Gå til innhold

Lav og skallet del 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev her for en stund siden for å lette på frustrasjonen over det at jeg var i ferd med å miste håret. Fikk mange råd og gode tilbakemeldinger. Det endte opp med at jeg startet en Proceria behandling til tross for alle bivirkningene som kan dukke opp. Har holdt på med dette i ca 3 uker.

Så til poenget med denne tråden, for 2 uker siden fikk jeg nok av og konstant se meg i speilet og ha noia for at hodebunnen min var synlig enkelte steder i riktig lys, så jeg fjernet det. That was a mistake, jeg hater det så sykt, jeg bruker om noe enda mer tid foran speilet med noia nå enn før. Jeg gikk fra å synes at jeg er relativt kjekk til direkte stygg på 0.5 sec, ser ut som en blanding av en neonazi og en klassisk skolebølle, bare at jeg er for lav til og stjele lunsjpengene te klassekameratene mine. Alt av selvtillit rundt utsende mitt er borte, jeg har aldri lyst til og ta av meg lua og jeg tror seriøst jeg begynner å bli deppa. 

Kan faen ikke gro et brukbart skjegg en gang.

Hvordan lære seg å akseptere noe man misliker så sterkt? Hvordan gi faen? Dette påvirker livet mitt i langt større grad enn hva jeg er komfortabel med

Anonymkode: 7871d...a4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skrev her for en stund siden for å lette på frustrasjonen over det at jeg var i ferd med å miste håret. Fikk mange råd og gode tilbakemeldinger. Det endte opp med at jeg startet en Proceria behandling til tross for alle bivirkningene som kan dukke opp. Har holdt på med dette i ca 3 uker.

Så til poenget med denne tråden, for 2 uker siden fikk jeg nok av og konstant se meg i speilet og ha noia for at hodebunnen min var synlig enkelte steder i riktig lys, så jeg fjernet det. That was a mistake, jeg hater det så sykt, jeg bruker om noe enda mer tid foran speilet med noia nå enn før. Jeg gikk fra å synes at jeg er relativt kjekk til direkte stygg på 0.5 sec, ser ut som en blanding av en neonazi og en klassisk skolebølle, bare at jeg er for lav til og stjele lunsjpengene te klassekameratene mine. Alt av selvtillit rundt utsende mitt er borte, jeg har aldri lyst til og ta av meg lua og jeg tror seriøst jeg begynner å bli deppa. 

Kan faen ikke gro et brukbart skjegg en gang.

Hvordan lære seg å akseptere noe man misliker så sterkt? Hvordan gi faen? Dette påvirker livet mitt i langt større grad enn hva jeg er komfortabel med

Alder ?

Du skulle forresten aldri hørt på rådene om å starte på Proceria. Råd gitt av folk på et forum som IKKE har peiling. 

Anonymkode: 5b430...e0a

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alder ?

Du skulle forresten aldri hørt på rådene om å starte på Proceria. Råd gitt av folk på et forum som IKKE har peiling. 

27, 

To be fair, Proceria var vurdert lenge før jeg skrev en tråd her. Har grundig satt meg inn i hva som kan skje og er i god dialog med legen min. Tar også minste dose på 0.75mg

AnonymBruker
Skrevet

Det var det jeg sa. Tynnhåret kan gjøre at en mann går fra 9 til 7, men skallet gjør at en mann kan gå fra 7 til 2.
Da er det bedre å holde seg på 7ern og gjøre tiltak som gjør at man kanskje kommer seg opp på 8 igjen, tiltak kan være forbedre klesstilen sin men også direkte hår tiltak som Proceria, PRP behandling(veldig suksessfullt) eller LLLT behandling , mens man samtidig prøver så godt man kan å evn spare til hårtransplantasjon man kan ta når man kommer i 40 årene ( http://www.klinikk-vital.no/haar

Anonymkode: a3f59...437

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg penger og status. Spesielt status. 

