Gå til innhold

Hva tenker dere om de som er uføre og eier eget hus?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Velfortjent?Hva er deres tanker?

Anonymkode: 16b8d...99e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke noe spesielt om det. Hvorfor skulle jeg det? Er da bare flott at folk har vært så heldige å fått kjøpt seg hus. Fint for dem :) At man har vært så uheldig å blitt så syk at man ikke lenger kan jobbe gjør ikke at man skal miste den formuen man har opparbeidet seg, eller hindre en i å få huslån som andre friske folk vel.

Anonymkode: 108f4...747

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Huset kan de ha kjøpt og bygget FØR de ble uføre. Og selv om det er kjøpt etter så er det en ikke sak. Eller mener du at uføre med bevegelsesvansker skal beholde et hus på 3 etg når de får det bedre i et hus på ett plan?

Anonymkode: 264c4...cd9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er DIN tanke med dette HI?!

Anonymkode: b7cd8...d11

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg eier hus selv. Bare lurte på hva dere tenker?

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er flott at uføre har noe å bo i, om det er eid eller leid. 

Anonymkode: 6c4ac...de2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Så bra tenker jeg da. Skal man ikke kunne eie hus selv om man er syk?

Så hvis man har hatt kreft, og blitt ufør pga bivirkninger av behandlingen og fått andre sykdommer pga det, fortjener man ikke like mye å eie ett hus som en som er frisk? 

Anonymkode: 35f52...2ec

• Liker 6
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvorfor det skulle være noe som bryr meg. De fleste eier jo sin egen leilighet/rekkehus/hus. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er flott at uføre også har muligheten til å kjøpe noe eget, det lønner seg jo gjerne i det lange løp. 

Anonymkode: d43e1...8d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker ikke noe om det, men tenker at en som spør slik må ha det skikkelig kjipt med seg selv og sitt eget liv og misunner andre medmennesker alt.

Anonymkode: 95723...dfd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva faen??

Mener du at staten skal har rett til å stjele sparepenger/arv fra arbeidsuføre?? Hvis de har et hus er det ikke finansiert av trygd i alle fall. 

Anonymkode: cfcdd...e6b

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Næmmen Herregud, da. Skal de ikke få lov å eie et sted å bo heller, nå.

Faen as.

:natti:

Ja, hiv de uføre ut i en kasse på gata og beslaglegg alt de har av verdier! :raven:

:filer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HOHOHO Jeg er ufør og har eget hus! Et stooort hus til og med! Fordi jeg fortjener det :fnise:

Enten er du selv uføretrygdet og lurer oppriktig på om du fortjener å ha et hus eller ikke, muligens etter tåpelige kommentarer. Eeeeller så sliter du med usunn misunnelse og er en slik person som kunne kommet med en slik tåpelig kommentar som skrevet overfor.

Unnskyld om jeg tar helt feil da :ninuskapus:

Anonymkode: 48f01...86a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Manger i 100% jobb får jo mindre utbetalt enn de som er uføre. Skjønner godt misunnelsen her. Men husk de uføre sliter med helsa. De bruker mye penger på medisiner og behandlinger. Det koster å være syk i dette landet. De som eier bolig hat enten betalt mye gjeld før de ble syke, er samboer eller vunnet/arvet/ fått utbetalt forsikringspenger. At de lever i sus og dus er feil. Jeg mener alle i jobb MÅ få mer utbetalt enn de på trygd, selv om utdanningen er lav. Først da vil ikke uføre bli hetset. 

Anonymkode: 256e2...52b

• Liker 1
Gjest Uhumskheter
Skrevet
2 minutter siden, Tøytigern said:

Næmmen Herregud, da. Skal de ikke få lov å eie et sted å bo heller, nå.

Faen as.

:natti:

Ja, hiv de uføre ut i en kasse på gata og beslaglegg alt de har av verdier! :raven:

:filer:

De bør ikke få eie en kasse! Slaskefanter fortjener ikke egen kasse!!!

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener alle i jobb MÅ få mer utbetalt enn de på trygd, selv om utdanningen er lav. Først da vil ikke uføre bli hetset. 

Anonymkode: 256e2...52b

Hatere vil hate, uansett.

Anonymkode: 95723...dfd

• Liker 2
Skrevet

Egentlig burde alle uføre hatt en bånd rundt armen, slik at vi vet hvem vi har å forholde oss til. For de er jo en egen rase vi må passe oss for. Nåde dem om de har mat på bordet og tak over hodet, eller barna deres for den saks skyld.

:ironi:

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Uhumskheter skrev:

De bør ikke få eie en kasse! Slaskefanter fortjener ikke egen kasse!!!

Nei, faen heller. Beslaglegg kassa deres! Den kunne bli bedre brukt som resirkulert papp til toalettpapir for ærlige folk!!:kjefte:

:ironi:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sitter ikke å tenker på alle samfunnets grupper hele tide og hva de gjør og har. Uansett er alle innenfor en gruppe også forskjellige, så jeg tenker ikke en ting for alle. 

Anonymkode: b2cb9...cfa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste uføre, har jo jobbet i mange år, før de ble uføre, hvor de da har kjøpt bolig. Så det er vel ganske normalt. Skal man da bli satt på gaten, fordi man ble ufør?

Jeg kjøpte min første bolig 20 år, før jeg ble ufør.

Anonymkode: bc209...0e9

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...