Gå til innhold

Sydd og tapet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk sutrer for å lukke ett sår som ble stipset over. Tatt av bandasjen idag å ser ut som det gror fint. Når skal jeg fjerne stripsen? Kan jeg bare la de være på eller vil de gro inn i såret da? Stingene skal sitte i 10 dager

Anonymkode: dfe43...ea1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk sutrer for å lukke ett sår som ble stipset over. Tatt av bandasjen idag å ser ut som det gror fint. Når skal jeg fjerne stripsen? Kan jeg bare la de være på eller vil de gro inn i såret da? Stingene skal sitte i 10 dager

Strops og bandasje og alt skal sitte på til stingene taes eller om bandasjen trenger skiftes så skifter du den. Arrene blir penere om stripsen blir værende til stingene taes.

Anonymkode: b503a...ced

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke ta av bandasjen så lenge bandasjen ikke er gjennomsivet. Når du tar av bandasjen får masse bakterier tilgang til såret og du kan få infeksjon. Strips skal være på like lenge som suturer. 

Anonymkode: 6458b...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar..Fjernet bandasjen fordi det var mye gørr helt igjennom, tenkte det gror raskere om såret får luft? Tapen kan ikke gro inn i såret da? Får stikke å få i noe ny bandsje imorgen da.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for svar..Fjernet bandasjen fordi det var mye gørr helt igjennom, tenkte det gror raskere om såret får luft? Tapen kan ikke gro inn i såret da? Får stikke å få i noe ny bandsje imorgen da.

Sår som er tapet og aydd skal ikke ha luft, men bandasje/minimum tett plaster på seg 24/7.

Gjest Margo
Skrevet

Er det du som laget en tråd om såret ditt i går? Som var usikker på om det trengte legebehandling?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sår som er tapet og aydd skal ikke ha luft, men bandasje/minimum tett plaster på seg 24/7.

Nå har jeg ikke ny bandasje å gått uten i hele dag, så satser på det ikke blir betennelse i såret. Føler meg litt dum som ikke spurte om dette på legevakta, men gjort er gjort. 

Nei ikke samme som spurte igår, jeg har fått legebehandling...trengte ikke vurdere om det trengte å sys for å si det sånn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stripsene skal sitte på helt til stingene skal tas. Bandasjen burde satt på like lenge, var den så skitten at du måtte skifte burde du satt på en ny. Sår skal ikke "luftes" det senker temperaturen i såret og forsinker tilhelingen, men har det vært sydd noen dager sår det sikkert fint. 

Anonymkode: 0f6a1...6e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...