Gå til innhold

Lav og skallet del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Helt fantastisk eksempel, gikk fra en 1er til en 8er med en gang!
Hår transplantasjon koster fra 40.000 (kommer an på antall hår) til 70.000 gjennomsnitlig mengde og pris, så om man legger av 8000 i året til sparekonto har man råd etter bare fem år og det er det jo verdt!

Anonymkode: a3f59...437

Jeg tipper at musk har betalt en god del mer enn det. Som sagt så kan man finne mange skrekkeksempler på hårtransplantasjon og det de har betalt er nok fremdeles ikke "billig" men ligger sikkert på den lavere enden relativt sett.

Anonymkode: 0aecb...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper at musk har betalt en god del mer enn det. Som sagt så kan man finne mange skrekkeksempler på hårtransplantasjon og det de har betalt er nok fremdeles ikke "billig" men ligger sikkert på den lavere enden relativt sett.

Anonymkode: 0aecb...8ec

"Mange" skrekkeksempler er ikke å finne fra autoriserte klinikker, men helt sikkert fra en bakgate i brazil uten autorisasjon og utdannelse. En god kollega av meg betalte 42.000 i Oslo og ingen kan se at han har transplantert om man ikke visste hvor tynnhåret han var før, veldig pent og naturlig resultat, fyldig manke nå :) 

Anonymkode: a3f59...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke skallethet som er det største problemet ditt. Du kaster bort mye penger på noe som ikke vil ha så mye å si. Det er et langt større problem for deg at du er lav. Og det er det ikke så mye å gjøre med dessverre.

Anonymkode: 40220...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke skallethet som er det største problemet ditt. Du kaster bort mye penger på noe som ikke vil ha så mye å si. Det er et langt større problem for deg at du er lav. Og det er det ikke så mye å gjøre med dessverre.

Anonymkode: 40220...5e9

Tja lave menn har jo sjans hos lave damer. Så spørs det også litt hvor lav. Jeg er 167 og var sammen med en som var et par cm lavere enn meg, selvom jeg pleier å tiltrekkes høye gutter så var jo ikke høyden hans noe dealbreaker når jeg først ble kjent med han og falt for han. Skalla menn derimot... Skal veldig mye til for å se tiltrekkende ut med det... Finnes noen unntak med kjekke solbrune menn i 40 åra

Anonymkode: a3f59...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

NDet er ikke skallethet som er det største problemet ditt. Du kaster bort mye penger på noe som ikke vil ha så mye å si. Det er et langt større problem for deg at du er lav. Og det er det ikke så mye å gjøre med dessverre.

Anonymkode: 40220...5e9

Ye, nei. Det at jeg er lav er et hinder jeg har kommet over (pun not intendet) har klart å ha forhold hookups til tross for dette. Klart mange som bryr seg, men jeg ble overrasket over hvor mange som gir faen. Har en interressant personlighet, bra fjes og god humor. Er iallefall det jeg har fått høre av dem jeg har datet

Høyden min gjorde meg aldri stygg. Hårtapet gjør det. Og det at selvtilliten er borte gjør heller ikke underverker for dametekket

Anonymkode: 7871d...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

NDet er ikke skallethet som er det største problemet ditt. Du kaster bort mye penger på noe som ikke vil ha så mye å si. Det er et langt større problem for deg at du er lav. Og det er det ikke så mye å gjøre med dessverre.

Anonymkode: 40220...5e9

Ye, nei. Det at jeg er lav er et hinder jeg har kommet over (pun not intendet) har klart å ha forhold hookups til tross for dette. Klart mange som bryr seg, men jeg ble overrasket over hvor mange som gir faen. Har en interressant personlighet, bra fjes og god humor. Er iallefall det jeg har fått høre av dem jeg har datet

Høyden min gjorde meg aldri stygg. Hårtapet gjør det. Og det at selvtilliten er borte gjør heller ikke underverker for dametekket

Anonymkode: 7871d...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, godjenten skrev:

Synes ikke du skal gi opp tanken på på kjærlighetsliv du heller. Ja, det er nok verre å være kvinne å miste håret, men det å ha lite hår på hodet betyr jo ikke at du ikke har noe å tilby i et forhold!

I en ideell verden så skulle ikke det være noe hinder selvfølgelig, men når noen kilo for mye er nok til å bli valgt bort hos mange kan du tenke deg hvor stort hinder man skal over når man er kvinne og tynn i håret. Jeg er helt sikker på at det finnes noen som hadde akseptert det og sett det indre etc. men jeg har jo også krav for hvem jeg vil leve med, så sjansen for å finne noen er minimal.

Det største problemet er vel at jeg er psykisk knekt av dette og ikke klarer å leve med meg selv. Det har virkelig forandret meg dette. Man kan ikke forvente at en annen skal elske en om man ikke klarer det selv. Som sagt så har dette gitt meg en tung depresjon og da har man heller ikke noe fint å ønske en annen velkommen inn i.

Anonymkode: 1a06b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var trist å høre. Jeg er kvinne selv og har mistet mye hår. Hodebunnen skinner gjennom flere steder. Har vært inne på tanken om hårdeler flere ganger, og har tenkt at dette kan være løsningen. Hvordan er hårdeler ubehagelig? 

Anonymkode: e6170...dde

Det er jo ubehagelig å ha noe fremmed på hodet hele tiden. Jeg blir sliten av det og anspent, men det er mye bedre enn alt styret rundt å få hårtapet til å synes minst mulig, så jeg velger jo det over å gå uten. Rutinene rundt å skjule det tok knekken på meg til slutt så hårdelen gir jo en frihet også som er helt nødvendig for at jeg skal holde meg oppreist egentlig. Før jeg begynte med den hadde jeg isolert meg mer og mer og til slutt levde jeg egentlig bare på jobb og gjemt hjemme etterpå.

Anonymkode: 1a06b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

I en ideell verden så skulle ikke det være noe hinder selvfølgelig, men når noen kilo for mye er nok til å bli valgt bort hos mange kan du tenke deg hvor stort hinder man skal over når man er kvinne og tynn i håret. Jeg er helt sikker på at det finnes noen som hadde akseptert det og sett det indre etc. men jeg har jo også krav for hvem jeg vil leve med, så sjansen for å finne noen er minimal.

Det største problemet er vel at jeg er psykisk knekt av dette og ikke klarer å leve med meg selv. Det har virkelig forandret meg dette. Man kan ikke forvente at en annen skal elske en om man ikke klarer det selv. Som sagt så har dette gitt meg en tung depresjon og da har man heller ikke noe fint å ønske en annen velkommen inn i.

Anonymkode: 1a06b...df9

Det er ikke mange som velger bort noen pga noen få kilo for mye. Det er jo bare å se rundt seg at ikke forhold er forbeholdt modellene. Og du kan selvsagt stille krav selv om du er tynn i håret! 

Utrolig vondt å høre at du er i en tung depresjon, men som du sikkert vet så handler jo det å være deprimert å dømme seg selv og sine fremtid alt for hardt. Så håper du forstår at det er depresjonen som snakker når du tror du ikke kan ha en kjæreste pga hårtap. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ye, nei. Det at jeg er lav er et hinder jeg har kommet over (pun not intendet) har klart å ha forhold hookups til tross for dette. Klart mange som bryr seg, men jeg ble overrasket over hvor mange som gir faen. Har en interressant personlighet, bra fjes og god humor. Er iallefall det jeg har fått høre av dem jeg har datet

Høyden min gjorde meg aldri stygg. Hårtapet gjør det. Og det at selvtilliten er borte gjør heller ikke underverker for dametekket

Anonymkode: 7871d...a4f

Argh, jeg skjønner ikke hvorfor jeg leser denne tråden en gang. Prøv å sett ting i perspektiv! Du lever ikke i krig, du har mat på bordet, du har ikke kreft eller andre dødelige sykdommer, og du har alle lemmer på plass. Eneste du mangler er litt hår. SO WHAT! Livet er ikke over fordi du ikke får pult! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som er så svak for lave typer ala utsendet til Aksel Hennie... Barbert hode og bare skjeggstubber. ❤

Jeg tror det er viktigere at du blir trygg på deg selv enn å fokusere på manglende hårpryd. 

