AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #1 Skrevet 10. mai 2018 Hei! Jeg er en 16 år gammel jente. Jeg veier ca 80-85 kilo og er 175 cm høy.. Jeg tror jeg holder kiloene mine ganske bra, men jeg er ikke slank heller. Jeg bruker M i det aller meste av klær. Problemet er at jeg ikke er fornøyd med kroppen min i det hele tatt. Jeg spiller fotball 4 ganger i uken og trener på treningssenter i tillegg. Jeg har prøvd lenge å gå ned i vekt, og jeg spiser ikke spesielt mye heller. På 1 år har jeg gått opp 10 kg. Føler egentlig ikke at fettprosenten min har forandret seg så mye men den vil liksom ikke ned. Jeg vil si jeg spiser ganske sunt i forhold til andre på min alder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt. Spiser ca 1400-2000 kalorier om dagen på en normal dag. Takk på forhånd for hjelp. Anonymkode: 18f23...5b2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #2 Skrevet 10. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en 16 år gammel jente. Jeg veier ca 80-85 kilo og er 175 cm høy.. Jeg tror jeg holder kiloene mine ganske bra, men jeg er ikke slank heller. Jeg bruker M i det aller meste av klær. Problemet er at jeg ikke er fornøyd med kroppen min i det hele tatt. Jeg spiller fotball 4 ganger i uken og trener på treningssenter i tillegg. Jeg har prøvd lenge å gå ned i vekt, og jeg spiser ikke spesielt mye heller. På 1 år har jeg gått opp 10 kg. Føler egentlig ikke at fettprosenten min har forandret seg så mye men den vil liksom ikke ned. Jeg vil si jeg spiser ganske sunt i forhold til andre på min alder. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt. Spiser ca 1400-2000 kalorier om dagen på en normal dag. Takk på forhånd for hjelp. Anonymkode: 18f23...5b2 Nigga u 16. Puberteten, sånt skjer. Bredere hofter, tetaz, rumpe Ingen er fornøyd med kroppen sin når de er 16. Anonymkode: 93ab4...0c7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2018 #3 Skrevet 10. mai 2018 Nei.. Stopp med det å være slank greiene. Du er 16 år gammel! Teller kalorier og sammenligner deg selv til andre! Se nå, at du gikk opp 10 kg på et år er bare positivt, kroppen din begynner å bli mer moden, beinene i kroppen begynner å bli større og sterkere. Skal si det helt ærlig, jeg er 17 år gammel og veier 72 kg med en fettprosent på 9,8. Jeg er i høyden, kanskje like høy, men uansett. Jeg har trent i treningsstudio i ett år, startet når jeg var 16. Å spise sunt og blablabla, er bare tull i vår alder!! Jeg vil gjerne hjelpe deg på det sterkeste, men jeg må få vite en ting. Vil du gå ned i vekt når du står på vektmåleren, eller vil du ha lavere fettnivå? Disse to er veldig store forskjeller fra hverandre, men skal si deg at velger du den ene, får du mer av den andre. Anonymkode: 7f139...f53
Djungelvrål Skrevet 10. mai 2018 #4 Skrevet 10. mai 2018 Jeg veier 20 kilo mindre enn deg og bruker også M. Rart. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #5 Skrevet 11. mai 2018 51 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg veier 20 kilo mindre enn deg og bruker også M. Rart. Er du 175 cm høy også? Har'u no junk a? Eller er du flat. Anonymkode: 93ab4...0c7
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #6 Skrevet 11. mai 2018 83 kilo her, og bruker også M. Har ikke utovermage selvom jeg er tung, så det er ikke som om jeg tvinger på meg klærene😄 Bruker L en sjelden gang om passformen ikke passer i M. Mitt råd er å prøve å være sunn, trene og så fokusere på å være et menneske folk har lyst å være rundt😊 ikke spis så lite at kroppen tviholder på alt den får, og ikke kos deg for mye med usunn mat. 👏 Anonymkode: 0c976...b50
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #7 Skrevet 11. mai 2018 1600 kalorier? Tror det er problemet ditt! Du trenger mer mat! Så høy, den vekta og så mye trening på en uke. Du spiser alt for lite! Det som er problemet. Spist hvertfall 4 måltid om dagen og ikke mindre! Og legg på mye mer kalorier! Anonymkode: 96d56...730 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #8 Skrevet 11. mai 2018 leste feil. 1400-2000 skrev du tydeligvis. Du burde ikke ha under 2000 og burde kanskje ha mer enn det. For. Om du har for lite kalorier spiser kroppen din på musklene dine enn fettet ditt. Anonymkode: 96d56...730
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #9 Skrevet 11. mai 2018 Jeg er litt lavere enn deg og veide litt mindre enn deg når jeg var 16 år, følte meg som en hvalross. Ser jeg på bildene av meg selv fra den tiden så ser jeg at jeg var ikke så stor, litt rund ja...men innen puberteten var over gikk jeg litt ned i vekt og ble kvitt valpefettet. Tenker det var noe hormonellt, du trener jo og spiser bra...fortsett med det så vil det gå seg til. Ikke se deg blind på tallet på vekta, fordelinga av muskler og fett er viktigere. Anonymkode: 87152...212
Djungelvrål Skrevet 11. mai 2018 #10 Skrevet 11. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du 175 cm høy også? Har'u no junk a? Eller er du flat. Anonymkode: 93ab4...0c7 Jeg er 1,76. Jeg er slank men har endel overflødig fett på mage, rumpe og lår. Ikke for tynn på noen måte. Kunne fint gått ned til 60 kg.
