legger merke til er folk som kun er der for å showe (bolere med den minste singleten i verden f.eks.). Altså folk som gjør mye utav seg! Så kom deg på trening, det blir bedre etter hvert :)

Takk for inspirerende innlegg! Sjekket ut siden du linket til og kommer til å bruke den framover. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kunne ha trent alene i studio bare jeg hadde visst åssen man brukte aparatene der inne. Fordi jeg ikke aner åssen man bruker apparatene så holder jeg meg til hjemmetrening.

Anonymkode: c3c36...d43

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ha trent alene i studio bare jeg hadde visst åssen man brukte aparatene der inne. Fordi jeg ikke aner åssen man bruker apparatene så holder jeg meg til hjemmetrening.

Anonymkode: c3c36...d43

Se på andre eller spør om hjelp :Nikke: 

Anonymkode: d7728...91c

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg ser ned på de som ser ned på overvektige! Selv har jeg trent hele livet, senter eller lag, og om jeg i det hele tatt legger merke til det så tenker jeg bare positivt om noen som er tykke og trener. Det viser ståpå vilje:) Kjenner heller ingen andre som har en nedlatende syn mot overvektige. Måtte bare si det, så det ikke er noe som holder deg tilbake. Jeg trener alene og elsker det:) Følg Steph Claire smith og Linn Lowes på Instagram for inspo til øvelser du kan gjøre. (Da ser du også riktig utførelse ) Lykke til! 

Anonymkode: 0f63a...d10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg synes det var ordentlig ubehagelig til å begynne med jeg også, men nå er det en del bedre. Jeg var innom senteret de første gangene mest for å bli kjent med hvor ting var og hvilke apparater de hadde, så jeg jogget litt på møllen eller brukte sykkelen for at det skulle se ut som jeg var der for å trene:fnise: Så søkte jeg opp på youtube forskjellige øvelser og hvordan man bruke de forskjellige apparatene, skrev opp noen øvelser så jeg hadde en plan også bare prøvde jeg det på senteret. Det finnes også masse gratis tips til treningsplaner for hele kroppen eller enkelte muskelgrupper. Det er MYE lettere å føle seg selvsikker når man har en plan. Litt klønete er man i starten men sånn er det bare. På mitt senter er det nesten ingen der ved åpningstider klokken 6 og kvelden er den mest travleste tiden hvor det er fult. Men jeg bor i en studentby og det er kun ett senter her. Har du ikke mulighet til å dra så tidlig i hverdagen så kanskje du kan prøve i helgen. Om det er mange treningssentre der du bor kan du prøve ut et mindre kjent et, Elixia og slike kjente sentre pleier å ha flest folk. Mange senter tilbyr også et par timer med pt når man begynner, da kan du få hjelp til å sette sammen et treningsopplegg til å begynne med og de kan vise deg hvordan du gjør øvelsene og bruker de ulike apparatene. Når man kommer litt inn i det og blir mer trygg på øvelser, apparater og hvor tungt man tar det så slapper man mye mer av mtp de andre rundt seg og klarer å fokusere mer på treningen. 

Anonymkode: a62cb...f1b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg trener alene.

Jeg trener gruppetimer.

Har skapt mange ''treningsvenner'' ut i fra de timene med smalltalk før og etter trening osv.

Nå trener jeg prinsipielt alene, men er ikke reellt alene lenger på treningssenteret, nei.

Har vel blitt kjent med såpass mange at flere har jeg møtt tilfeldigvis på gate flere ganger i området.

Anonymkode: 30683...254

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tamsi

Bare alene. Går jeg sammen med noen klarer jeg ikke gjøre noen ting, med mindre vi går helt til hver vår kant. Det kan sikkert være nyttig om man er usikker på apparatene, men det blir fort til at det blir lange pauser og mye prat (som er irriterende for de andre på stedet) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her