Anonymkode: 214df...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, godjenten skrev:

Det er ikke mange som velger bort noen pga noen få kilo for mye. Det er jo bare å se rundt seg at ikke forhold er forbeholdt modellene. Og du kan selvsagt stille krav selv om du er tynn i håret! 

Utrolig vondt å høre at du er i en tung depresjon, men som du sikkert vet så handler jo det å være deprimert å dømme seg selv og sine fremtid alt for hardt. Så håper du forstår at det er depresjonen som snakker når du tror du ikke kan ha en kjæreste pga hårtap. :klem:

Takk for fine ord. Depresjon er veldig støyete ja. Håper den roer seg etterhvert.

Anonymkode: 1a06b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.5.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

Jeg håper du klarer å akseptere det etterhvert.

Jeg er kvinne og mister håret som en mann. Da er det bare å gi opp tanken på et kjærlighetsliv. Du er mann. Det er ingen som tenker to ganger på om du er tynn i håret eller ikke. Jeg vet hvor psykisk ødeleggende det er så føler med deg.

Anonymkode: 1a06b...df9

Du, det er mange med alopecia som er gift/har kjæreste. Er du med i alopeciaforeningen eller har dem på fb?

Anonymkode: 21fbd...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, det er mange med alopecia som er gift/har kjæreste. Er du med i alopeciaforeningen eller har dem på fb?

Anonymkode: 21fbd...691

Det var litt ubetenksomt sagt av meg. Jeg skrev det for å prøve å booste han litt og få han til å tenke annerledes. Jeg vet at det er mange sterke kvinner med en selvtillitt i bunn som håndterer det på en mye bedre måte enn meg, men snakket med tanke på hvor jeg er psykisk.

Nei, jeg er ikke med der, har vel trukket meg tilbake fra det meste i samfunnet. Er det nyttig? Er det for å kunne snakke med andre i lignende situasjon?

Anonymkode: 1a06b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var litt ubetenksomt sagt av meg. Jeg skrev det for å prøve å booste han litt og få han til å tenke annerledes. Jeg vet at det er mange sterke kvinner med en selvtillitt i bunn som håndterer det på en mye bedre måte enn meg, men snakket med tanke på hvor jeg er psykisk.

Nei, jeg er ikke med der, har vel trukket meg tilbake fra det meste i samfunnet. Er det nyttig? Er det for å kunne snakke med andre i lignende situasjon?

Anonymkode: 1a06b...df9

Ja, det er nyttig. Jeg mistet alt håret og var helt skallet (er kvinne), godt å møte andre og se at livet ikke er over av den grunn! Årlig treff på våren i Oslo, (har vært i år dessverre), og ellers noen lokale treff. Facebookgruppen er også bra. Så har de såkalte likemenn, dvs kontaktperson i hvert fylke, de kan stille opp og ta en prat. Praktiske råd om parykker etc er en ting, men det å møte folk og prate sammen var bra for meg. Alle mulige former for alopecia, tynnhåret, flekkvis eller skallet. Voksne og barn. Mest kvinner, men også menn. På en måte nesten verre for menn, da det ikke er akseptabelt for dem med malte bryn og falske vipper (om man mister det). Prøv fb-gruppa først :)

Beklager litt avsporing, ts!

Til deg kan jeg si at om 5 år vil du ha maaaange jevnaldrende som er like skallet som deg. Det er veldig vanlig, synes jeg, jobber i en stor bedrift, og har mange mannlige kolleger som er glattbarbert på hodet. Tenker egentlig ikke mye over om menn har hår eller ikke når man bikker 30, for da kjenner man gjerne mange som er skallet. Da er det bare en utseendefaktor av mange, som blå eller brune øyne, små eller store ører, rund eller spiss nese. Det inngår i en pakke, og selve det å ha bar skalle blir en liten og litt uvesentlig detalj. 

