Gå til innhold

Når bør middagen begynne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for sent med middag kl.17 når vielsen begynner 12?

Festlokale kommer til å være åpent fra 14, og det vil bli servert snacks og drikke... dessuten bor de fleste i nærheten, så de har mulighet til å dra hjem å freshe seg opp hvis de vil det..

Tenkte kl17 for å unngå stress med fotograf osv.. de fleste bryllup jeg har vært i har brudeparet vært forsinket... det slipper vi jo hvis vi har god tid.

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Synes ikke det er så sent jeg, men det spørs jo om dere skal ha kaffe-gjester også?

Vi skal ha vielse kl13.00 og middag kl16.30. og skal ha kaffe-gjester ca. kl 20.30

Skal ha omvisning i området rundt kirken for de som vil etter vielsen mens vi fotograferes (planen)

Festhuset er også åpent og ligger rett i nærheten av kirken. For desom vil blir det servert ventemat der til brudeparet kommer da(tanken)

:P

Skrevet

Skal ikke ha kaffegjester...

Men derimot skal vi jo ha femretters, så vi blir nok ganske sent ferdig med middagen...hmm....

Gjest Soon Mrs S
Skrevet

Da er det egentlig ikke noe problem... :trøste:

synes rett og slett du bare skal snakke med din tilkommende om det og finn en løsning ilag.

Femretters blir jo lang det også + kaken regner jeg med?

Synes det er litt vanskelig å gi råd og trøst da dette er så individuelt på en måte :wink:

Skrevet

Jeg synes det var veldig lenge! Når jeg har vært i bryllup har jeg alltid syntes at tiden mellom vielse og middag blir litt sånn dødtid (og da har det ikke vært snakk om fire timer), fordi de som er dagens midtpunkt ikke er tilstede. Ikke det at det ikke går an å ha det morsomt sammen med andre, men det er nå en gang pga de to at vi er samlet den dagen. På grunnlag av dette (og andre ting) har vi valgt å ta fotografering før vielsen, slik at hele brudefølget med brudeparet i spissen spaserer rett til festlokalet etter vielsen. Da blir det champis og litt mingling, før vi setter oss til bords. Vielse kl 15, og middag rundt kl 17.

Skrevet

Ok...får høre litt med sambo... svigermor har sikkert noen erfaringer om dette også...

Men forresten, varer vielsen aldri mer enn en time?

Skrevet

Vielsen varer normalt i 45 - 50 minutter...

Vi vies selv kl. 12. 30, kjører en sightseeing i byen mens vi fotograferer og har så mottakelse i festlokalene kl. 15.30, mens bordsettingen er satt til ca 16.30... Den timen går fort nok skal jeg si deg - erfaringsmessig har vi hørt dette fra flere og de som eier restauranten!

Gjest Betty Boop
Skrevet

Det siste bryllupet jeg var i varte kun i 15-20 minutter! Jeg synes det er altfor kort! Håper vår varer i nærmere en time...

Vielsen vår er kl 14. Regner med at vi er ute av kirken til kl 15. Så drar vi alle sammen til festen, og er der ca. 15.30. Så drikker vi champagne og spiser kanapeer til 17.30. Tror jeg.

Skrevet

Vi bør nok ta middagen litt tidligere ja.... Er heldigvis ikke bundet av noe spesielt klokkeslett når det gjelder festlokale enda.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...