Gå til innhold

Hvordan tine reker?


Løvinna

Anbefalte innlegg

Hvordan bør man tine reker for at de skal smake best mulig? Helle kokende vann (skal man da ha salt i, evt hvor mye?)over eller legge de utover et håndkle i romtemperatur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I kjøleskap natten over.det er mest skånsomt.

Til nød kan du tine dem i kaldt vann, det tar ca en time.

ALDRI tin noe som helst i varmt vann, det tar lang tid og forringer varen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tipset kommer i fra Ingrid Espeli og fungerer som fy!

Kok opp en stor kjele med vann og masse salt (kanskje en ss pr liter omtrent). Når vannet koker, tar du kjelen av platen og heller rekene oppi. Sett på lokk og la stå i 2 min. Sett deretter kjelen i oppvaskkummen og la kaldt vann renne ned i kjelen til vannet og rekene er helt avkjølte. Hell straks av vannet og rekene er klare for servering. Dette er den beste måten for å få sprø reker som smaker fortreffelig!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tipset kommer i fra Ingrid Espeli og fungerer som fy!

Kok opp en stor kjele med vann og masse salt (kanskje en ss pr liter omtrent). Når vannet koker, tar du kjelen av platen og heller rekene oppi. Sett på lokk og la stå i 2 min. Sett deretter kjelen i oppvaskkummen og la kaldt vann renne ned i kjelen til vannet og rekene er helt avkjølte. Hell straks av vannet og rekene er klare for servering. Dette er den beste måten for å få sprø reker som smaker fortreffelig!!!!!

Det er slik jeg tiner reker, og de blir saftige og gode :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rekene i en sil som jeg senker i kokende vann, tror neppe jeg har de nedi så lenge som 2 min. Etterpå skyller jeg med kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...