Hvor høy er du?

Anonymkode: af02d...5ea

AnonymBruker
Skrevet

https://www.wellnesskliniek.com/en/hair/prp-treatment-hairloss

https://www.realself.com/prp-for-hair-loss

Koster fra bare 2500 pr behandling i norge , de fleste skjønnhetsklinikker tilbyr det, du må ikke til legesenter, effekt starter etter kun 2 behandlinger, men for optimal effekt anbefales minst 6 behandlinger. Viktigst med alle type behandlinger for økt hårvekst er å være tolmodig. Ingenting gir resultater etter 3 måneder fordi hårvekst syklusen er saktere enn det og håret skal gjerne ha kommet i litt lengde før man faktisk kan se med det blotte øyet at hårveksten har økt. Så uansett hva du går for, gjør det i et år før du gir opp. Enten det er biotin tabletter, ølgjær behandling, prp behandling, laser behandling, minoxidil, rogaine...
Kan også anbefale deg noe som heter saw palmetto som minsker produksjon av det hormonet som veldig ofte fører til tynnt hår og hårtap.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koster fra bare 2500 pr behandling i norge , de fleste skjønnhetsklinikker tilbyr det, du må ikke til legesenter, effekt starter etter kun 2 behandlinger, men for optimal effekt anbefales minst 6 behandlinger. Viktigst med alle type behandlinger for økt hårvekst er å være tolmodig. Ingenting gir resultater etter 3 måneder fordi hårvekst syklusen er saktere enn det og håret skal gjerne ha kommet i litt lengde før man faktisk kan se med det blotte øyet at hårveksten har økt. Så uansett hva du går for, gjør det i et år før du gir opp. Enten det er biotin tabletter, ølgjær behandling, prp behandling, laser behandling, minoxidil, rogaine...
Kan også anbefale deg noe som heter saw palmetto som minsker produksjon av det hormonet som veldig ofte fører til tynnt hår og hårtap.

Du har rett og slett ikke peiling! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skrev da, og skriver igjen. Det finner dem som faktisk liker menn uten hår. Jeg er en av dem. Stiller du en mann med lange lokker og en skallet ved siden av hverandre er det ingen tvil om hva jeg hadde valgt!

Langt hår på menn :frkk: 

Er selv 163, og av den grunn ønsker jeg noen i nærheten av meg på det punktet, altså 2 meter høy mann! Med lange lokker i tillegg 🙀 Nope, svei venstre! Next! 

Anonymkode: 2eb35...5b6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Skaff deg en kjæreste eller pulevenn. Virket i den andre tråden som det som var viktig for deg var sex.  Kanskje lettere å finne roen med hårtapet om du har en kjæreste som liker deg for den du er og som du kan ha sex med. 

Anonymkode: 2e4eb...b28

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du klarer å akseptere det etterhvert.

Jeg er kvinne og mister håret som en mann. Da er det bare å gi opp tanken på et kjærlighetsliv. Du er mann. Det er ingen som tenker to ganger på om du er tynn i håret eller ikke. Jeg vet hvor psykisk ødeleggende det er så føler med deg.

Anonymkode: 1a06b...df9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tro meg, fokuser heller på jobb og bygg deg et komfortabelt liv, ja du vil alltids finne noen som bare tenker på utseende fordi de vil bare ha no kjapt på byen. Men du er snart 30 og da vil dating markedet åpne seg for deg hvor flere kvinner ikke vil bry seg så lenge de merker at du er komfortabel med deg selv og ellers har livet ditt på stell. 

Tro meg jeg er en stygg, feit og deprimert faen, og jeg begynte å date kvinner i begynnelsen av 30 årene når jeg var 27, og har vært på mer dater det siste året enn jeg har vært i hele mitt liv. Problemet mitt er at jeg ikke får livet mitt på stell fordi jeg trenger hjelp fra pleiere etter en arbeidsskade skapte kroniske smerter. Det går bestandig veldig fint i starten, men når de innser at livet mitt kommer til å bety visse begrensninger så snur de veldig korte forholdene jeg har vært i fra varmt til iskaldt på sekunder. De kan akseptere mye, fra stor mage til liten pikk, men er ikke sexy når man ikke klarer å skjule tårer som kommer pga smerter. Det blir bare for negativt for dem selv om de vet at jeg ikke kan noe for det, og jeg klandrer dem heller ikke siden de kan finne langt bedre menn enn meg. 

Dette er JÆVLIG vanskelig, tro meg jeg vet hvor vanskelig det er å se seg selv i speilet og ikke tenke "fy fan du er uelskelig". Jeg hadde en 2 års periode når jeg var 20 hvor jeg trente så mye at jeg faktisk hadde gått fra blob til six pack og det hjalp overhode ikke med selvtilliten. Jeg spydde ofte etter måltider fordi de eneste gangene jeg så meg selv i speilet og tenkte "nå ser jeg ok ut" var på morgenen når jeg ikke hadde hatt noe i meg og ofte unngikk å spise før langt på dag for å "holde figuren" lengst mulig. Jeg ser tilbake på den idioten og jeg har lyst å drylle til han i ansikte og be han om å bruke øynene sine og faktisk leve ut livet litt før det er forsent. 

Du har heldigvis ingen slik deadline, så bruk dette året på å fokusere på hva du trenger for å føle deg bra mentalt og finn deg en jobb du trives med. Har du de to tingene på plass vil du finne det du leter etter. 

Anonymkode: 73bfa...0c7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JJeg håper du klarer å akseptere det etterhvert.

Jeg er kvinne og mister håret som en mann. Da er det bare å gi opp tanken på et kjærlighetsliv. Du er mann. Det er ingen som tenker to ganger på om du er tynn i håret eller ikke. Jeg vet hvor psykisk ødeleggende det er så føler med deg.

Ts her. Huff, jeg føler virkelig med deg, de siste 2 ukene uten hår har vært et psykisk mareritt. Jeg er langt mer stille å tilbakeholden en før, føler svært lite glede over noe som helst og vennene mine lurer på om jeg har blitt deprimert. For deg må det være enda verre. Har du tenkt på parykker? Er mer sosialt akseptert for en kvinne å bruke det enn for en mann

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tro meg, fokuser heller på jobb og bygg deg et komfortabelt liv, ja du vil alltids finne noen som bare tenker på utseende fordi de vil bare ha no kjapt på byen. Men du er snart 30 og da vil dating markedet åpne seg for deg hvor flere kvinner ikke vil bry seg så lenge de merker at du er komfortabel med deg selv og ellers har livet ditt på stell. 

Tro meg jeg er en stygg, feit og deprimert faen, og jeg begynte å date kvinner i begynnelsen av 30 årene når jeg var 27, og har vært på mer dater det siste året enn jeg har vært i hele mitt liv. Problemet mitt er at jeg ikke får livet mitt på stell fordi jeg trenger hjelp fra pleiere etter en arbeidsskade skapte kroniske smerter. Det går bestandig veldig fint i starten, men når de innser at livet mitt kommer til å bety visse begrensninger så snur de veldig korte forholdene jeg har vært i fra varmt til iskaldt på sekunder. De kan akseptere mye, fra stor mage til liten pikk, men er ikke sexy når man ikke klarer å skjule tårer som kommer pga smerter. Det blir bare for negativt for dem selv om de vet at jeg ikke kan noe for det, og jeg klandrer dem heller ikke siden de kan finne langt bedre menn enn meg. 

Dette er JÆVLIG vanskelig, tro meg jeg vet hvor vanskelig det er å se seg selv i speilet og ikke tenke "fy fan du er uelskelig". Jeg hadde en 2 års periode når jeg var 20 hvor jeg trente så mye at jeg faktisk hadde gått fra blob til six pack og det hjalp overhode ikke med selvtilliten. Jeg spydde ofte etter måltider fordi de eneste gangene jeg så meg selv i speilet og tenkte "nå ser jeg ok ut" var på morgenen når jeg ikke hadde hatt noe i meg og ofte unngikk å spise før langt på dag for å "holde figuren" lengst mulig. Jeg ser tilbake på den idioten og jeg har lyst å drylle til han i ansikte og be han om å bruke øynene sine og faktisk leve ut livet litt før det er forsent. 

Du har heldigvis ingen slik deadline, så bruk dette året på å fokusere på hva du trenger for å føle deg bra mentalt og finn deg en jobb du trives med. Har du de to tingene på plass vil du finne det du leter etter. 

Anonymkode: 73bfa...0c7

Mye av det du skriver kjenner jeg meg igjen i selv. Har også måttet overkomme mye, veide 102kg fordelt på en 163cm høy ramme. Disse kiloene kom pga et kortisonpreparat jeg måtte gå på pga et autoimmunt problem som ung, disse trente jeg vekk. Så var det å akseptere mangelen på høyde, dette tok lang tid men til slutt ble jeg komfortabel i mitt eget skinn, shit jeg kom faktisk så langt at jeg var fornøyd med det jeg så i speilet. Men dette var noe annet enn hårtapet. Jeg har aldri synes at høyden min gjorde meg stygg, problemet der var at jeg trodde ingen kvinne ville ha meg pga det. En obvious delusion altså. Hårtapet derimot og da spesielt som skallet gjør meg stygg, direkte heslig faktisk. Har virkelig ikke fjes til det. Og derfor føler jeg at dette her kommer til å sitte lengre enn alt annet jeg har jobbet med

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett og slett ikke peiling! 

Neivel, fakta betyr åpenbart ingenting for deg. Tror du jorden er flat også?

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Neivel, fakta betyr åpenbart ingenting for deg. Tror du jorden er flat også?

Dette blir for dumt. Det er jo behandlingen du anbefaler som mangler vitenskapelige bevis. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Huff, jeg føler virkelig med deg, de siste 2 ukene uten hår har vært et psykisk mareritt. Jeg er langt mer stille å tilbakeholden en før, føler svært lite glede over noe som helst og vennene mine lurer på om jeg har blitt deprimert. For deg må det være enda verre. Har du tenkt på parykker? Er mer sosialt akseptert for en kvinne å bruke det enn for en mann

Ja, jeg har hatt en alvorlig depresjon i noen år. Jeg har en hårdel, men det er veldig ubehagelig å bruke. Jeg prøvde parykk, men så varmt og grusomt. Derfor har jeg ønsket meg veldig at jeg var født som mann istedenfor. Jeg har aldri brydd meg om menn var tynne i håret, heller ikke i ungdommen. Jeg skjønner veldig godt at du har det tøft psykisk, men prøv å trøst deg med at du ikke er kvinne:). Du har det grusomt nå, men jeg er helt sikker på at du kommer deg over dette.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Snillingen skrev:

Dette blir for dumt. Det er jo behandlingen du anbefaler som mangler vitenskapelige bevis. 

PRP er en nokså ny type behandling med blodplasma, og det finnes forskning som forteller hvordan og hvorfor det fungerer både på å regenerere hud, og hår.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4134641/

Results:

A significant reduction in hair loss was observed between first and fourth injection.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4622412/ 

Results:

The results of this study showed a significant increase in the mean hair count for the treatment area after 3 months (3 months vs. 0 month)

In this study, a mean of 1,484,555.6 platelets per microliter in the PRP preparation could effectively stimulate follicular and perifollicular angiogenesis, which is suggested to be one of the major factors in active hair growth. Our data and data published by us and other authors since 2011 suggest that the injection of PRP preparations has a positive therapeutic effect on male androgenic alopecia without major side effects.

http://www.stemcellinstitute.com/new-research-prp-for-hair-restoration/

Greek researchers testify the growth factors in platelets’ granules of PRP bind in the bulge area of hair follicle, promoting hair growth making PRP a potential useful therapeutic tool for hair loss, without major adverse effects.