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #11 Skrevet 11. mai 2018 2 minutter siden, Peonjenta skrev: Jeg er 1,76. Jeg er slank men har endel overflødig fett på mage, rumpe og lår. Ikke for tynn på noen måte. Kunne fint gått ned til 60 kg. Jeg har samme bmi som deg og jeg bruker xs-s Anonymkode: 43288...c6e
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #12 Skrevet 11. mai 2018 Da jeg var 16 skjedde det samme. Gikk opp 10 kilo og fikk bollemage. Gjorde ingenting spesielt og talte ihvertfall ikke kalorier. Så gikk jeg naturlig ned 5 kilo og mistet alt fett på magen fordi det la seg på hofte og rumpe. Det er altså en helt normal del av puberteten og det kalles valpefett Anonymkode: dcde9...692
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #13 Skrevet 11. mai 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Nigga u 16. Puberteten, sånt skjer. Bredere hofter, tetaz, rumpe Ingen er fornøyd med kroppen sin når de er 16. Anonymkode: 93ab4...0c7 Flaut språk Anonymkode: 00ead...c5d 1
Rosatoast Skrevet 11. mai 2018 #14 Skrevet 11. mai 2018 Jenta mi.. Du er 16 år og er i puberteten, kroppen forandrer seg utrolig mye i den alderen. Helt frem til du er 22 år! Du trener mye, så det du må huske på er at muskler veier MYE mer enn fett. Det du har på kroppen din er nok mye muskler, og kroppen er i forandring i tillegg. Du har ingenting å bekymre deg for, spis og kos deg
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #15 Skrevet 11. mai 2018 Det viktigste er at du har en sunn kropp. Alle mennesker er forskjellige. Se på din mor og på andre kvinner i slekten. Du vil få en kropp som er i likhet med dem. Noen har smale hofter og store pupper, noen har en skikkelig booty, andre er magre og lange. Dette er genetisk og slik kroppen din er programmert. Om du trener og spiser sunt er det nok riktig at kroppen din skal være som du er nå. Vær heller stolt over de formene du er i ferd med å få, som en naturlig del av pubertet og utvikling. Om bare jenter lærer seg å forstå at de aldri er så vakre som de er i årene fra puberteten til midten av 30-årene...! Da er kroppen biologisk på en høydare for at vi skal være attraktive som potensielle partnere (få avkom). Anonymkode: fa5d9...349
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #16 Skrevet 11. mai 2018 Fortsett med det du gjør. Sunn mat og trening. Ikke begynn med noe slanking eller kaloritull før du er ferdig med puberteten. Mye rart skjer med kroppen i den alderen du er i, og mest sannsynlig vil vekten stabilisere seg på sikt. Så lenge du føler deg i bra form og spiser nok mat går det helt fint Anonymkode: 5dde1...782
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2018 #17 Skrevet 11. mai 2018 Når du trener mye, så er mye av kroppsvekten din garantert muskelmasse. Jeg stusser likevel litt på kaloriinntaket ditt. Det høres lite ut ift vekt og høyde. Selv har jeg en BMI på rundt 24 som ikke er mye under din. Jeg trener mye styrke, og har lav fettprosent. Ingen ville trodd at jeg nærmer meg overvekt i følge BMI kalkulatorer. Men jeg spiser også mye mer enn deg. Rundt 2500 og ofte opp mot 3000 kcal per dag. Er du sikker på at du spiser så lite som du oppgir? Anonymkode: 668b8...013 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå