Gå til innhold

Forlovertrøbbel


FruR

Anbefalte innlegg

Jeg har spurt ei vennine om å være forlover . Hun ble kjempe glad da jeg spurte. Lillesøster på tolv år blir brudepiken min. Så langt så greit. 

Nå har jeg prata med ei annen venninne om bryllupet og hun lurte på hvordan jeg gjør det med forlovere...Jeg har egentlig litt lyst å spørre ogsa denne venninna om å være forlover. Hu er ei venninne jeg har kjent lenge.

Er det rart med to forlovere og ei brudepike? Hva synes dere? 

Hvis dere var blitt spurt om å være forlover også senere får vite at bruden ville ha en forlover til og at dere altså blir to forlovere hvordan hadde dere reagert?

Kan legge til at forloveren min og hu jeg har tenkt å spørre om å være forlover nr 2 kjenner hverandre ikke fra før.. 

Endret av FruR
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke ha to forlovere.

Anonymkode: 23abe...7f8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan ha 2 forlovere, men kun den ene av dem kan undertegne forlovererklæringen

Anonymkode: f7e7e...346

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det sånn, bare uten brudepike. De tok det fint begge to, men vet ikke om noen av de egentlig var sure. Hun jeg hadde spurt først var den som signerte på erklæringen. 

Anonymkode: 3b3a6...e3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dette skal være et problem. Ville bare nevnt det for hun du spurte først, før du spør nummer to. Det er lov å ha mer en en venn som er god nok til å være forlover:)

Anonymkode: 1bba9...461

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det sånn, bare uten brudepike. De tok det fint begge to, men vet ikke om noen av de egentlig var sure. Hun jeg hadde spurt først var den som signerte på erklæringen. 

Anonymkode: 3b3a6...e3e

...som betyr at det var hun som hadde den formelle rollen som forlover. Ville følt meg teit som "forlover" nr 2, som femte hjul på vogna!

Anonymkode: 23abe...7f8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/10/2018 at 6:30 PM, AnonymBruker said:

Ja du kan ha 2 forlovere, men kun den ene av dem kan undertegne forlovererklæringen

Anonymkode: f7e7e...346

Vet om flere som har sendt inn flere forlovererklæringer. På den måten er det bare saksbehandler som vet hvem den riktige forloveren er.

Anonymkode: ef114...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To forlovere har jeg aldri hørt om. Hva med å gifte seg, skilles og gifte seg på nytt med en andre som forlover? Spør om mannen din er enig. 

Du sier selvsagt til nr. 2 at du allerede har forlover. 

Endret av Atea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke uvanlig med to forlovere, kjør på. 

Anonymkode: 183e6...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å ha to forlovere, det skal søsteren min ha. Hun skal i tillegg ha to brudepiker (meg og datteren min).

Anonymkode: 9c638...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover sammen med en annen for en venninne for noen år siden. Det var deilig å være to og kunne ha hverandre å sparre med, fordele oppgaver mellom osv :) Nå skal det også sies at vi kjente hverandre fra før, og hadde litt «motsatte personligheter», så vi utfylte hverandre i grunnen veldig fint.

Jeg tenket at det var fint å ha en å dele oppgaven med.

Samtidig, siden du har spurt en alt, er det kanskje naturlig å ta en prat med henne før du spør nr to, «just in case». Jeg ville tenkt at det var en fin gest i alle fall, så kan du høre hva hun tenker om det, og gi henne muligheten til å si sin mening - i tilfelle hun er helt i mot det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har begynt å bli mer populær her i Norge med flere gutter og jenter i "brudepartiet" - vet ikke hva det heter på norsk lol.  Du kan ha hun ene som forlover men ha hun andre også med som "bridesmaid" . I USA er ikke disse "brudepike" som mange her ser disse som barn, men som bestevenner du vil ha med opp kirkegulvet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg til sommeren og har 2 forlovere. Er bare hun ene som har underskrevet forlovererklæringen, men hun andre føler seg ikke som "2. rangs forlover" av den grunn. Det er veldig greit for dem å være 2 stk å fordele oppgaver imellom, og ha noen å sparre med når det planlegges utdrikningslag og skal skrives tale.

Nesten alle jeg kjenner som har giftet seg har hatt 2-3 forlovere. Ingen problem :) Er veldig vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
På 10.5.2018 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke ha to forlovere.

Anonymkode: 23abe...7f8

klart man kan det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var forlover 1, så kom det plutselig en forlover 2. Dette var helt greit for meg. Problemet var at vi var så forskjellige, der jeg ønsket å gjøre mye for bruden mens hun andre ikke orket. Hun tok all ære og snakket høylytt mens jeg bare satt der og følte meg tråkket på. Det var utrolig vanskelig å jobbe sammen med henne da alt jeg sa og mente var feil. Og hun løp frem og skrev under erklæringen og presten sa det var greit og jeg gadd ikke bry meg mer..

Så lenge de klarer å jobbe sammen og begge er "av samme sort" hadde det ikke vert problem! Jeg trodde jo ikke det skulle bli problem.. Men ja.. Bruden vet ikke om noe av dette fra min side, men jeg vet at forlover 2 har baksnakket meg en del.. Når bruden har spurt meg hva greia var så har jeg sakt at jeg ikke ønsker å prate om det da bryllupsdagen hennes skal forbli fin. Heldigvis er bruden smart så jeg tror hun vet at det var noe rusk så jeg får ikke all skyld :)

Anonymkode: a00b6...a32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/12/2018 at 3:54 PM, AnonymBruker said:

Vet om flere som har sendt inn flere forlovererklæringer. På den måten er det bare saksbehandler som vet hvem den riktige forloveren er.

Anonymkode: ef114...10f

Hvorfor sender man inn flere forlovererklæringer? nysgjerrig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er blitt ganske vanlig med to forlovere. Mannen min hadde to, og jeg hadde en. Presten gav ganske tydelig uttrykk for at han ikke likte at man hadde to forlovere. Men det er lov. 

Anonymkode: 96711...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...