Doctors at the Santosh Medical College in India documented similar findings, in their study in the Asian Journal of Transfusion Science, doctors conducted a study of 10 patients with hair loss. In the introduction of the study the doctors acknowledged that Platelet-rich plasma (PRP) has shown remarkable beneficial effects without any major adverse reactions.

Another Spanish university study from May 2017 published new findings suggesting that platelet rich plasma injections played an important role in hair follicle restoration. In their research, the doctors gave 5 PRP injections to patients. One year later, after PRP, mean hair density/diameter increased and terminal/vellus hair ratio was also improved. Terminal and Vellus are the two types of hair that grow on the scalp of men with male pattern baldness. Terminal hair is darker, thicker, longer.

Kjedelig at jeg må gjøre jobben for andre bare fordi du ikke gidder å sette deg inn i ting. Det kan være bra for deg om du heller bare holder kjeft om ting du ikke har noe peiling på i fremtiden, eller bruker tid på å sette deg inn i fakta før du avfeier dem.

Det sag, selvom vitenskapen er på plass her er jo vitenskapen er ofte treg og selv sykdommer eller behandinger som har vært i 30 år og mer har ikke alltid vitenskapen prioritert å forske på, det betyr ikke at det ikke eksisterer eller fungerer fordet.

• Liker 1
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg håper du klarer å akseptere det etterhvert.

Synes ikke du skal gi opp tanken på på kjærlighetsliv du heller. Ja, det er nok verre å være kvinne å miste håret, men det å ha lite hår på hodet betyr jo ikke at du ikke har noe å tilby i et forhold!

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har hatt en alvorlig depresjon i noen år. Jeg har en hårdel, men det er veldig ubehagelig å bruke. Jeg prøvde parykk, men så varmt og grusomt. Derfor har jeg ønsket meg veldig at jeg var født som mann istedenfor. Jeg har aldri brydd meg om menn var tynne i håret, heller ikke i ungdommen. Jeg skjønner veldig godt at du har det tøft psykisk, men prøv å trøst deg med at du ikke er kvinne:). Du har det grusomt nå, men jeg er helt sikker på at du kommer deg over dette.

Dette var trist å høre. Jeg er kvinne selv og har mistet mye hår. Hodebunnen skinner gjennom flere steder. Har vært inne på tanken om hårdeler flere ganger, og har tenkt at dette kan være løsningen. Hvordan er hårdeler ubehagelig? 

Anonymkode: e6170...dde

AnonymBruker
Skrevet

Hårtransplantasjon kan fungere. Bare se på Elon Musk.

Elon-Musk-cheveux-avant-apres-1.jpg

Men vær klar over at for å få et slikt resultat så er det nok ekstremt dyrt. Billigere klinikker kan ofte gi deg et værre resultat enn du hadde før transplantasjonen.

Anonymkode: 0aecb...8ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hårtransplantasjon kan fungere. Bare se på Elon Musk.

Elon-Musk-cheveux-avant-apres-1.jpg

Men vær klar over at for å få et slikt resultat så er det nok ekstremt dyrt. Billigere klinikker kan ofte gi deg et værre resultat enn du hadde før transplantasjonen.

Anonymkode: 0aecb...8ec

Helt fantastisk eksempel, gikk fra en 1er til en 8er med en gang!
Hår transplantasjon koster fra 40.000 (kommer an på antall hår) til 70.000 gjennomsnitlig mengde og pris, så om man legger av 8000 i året til sparekonto har man råd etter bare fem år og det er det jo verdt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...