AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #1 Skrevet 11. mai 2018 Hei, jeg går på p-pillen microgynon og pleier å hoppe over mensen, altså at jeg begynner rett på nytt brett i stedet for å ha 7 dagers pause. Grunnen til at jeg gjør dette er fordi jeg driver med idrett, men jeg pleier å ha mensen 3 ganger i året vertfall. Det jeg lurer på er hvor blodet som egentlig skulle ut blir av? Forsvinner det bare? Anonymkode: 49fd3...ea2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #2 Skrevet 11. mai 2018 Blodet er livmorslimhinnen som løsner og kommer ut. Hvis den ikke løsner så blør det ikke Så når du hopper over "mensen" så skjer det ingenting, ingen blødning. Anonymkode: 8b395...88d
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #3 Skrevet 11. mai 2018 Når du bruker p-piller så inneholder det hormoner som overtar litt for kroppens hormoner. De sørger for at livmorslimhinnen ikke blir bygd opp i så stor grad som i en syklus uten p-piller. Og når du ikke har eggløsning, som p-piller forhindrer, så får ikke kroppen beskjed om å blø ut livmorslimhinnen. Det er kun når man tar en pause og hormonene uteblir at man da kan blø ut bortfallsblødningen, som det heter når man går på p-piller. Så når du ikke tar pause så skjer det ikke noe, for hormonene er stabile. Hos noen så klarer ikke hormonene i p-pillene å overstyre kroppens hormoner helt, og man kan da få en blødning uansett. Anonymkode: ff830...c51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå