Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Optimo
Skrevet

Av en eller annen grunn er jeg helt ok med Trivial Pursuit, Ticket to Ride og andre "normale" selskapsspill, men når folk drar fram mer rollespill-ting med monsterkort, terningkamp og forteller, da detter jeg ut. Det er heller ikke "barnslig", men det er en egen type folk som driver med sånt.. Hehe.. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette. Elaine Marley, mod.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ryktet går! Fantastisk med litt vin 

Anonymkode: 2423f...451

• Liker 3
Skrevet

Nja, man har vel forskjellige hobbyer, noen liker strikking, noen liker maling, noen liker musikk, noen liker å drekke seg dritings i helgene og noen liker brettspill. Selv har jeg nok godt oppi 50 brettspill. Fra de som tar noen minutter, til de som kan ta en hel dag eller flere dager. De fleste i min omgangskrets liker såklart brettspill, og ser at det blir mer og mer populært med de mer krevende spillene enn det det var før.

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig å spille brettspill. Mange har spilleklubber hvor de møtes hver uke for å spille. Finnes masse bra spill!

Anonymkode: fbe8e...b17

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ticket to Ride, Scrabble, Trivial Persuit og Monopoly er faste gjester i min familie. 

Av enklere typer er Yatzy og Ludo.

Ja, kanskje min familie er barnslige, men vi liker å spille brettspill. Det har vi gjort så lenge jeg kan huske.

Anonymkode: 6720a...ab9

• Liker 3
Skrevet

Alle typer spill som gir deltagerne noe positivt er av det gode, uansett alder på dem som spiller.
Jeg er veldig glad i backgammon selv og spiller med stor iver og glede. :) 

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Alt folk skal bry seg om, altså :roll:

Skrevet

Det går litt i perioder, men på hyttetur spiller vi ofte brettspill, yatzy og lignende. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spiller sjelden brettspill, men kortspill, Bridge og Poker, er vel de artigste spillene jeg spiller. Blir jo litt som alle andre ikke-fysiske spill som dart, bowling, curling og golf.

Anonymkode: c277f...f30

• Liker 2
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er det vel jeg som er unormal da.

Ts

Anonymkode: a0e74...db4

Nei men du må lære deg at ikke alle er som deg.

• Liker 4
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Hver eneste gang de har anledning. Helst flere ganger i uka. I tillegg har de en gedigen samling med brettspill. 

Er det normalt? Er de barnslige og lite modne?

Så om noen har hobbyer som du ikke interesserer deg for, så er dem unormal, barnslig og umoden? 
Hvilke hobbyer bør man ha, for å ikke være umoden og barnslig? 

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, Vera skrev:

Vi er periodespillere. Den siste tiden har vi spilt mye scrabble 😁

Det er så gøy å spille :nordvesta:

• Liker 2
Skrevet

Sosialt, hjernetrim og man har det gøy. Hva i huleste kan være galt her? Det er vel neppe yatzy de sitter å spiller?

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Grovmel skrev:

Sosialt, hjernetrim og man har det gøy. Hva i huleste kan være galt her? Det er vel neppe yatzy de sitter å spiller?

Hva er galt med yatzy?:kjefte:

:nigo:

• Liker 3
Skrevet

Barnslig er det andre synes er gøy. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg var tidligere med i en spillklubb i en stor by og vi spilte mange spill men mot slutten av min tid der ble det mest CAH. Men vi hadde det artig. Jeg flyttet for noen år siden og lurte på om jeg kunne finne en ny lignende gruppe. Prøvde meg på nettet og en tegneseriebutikk i nærheten, men fikk ikke kontakt der. Men plutselig fant jeg en ny gjeng å henge med og jammen var det ikke en der som arrangerer spillkveld ca en gang i måneden. Vi spiller kortspill (ikke med vanlig kortstokk, men spesielle), Bezzervizzer, Ticket, og mer avanserte spill, men ikke rollespill (så langt ihvertfall). Trives veldig godt der og har fått flere gode venner, noe jeg synes er halve vitsen med å spille spill. Både jeg og flere av spillerne er over 40!

Endret av sofie777
  • Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, Frida skrev:

Hva er galt med yatzy?:kjefte:

:nigo:

Hvor ofte ser man en gjeng voksne menn sitte å spille yatzy? Det er nokså kjedelig ja. Men koselig med familie. Venter selv med yatzy til jeg blir bestefar om 20 år. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Grovmel skrev:

Hvor ofte ser man en gjeng voksne menn sitte å spille yatzy? Det er nokså kjedelig ja. Men koselig med familie. Venter selv med yatzy til jeg blir bestefar om 20 år. 

Jojo, jeg er bare altspillende, bortsett fra ludo og monopol, det er veldig kjedelig. Men morsomt at så mange liker brettspill, synes jeg. Adskillig mer gøy enn å sløve foran tv eller nesa nedi en mobil. 

• Liker 1
Skrevet
På 10.5.2018 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Hver eneste gang de har anledning. Helst flere ganger i uka. I tillegg har de en gedigen samling med brettspill. 

Er det normalt? Er de barnslige og lite modne?

Niks, de koser seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...