Anonymkode: 21fbd...691

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er nyttig. Jeg mistet alt håret og var helt skallet (er kvinne), godt å møte andre og se at livet ikke er over av den grunn! Årlig treff på våren i Oslo, (har vært i år dessverre), og ellers noen lokale treff. Facebookgruppen er også bra. Så har de såkalte likemenn, dvs kontaktperson i hvert fylke, de kan stille opp og ta en prat. Praktiske råd om parykker etc er en ting, men det å møte folk og prate sammen var bra for meg. Alle mulige former for alopecia, tynnhåret, flekkvis eller skallet. Voksne og barn. Mest kvinner, men også menn. På en måte nesten verre for menn, da det ikke er akseptabelt for dem med malte bryn og falske vipper (om man mister det). Prøv fb-gruppa først :)

Beklager litt avsporing, ts!

Til deg kan jeg si at om 5 år vil du ha maaaange jevnaldrende som er like skallet som deg. Det er veldig vanlig, synes jeg, jobber i en stor bedrift, og har mange mannlige kolleger som er glattbarbert på hodet. Tenker egentlig ikke mye over om menn har hår eller ikke når man bikker 30, for da kjenner man gjerne mange som er skallet. Da er det bare en utseendefaktor av mange, som blå eller brune øyne, små eller store ører, rund eller spiss nese. Det inngår i en pakke, og selve det å ha bar skalle blir en liten og litt uvesentlig detalj. 

Anonymkode: 21fbd...691

Takk, jeg skal undersøke det litt mer.

Anonymkode: 1a06b...df9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å bagatellisere det du går igjennom: hva med å skifte perspektiv og løfte blikket litt? Menn over hele verden mister håret, det er faktisk en naturlig del av livet. Noen mister det før enn andre, og det er alltid en sorg, men det er bare hår vi snakker om her. Du er ung, funksjonsfrisk, sikkert intelligent og har alle muligheter.. Du stiller utrolig bra i livet, sammenlignet med mange andre, hva med å nyte det, i stedet for å kaste bort tida på hang-ups ved utseendet. 

Det er et valg man tar. Og det er typisk at når man er hengt opp i noe, så er det ALT man ser ved seg selv. Det blir en selvforsterkende spiral: du overanalyserer hvordan andre responderer på deg, tolker alt som at det er håret eller høyden som er utslagsgivende, utstråler dermed usikkerhet og "unnskyld for at jeg finnes"-vibber som skyver potensielle damer fra deg, og så blir alt bare feil. 

Hvis du ser rundt deg på gaten en dag, så ser du at mennesker i alle former har familie og kjærlighet rundt seg. Nettopp fordi mennesker er mer enn enkeltkomponenter. De aller fleste vil ha en partner som får dem til å føle seg bra og 'hjemme' i deres selskap, og som tar greit vare på seg selv. Som har noe interessant å by på, lidenskap og hobbyer og noe de brenner for. Noen som utstråler positivitet og at de griper tak i livet med begge hender. Alt dette er ting man kan utvikle hos seg selv.

Når man leser forum om såkalte alfas og incels, så er det lett å få inntrykket av at disse teoriene om utseende stemmer perfekt overens med verden. Og i tråder som dette så er det typisk disse personene som vil svare deg, for å liksom få bekreftet at verdenssynet deres stemmer. Men det er ikke sånn det er. Verden er så klart mye mer nyansert enn som så. Det er ikke så rent lite misogynistisk heller, å leve i troen på at kvinner er følelseskalde eller tanketomme vesener som kun går etter størst mulig penis og tjukkest hår. 

I virkelighetens verden så kommer du ikke til å gå ensom på grunn av at du er lav eller skallet. Ikke så lenge du gjør det beste ut av den personen du er. Hvis du aldri møter noen, så er det andre ting det står på - ikke at du er et normalt menneske av kjøtt og blod som mister håret.

Anonymkode: a5973...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...